Магистралите – полезни за икономиката ни

Жертвите на пътя намаляват с градежа на високоскоростни пътища
Обновена: 4 авг 2015 13:27 | 4 авг 2015 13:25,
25
Магистралите – полезни за икономиката ни
Снимка: bgonair.bg

Изграждането на магистрални пътища в България върви с много добро темпо. Около това мнение се обединиха експертите инж. Иван Каралеев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране и Росен Гурков от Камарата на архитектите в ефира на България Он Ер. Строителството на пътища е от голямо значение, тъй като това е връзката с Европа и останалия свят, коментираха те.

По думите на инж. Иван Каралеев изграждането на магистрали стимулира икономиката.

"Магистралите съдействат на превръщането на икономиката от "складова" в "поточна", т.е. промишлените предприятия не е необходимо да изграждат големи складови бази, чрез транспорта се позволява да се намалят складовите пространства, да се ускори доставката на стоки, т. е. да се стимулира икономиката", обясни експертът.

По думите на инженера до 2020 г. програмата е много амбициозна - предвижда се изграждането на 1000 км магистрални пътища. "Това ще подобри качеството на пътищата, на транспорта. Стимулирайки икономиката, това което е вкарано в нея, то ще се върне. Средствата, които ще се акумулират, могат да се инвестират в изграждането на тази инфраструктура", прогнозира Каралеев.

Според ландшафтния архитект Росен Гурков може да се направи повече за поддръжката на магистралите.

"Засаждат се растения и храсти, но трябва да се полагат грижи, поне да се поливат. В крайна сметка се превръщат в едни сухи фиданки", коментира той. По думите му ландшафтът не е само естетически, а и функционален компонент от изграждането на магистралите.

Зелените пояси имат и функционално предназначение. Условията на пътищата са по-добри, където има растителност, спрямо тези, които са в равно поле, смята експертът.

"Една инвестиция в ландшафта е доста дългосрочна, защото в перспектива спестява разходите за поддръжката на съоръжението", допълни Гурков.

Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при пътни инциденти изграждането на магистрални пътища осигурява по-висока безопасност за пътуващите.

"Жертвите на пътя са намалели от 1000 на 600-700, смъртните случаи са намалели с 30-40%", обясни Илия Тодоров.

Според него най-много изоставаме с обезопасителните мантинели. Над 80% от пътните мантинели не са такива, каквито трябва да бъдат. По думите му само изцяло ремонтираните отсечки отговарят на европейските изисквания.

Чуйте целия разговор във видеото на bgonair.bg:

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
4
 
8
 
! Отговори
амче преди 8 години
ДПС и БСП само крадоха, от тях не остана нищо. Сега до морето съм за 3 часа, мен ме устройва.
16
3
 
0
 
! Отговори
edin преди 8 години
Magistralkite scan po-polezni
15
8
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Представяте ли си Меркел да открива всеки километър новопостроен път в Германия.Или пък да е на всяка манджа мерудия като наш Кратун.
14
2
 
9
 
! Отговори
Александър преди 8 години
До ИстинатаПо добре със 130 в еднопосочно движение тип (магистрала) отколкото с 90-100 км, опитвайки се да изпревариш в насрещното тип (под балкански път).
13
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз едно не разбирам - каква е тази небивала еуфория от откриването на няколко километра нов път? В нормалните дъражви имат хилидя километри магаистрали и качествани пътища и това по никакъв начин не е новина, защото е абсолютно нормално. При нас, братче, от мухата се прави слон.
12
1
 
8
 
! Отговори
vesko02 преди 8 години
Добрите доходи и заетостта са още по полезни ,но не се случват така както трябва
11
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
10 години живея в Германия и кола нямам , има метро , има добър железен транспорт..
10
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
От магистрали не мога да възползвам ..
9
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Гледам че ГЕпачийте яко щтракат минуси. Вчера га професора поизкъпа със светена вода Лилето каза че винетките ще се дигат от догодина - нови магистрали пове1е пари за поддръжка!
8
11
 
6
 
! Отговори
на кредит преди 8 години
Магистрали на кредит. Но пък като нищо друго не ни дават да правим... Ако големите ни разрешат да произвеждаме както преди 89 година, то за тях много малко ще остане. 90% от пазара на мотокари идваха от България50% от цигарите също от Българияи т.н. и т.н.
7
6
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Другари асфалт не се яде . При тази опорна точка на Позитано 20 най добре е де и траете , въпреки , че вашето мнение няма значение .
6
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Разбира се че е полезно, особено като се има в предвид директива на ЕК че от 2017г магистралите всички трябва да са с тол система! Яко стриганье ще падне на мит'ряла.
5
15
 
14
 
! Отговори
работник-строител преди 8 години
Ако ГЕРБ и Б.Борисов не бяха на власт никога с тези ортодоксални комунисти от БКП-БСП нямаше да имаме нищо . Само за това Борисов заслужава още един мандат . Браво на ГЕРБ .
4
7
 
11
 
! Отговори
Истината преди 8 години
При по-висока скорост - по-малко жертви. Точно обратното на твърденията на разни "експерти", най-вече от КАТ.
3
15
 
17
 
! Отговори
курто преди 8 години
С тези магистрали някои се наср*ха!Има хора,които едва свързват двата края и хляб не са слагали в устата,а на управниците само магистрали им се раждат в главите. Да,от там някои натрупаха милиони,но милиони са вече и гладните в България.
2
8
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Магистралите са основата на една модерна икономика. Без тях тя просто не може да съществува!
1
5
 
0
 
! Отговори
bobo преди 8 години
A be Boicheto pak e na vurha s magistralite! Pak shte otrkiva niakoia nova! Ne znam dali drug Premier pravi tova, i pri vse che ima doctorat! Dali tova e rabota na Premiera na edna durgava, a? Kak mislite?Vupreli vsichko, toi budi simpatii. Na Bulgaria veche i triabvat v upravlenieto po-mladi hora, nezasegnati ot Sozializma. Stiga s tezi pensii veche...