50 лв. глоба за без колан в колата от днес

Акцията на Пътна полиция ще продължи до 13 март
Обновена: 7 мар 2011 07:18 | 7 мар 2011 07:00, Златко Желев
286
50 лв. глоба за без колан в колата от днес
Акцията ще продължи до 13 март. Снимка: Булфото

Пътна полиция започва от днес проверки на автомобилите и ще глобява с 50 лева всеки хванат да шофира или да се вози без колан.

Целта на акцията е да се намали броят на ранените и загиналите в катастрофи с 30%.

Според статистиката 80% от водачите и возещите се на предната седалка в България ползват колани извън града, а в града - 70 на сто.

"Много е важно да се знае, че коланът спасява човешки живот, особено при челен сблъсък", коментира секретарят на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението Алекси Кесяков.

Освен за колани, глоба ще се налага и за превозване на малки деца без специални детски столчета.

Националната кампания "Коланите спасяват живот!" е организирана съвместно с експерти от пътната полиция на Холандия.

Акцията на КАТ ще продължи до 13 март.
 


286
Напиши коментар Коментари
0
 
0
 
Отговори
ivann преди 1 година
някой път колана те убива
0
 
1
 
Отговори
нели преди 3 години
още един повод полицаите да прибират джобни.честито на просяците-полицаи по улиците.
1
 
0
 
Отговори
КАНТОНЕР преди 3 години
ВОЗЯ СЕ НА КАРОСЕРИЯТА НА КАМИОН ЗА ОПЕСАЧАВАНЕ НА ПЪТИЩАТА -НЯМАМ КОЛАН ,ДАЛИ СА МИ ЛОПАТА . КОЙ ЩЕ ГЛОБЪТ ?
4
 
2
 
Отговори
До 282 преди 3 години
Караш кола = слагаш колан!!!
Защото като катастрофираш и се потрошиш, ще харчат от моите пари за да те ремонтират.
А АЗ НЕ ИСКАМ МОИТЕ ПАРИ ДА СЕ ХАРЧАТ ЗА РЕМОНТ НА ПРАЗНИ КРАТУНИ!!!
0
 
7
 
Отговори
Аз преди 3 години
Не съм против слагането на колани, даже напротив - трябва да се слагат. Но обичам да цитирам един познат: "Разликата при катастрофа, когато си сложил колан е че изглеждаш като жив."
Нека просто караме разумно и според указаните ограничения.
0
 
5
 
Отговори
от компанята преди 3 години
искаме от тия умници краш тест на градски автобус с правостоящи челен удар при 30км.
0
 
6
 
Отговори
Анонимен преди 3 години
"Много е важно да се знае, че коланът спасява човешки живот, особено при челен сблъсък", коментира секретарят на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението Алекси Кесяков.

Ako otgore ti vruhleti obezumqla mutra s bronirana kola, ni kolani, ni airbag shte spasi semeistvoto ti !!!
1
 
0
 
Отговори
до 277 преди 3 години
Явно не познаваш закона по - добре от мен, защото можеш да отделиш смислово понятия като закон и нормативна уредба в рамките на едно изречение. Явно себеусещането ти се е влияе от географската ширина, според мен твоето е нереално. Имаш проблем с осъзнаването на основното и второстепенното, както и причината и следствието. Не разбираш, че правенето на нещо не е самоцел, а е с оглед на постигане на конкретен резултат в конкретна ситуация. Уморих се от общите приказки и фикс идеята ти, че си успял.
2
 
0
 
Отговори
do 278 преди 3 години
Ami, iavno 4etem razli4ni komentari. I dokato horata si praviat kompleksnia analiz da si slagat kolanite. Aide leka.
0
 
2
 
Отговори
до 276 преди 3 години
За последен път ти отговарям днес. Хората тук се дразнят не от това, че се е увеличило накзанието. Хората тук се дразнят защото правят много по - комплексен анализ на ситуацията, която познават от "първа ръка". Хората тук, много добре знаят какво им пречи и ги застрашава по пътищата, а това е в най - малка степен коланите на задната седалка и светлините през деня. Никой не успорва, че това е от значение или поне аз не срещнах такъв коментар. Спорим само дали това е приоритетно по важност и време
2
 
0
 
Отговори
do 275 преди 3 години
Iavno sled kato ne si uto4nil za koe izisvane govorish ne mojesh imash oplakvane kam otgovora. A, zabravih, poneje e Balgaria mojesh. Tova 'imah predvid' imam predvid. I ne si go vzemai vatreshno - poznavam zakona kakto i normativnata uredba. Moje bi po-dobre ot teb. Samo ne mi stana iasno zashto leeekinko biagash po ta4liniata i ne otgovariash na vaprosa : Zashto poddarjash tova, 4e globite sa problema pri polojenie, 4e te nalagat neshto koeto e IASNO i EDNOZNA4NO v interes na grajdanite.
2
 
1
 
Отговори
274 преди 3 години
Az si slagam kolana, zashtoto znam, 4e tova e v moi interes. Iavno oba4e, kato gledam komentarite tuk mnogo hora misliat, 4e tova ne e v tehen interes, sled kato se nervirat na povishenite globi za tova narushenie (a to si e narushenie). Spazvaneto na zakonite se vliae ot mnogo faktori i adekvatnostta e edin ot tiah. No, v konkretnia slu4ai ne vjdam koe mu e neadekvatnoto na iziskvaneto da si slagash kolan. A ti?
1
 
1
 
Отговори
до 273 преди 3 години
Ти очевидно не възприемаш информацията, както трябва. Имах предвид запалени светлини през светлата част деня през зимния сезон, но то трябва и да познаваш закона, за да го коментираш. Апропо повечето неща се уреждат от правилника за прилагане на закона, поне тук в България. Както казах, няма как да се разберем. Ще си остана заблуден.
0
 
2
 
Отговори
до 268 преди 3 години
Ако предварително разглеждаш гражданите като малоумни същества, на които им трябва административна принуда в техен интерес, то значи не си далече от идеята на "хитлеризма". Казвам, че спазването на законите повече се влияе от адекватността на законите, отколкото от заплахата на санкциите. Не се разбираме очевидно, очевидно няма и как да се разберем .. . Пожелавам ти приятен почивен ден и успехи през следващите работни. Аз лично винаги си слагам колана, но не заради санкцията ... А ти?!
2
 
0
 
Отговори
do 272 преди 3 години
T.e. ti smiatash, 4e ako karash v tamnoto bez zapaleni svetlini i minesh na 4erveno na krastovishte sazdavat razli4na stepen na opasnost za drugite u4astnici v dvijenieto? I kak si predstaviash stepenuvaneto na opasnostta vav vseki otdelen slu4ai? Tia raboti ne sa kato t'va da gledash kade e po-evtino sireneto, malko po-slojno mi se vijda. A pak kogato stava duma za merki, koito celiat EDINSTVENO neshto savsem prosto i ednozna4no niama miasto za samnenie kakvo triabva da se pravi.
0
 
2
 
Отговори
до 267 преди 3 години
Давам ти пример: контролните точки, които се отнемат, за "незапалени светлини" или "без колан" и глобата са приблизително равни на тези, ако си преминал на червено, без оглед на степента на опасност. Т.е. целта не би могла да бъде единствено и само превенция. Освен съвкупност от мерки следва да има и последователност на същите, отчитайки необходимия лаг от причина до следствие, отчитайки основни и второстепенни причини и много други неща. Освен това у населението има краен брой пари, които можеш
2
 
0
 
Отговори
do 269 преди 3 години
Ti seriozno li go mislish tova deto si go napisal? Ako e taka -niama kakvo da diskutirame - polojenieto e nesasiaemo ako mnozinstvoto hora misliat kato teb. Vsashtnost ve4e imam podozrenieto, 4e takiva kato teb iskat globite da sa si niski, shtoto im izliza po na oferta da butnat neshto na policaia na ulicata. Ako globite sa visoki ne mojesh da minesh s tolkova malko. Triabva da se rasish pove4e. Abeeeei vie u red li ste?
2
 
0
 
Отговори
do 268 преди 3 години
Mislish, 4e normalnite hora mogat da si pozvoliavat da plashtat globi ot po 300 evro kogato si poiskat? Neshto si v greshka. I ia mi obiasni v konkretnia slu4ai kak zakona raboti PROTIV horata kato gi kara da si slagat kolani v interes na tiahnata sobstvena bezopasnost. Mejdu drugoto i tazi akcia niama za cel da napalni djobovete na policaite na ulicata a da nakara horata da se zamisliat ZASHTO te sami ne se seshtat da praviat tova, koeto e v tehen interes.
0
 
2
 
Отговори
до 267 преди 3 години
Нищо плоско няма в извинението. Средната продължителност на живота в България е около възрастта за пенсиониране, т.е. на база на задрав разум погледнато твоята полза да не платиш осиггуровки е по - голяма от евентуалната полза да платиш. Никаква санкция не може да те мотивира. Защото, ако оценяваш трезво реалността, то никой то нас не знае дали ще има утре, въобще. Т.е. трябва да има смисъл и основателна причина, а след това санкция. Санкция без смисъл си е чисто събиране на пари ...
0
 
5
 
Отговори
кокошката и яйцето преди 3 години
Върнахме се на спора за "кокошката и яйцето", но аз лично смятам, че инициативата е отговорност на силната страна в това отношение, т.е. администрацията. В Германия не нарушават закона, не защото не могат да си позволят да платят глобата, а преди това, защото разбират, че закона работи за тях, а не въпреки тях. Има множество наслагвания, които правят Германия различна от България, но това не са единствено глобите и данъците. А мотивация със санкции не се прави, а по - скоро с положителен пример.


Блогини