Влакът София-Варна дерайлирал заради грешка на машинистите

Навлезли са с 98 км/ч в завоя, заяви изп. директор на БДЖ Християн Кръстев
Обновена: 13 юли 2014 08:45 | 13 юли 2014 08:04, Александър Попов
78
Влакът София-Варна дерайлирал заради грешка на машинистите
Снимка: Impact Press Group

Грешка на машинистите е довела до трагедията, която се разигра вчера с бързия влак София-Варна край гара Калояновец, заяви пред БНР Християн Кръстев, изпълнителен директор на БДЖ.

Още по темата
При влизане в гарата сигнализацията е светела за отклонение, но машинистите не намалили скоростта. Намалението е било незначително – от 100 на 98 км/ч, а скоростта в този участък е трябвало да бъде 40 км/ч.

Самите машинисти не са си свършили работата, каза Кръстев и обясни, че устройството, през което е минал влакът, не е компютър и не може автоматично да намали скоростта на композицията.

От БДЖ се надяват движението в участъка да бъде възстановено днес около обед.

По думите на началник-влака обаче, композицията се движила спокойно и предположенията, че скоростта била над допустимите 40 км/час не отговаряли на истината. На местопроизшествието имало охранителна камера, която би трябвало да е заснела катастрофата в детайли.

При инцидента загина машинистът – 38-годишният Венко Тодоров от Пловдив, а други 14 бяха ранени. Той е починал в резултат на травмите от удара, не е получил инфаркт или инсулт, каквато версия се появи след инцидента, съобщиха лекари от старозагорската болница.

Петима души остават на лечение в старозагорската болница, като най-тежко е състоянието на помощник-машиниста. Те са в стабилно състояние и няма опасност за живота им. Сред пострадалите и настанени в старозагорската болница няма деца, въпреки че в последния вагон е имало деца, които са отивали на лагер.

Вчера главният секретар на МВР Светлозар Лазаров обяви, че е уведомил главния прокурор с оглед определени детайли по разследването. Той уточни, че разследването на инцидента вече е поето от следователи към Национална следствена служба.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


78
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
0
 
21
 
! Отговори
БДЖ шафтер преди 9 години
А не си ли давате отговор,че най-лесно е да се обвиняват мъртвите за допуснатите грешки и нехайството на някой друг?!
60
1
 
20
 
! Отговори
един машинист преди 9 години
Задаваме ли си въпроса защо един машинист минавал многократно през този участък ще реши да си прави експерименти с това дали влака му ще мине?Задавате ли си въпроса през колко отклонения на смяна минава един влак?Задавате ли си въпроса,а дали инсталацията не е дефектирала?
59
0
 
17
 
! Отговори
Исмаил преди 9 години
Лошия матряль си оказва влияние
58
1
 
18
 
! Отговори
Project преди 9 години
Също като при магистралите, тук-там караш със 140, там-тук с 40 км/час. Кеф. И по магистралите се трепят, не би трябвало да се допуска по ж.п. Проектанти и контролиращи, помислете и за живота на хората, не само за парите на тези, на които им се искат тези безумия в несъвършената ни, пропаднала държава.
57
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
На бесепето все някой друг му е виновен
56
1
 
23
 
! Отговори
до22 преди 9 години
Румънците се оправиха,щото гръмнаха Чаушеску, ние пък въздишаме за бае тошо
55
2
 
23
 
! Отговори
до 67 преди 9 години
Изп.директор тоже не се знае на а колко ракии ги приказва тия простотииТо има смъртен случай,значи тежко произшествиеСледствие се води,а тоя пияндурник тръгнал да ръси "версии" по медиитеПосле ще се извини ли на вдовицата и на сирачетата на починалияДруг пътКомунистът няма ни срам,ни очи,казва народътКомунистът е винаги праов,даже "като греши", както казваше един соцпоет
54
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До 50-ти, просто нещо, пише се траММММММММвай!Писна ми от неграмотни простаци да ми дават акъл!
53
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Естествено, загиналият е сгрешил. Това е ясно като две и две равно на четири.
52
0
 
21
 
! Отговори
тцЪ преди 9 години
до запознатНевероятно, но факт - наясно съм с този факт. Въпросната гара обаче е в участък в който се извършват ремонтни дейности по трасето, целящи повишаване на скоростта на движение от 130 км/ч (стара проектна) до 160 км/ч (200 км/ч с влакове с накланящи се кошове). Логично е да се предположи, че стрелките по главния коловоз са сменени с такива от типа 1:18,5-1200, особено като се има предвид че официално и резнаха лентата преди 3 месеца.
51
1
 
22
 
! Отговори
Накоймудреме преди 9 години
Ръководството ВИНАГИ има право . Виновен винаги по долу подписаният РАБОТНИК.Тъй де правото от каменната ера до сега е на силният.Един краде кокошка и лежи Друг краде царство става царЗа милиони няма закони .Никога няма ВИНОВНИ ШЕФОВЕ има немарливи РАБОТНИЦИ.
50
3
 
39
 
! Отговори
1 преди 9 години
Това излезе по-голям цирк и от "атентата" в Бургас. Ако влак дерайлира със 100 км/ч всичко в радиус 1 км ще е леш. Умрелите ще са много. Опитен машинист едва ли ще остави новака да прави каквото си иска. Новият едва ли ще си играе с такава машина, без да го е шубе. Вие след като вземете книжка, хвърчите ли на другия ден със 100 по опасни кръстовища? Линията е била ремонтирана скоро - откраднати са пари, компрометирано е качеството. Старо колкото света. Смърт за крадливите пу*ки от БДЖ.
49
1
 
26
 
! Отговори
Чепа преди 9 години
ДРьН ДРьН МАШИНИСТА ЗАГИВА, ТОИ Е ВИНОВЕН-НЕКАЧЕСТВЕН РЕМОНТ -ПАРИ СА ВЗЕТИ ШУРОБАДЖАНАЩИНАТА-И ЕТО ТИ РЕЗУЛТАТА
48
0
 
20
 
! Отговори
ot преди 9 години
До до 35Да и отново осъдиха хората които се опитаха да спасят положението на БДЖ железницата е толкова стара,че е нормално да стават проблеми ... особено от такъв тип.. никой от "обикновените жепейци" бе обиждам, хората си работят колкото могат и за колкото им плащат. Въпроса е в управлението на компанията... и спестените пари за "болтове и релси"
47
4
 
20
 
! Отговори
запознат преди 9 години
До тцЪАбе ,господине,кои ти дава право да коментираш,като си нямаш представа от нещо?При стрелки с радиус 300 на отклонението скороста е до 40.След като не знаеш ,че вече се полагат стрелки с радиус 1200 ,в които скороста в отклонението е 100 не се излагаи и не вземаи мнение.
46
1
 
25
 
! Отговори
АНТИМУТРА преди 9 години
ВЛАК КОЙТО СЕ ДВИЖИ С 40 КИЛОМЕТРА ТРУДНО ЩЕ ИЗЛЕЗЕ ОТ РЕЛСИТЕ, ЧЕ ЧАК И МАШИНИСТА ДА ЗАГИНЕ !И ВСЕ ПАК РЕЛСИТЕ СА СЕ КЛАТИЛИ ЩОТО БОЛТОВЕТЕ ГИ Е НЯМАЛО!
45
1
 
25
 
! Отговори
тцЪ преди 9 години
До партиен членДругарю, четете! "При влизане в гарата сигнализацията е светела за ОТКЛОНЕНИЕ, но машинистите не намалили скоростта. Намалението е било незначително от 100 на 98 км/ч, а скоростта в този участък е трябвало да бъде 40 км/ч." В превод ще рече - на друг коловоз! Скорост от 100 км/ч е разрешена САМО по главните коловози. А какво е главен коловоз? Ами продължението на железния път в района на гарата. Като не знаете, поне се въздържайте от коментари.
44
5
 
22
 
! Отговори
партиен член преди 9 години
Ограничението било 40????В кой век живеем?
43
0
 
20
 
! Отговори
Един от народа преди 9 години
До 24 отдавна ги махнаха кантонерите. Няма вече такава служба в ЖП подържане
42
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
лека му пръст на колегата .така е за 800лева.............