Около 50 души на протест в Габрово срещу спирането на влаковете

10 влака са спрени от днес по направлението за Царева ливада
Обновена: 12 яну 2015 12:18 | 12 яну 2015 12:18, Веселина Йорданова
16
Около 50 души на протест в Габрово срещу спирането на влаковете
Снимка: архив, БулФото

Около 50 души - граждани, синдикалисти и служители в БДЖ, са протестирали днес на железопътната гара заради спирането на влакове по направленията Габрово - Царева ливада и Горна Оряховица - Плачковци.

По думите на началника на гарата Илиян Георгиев по направлението Габрово - Царева ливада са спрени 10 влака - половината от движещите се по тази линия. Спрени са и още няколко влака, които правят връзка с Плачковци, Горна Ораховица и Стара Загора, съобщи БТА.

Още по темата
Според хората спрените влакове са били евтино и удобно превозно средство за ученици, студенти и за работещи. Най-зле на работещите и на учещите ще се отрази спирането на сутрешните и на вечерните влакове.

Хората посочиха, че сега последният влак по направлението Габрово - Царева ливада ще тръгва в 17,52, а до днес по това направление е имало транспортни курсове до 22,30 часа.

При протестиращите тази сутрин отидоха управителят на Габровска област Николай Сираков и заместник-областният управител Добромир Валачев. По думите на Сираков ръководството на областната администрация е поискало становище от общините, които са засегнати от спирането на влаковете.

Част от становищата са получени, а останалите ще се получат до края на работния ден. Имам уговорена среща с изпълнителния директор на "БДЖ Пътнически превози" Димитър Костадинов, съобщи областният управител и посочи, че ще се потърси вариант графиците на влаковете да бъдат оптимизирани по начин, който удовлетворява
всички страни.

Синдикалните организации на железничарите подготвят национален протестен митинг на 17 януари на гара Горна Оряховица. По думите на Дечко Гърков, председател на синдикалната организация в Горна Оряховица, протестът е срещу решението на ръководството на БДЖ за спиране на 38 пътнически влакове в цялата страна.

Очаква се митингът да бъде подкрепен от граждани и железничари от цяла Североизточна България, която е най-засегната от съкращаването на влакови композиции.

Гърков припомни, че спирането на влаковете ще доведе до съкращение на 1500 служители и железничари от системата на "Пътнически превози".

От днес спират 38 влака, а 10 други са с променен режим на работа. Започват и масови съкращения в БДЖ.

Според изпълнителния директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров това е единственото действие, което може да бъде предприето, след като субсидията беше намалена от 180 млн. на 140 млн. лева. "Принудени сме да намалим влаковете в движение и да редуцираме персонала“, обясни още Владимиров днес пред БНТ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


16
Още по темата: БДЖ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Намаляването на субсидията за БДЖ води до намаляване на превозите по ЖП транспорта и цели да се отвори пазарна територия за частните превозвачи.
12
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Протести еднодневка едва ли ще стреснат особено Тиквата. Той разбира само от стачка и спиране на всички влакове.
11
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ГЕРБ ще изхвърлят още няколко дестетки БЪЛГАРИ на улицата, заради лобистките интереси на партньорите и от ДПС при автопревозвачите.
10
2
 
4
 
! Отговори
част5 преди 9 години
Само, че социалното напрежение, което се заражда в момента от най-бедните слоеве на обществото в това число и пенсионери, ученици, студенти и хора от малките градове и села, които пътуват на работа до големите градове са големите губещи. И това ще изиграе скоро много лоша шега на управляващите.
9
1
 
5
 
! Отговори
част4 преди 9 години
100ци турски тирове минават ежедневно през Бг на път за Западна Европа. Участъкът от новопостроената магистрала Марица вече е направена на йовка , ремонтите по нея са ежемесечни.Въпросът е кой има сметка да се затрие най-евтиния и социален транспорт (който във всички развити страни е на дотации). Отговорът в този случай май е повече от ясен.
8
1
 
6
 
! Отговори
част3 преди 9 години
Куриозно е че при положение, че имаме едни от най-лошите пътища в Е-па да се дава приоритет на автобусния транспорт, който освен, че не е ефективен в сравнение с ЖП транспорта и замърсява околната среда. За никого не тайна, че автобусното лоби (политическото) в лицето най-вече на ДПС е много силно. Не е случайно, че най-големите автобусни фирми Юнион Ивкони, Етап, Груп, Арда Тур и други са близки до ДПС.В белите държави даже качват тировете на ЖП платформи, за да не рушат пътищата.
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не се бойте, ще разкриеме автобусни линии. Частни разбира се.
6
1
 
5
 
! Отговори
част2 преди 9 години
Автобуси между градовете почти не могат да се срещнат. Противно на всичко това, както винаги в Бг всичко е на опаки.Отдавна се върви към съзнателно затриване на ЖП транспорта. Даже при комунизма БДЖ бяха приоритет, имаше бързи и експресни влакове като Експрес Чайка, Експрес Тракия, Бързия Хебър. Влаковете бяха чисти и отоплени, а във вагон ресторанта можеше да пътуваш по приятно и леко.
5
0
 
4
 
! Отговори
част1 преди 9 години
Може би малко хора в България знаят,че страната ни има една от най-развитите ЖП мрежи в Европа (де факто трен няма до Смолян, Тополовград и Бургас Царево). Влакът винаги е бил най-масовия , най-евтиния и екологично най-чистият транспорт. Ненапразно ЖП транспортът е приоритет и на самия Брюксел.В силно развитите държави Германия, Австрия, Швейцария, освен че ЖП транспортът е номер 1, той е и най-модерния (някой от влаковете се движат с 300км/ч).
4
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
АТАКААА НАРОДЕЕЕ
3
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
ДА СЕ ДИГА ЦЯЛАТА СТРАНА ВРЕМЕ Е 25 ГОДИНИ СТИГАТ
2
12
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
50 души ползват тия влакове... да им дадат 2 бусчета да се возят.
1
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
а как се краде там пък не е истина.....