Арки с камери и ел-табла ще пазят шофьорите във Витиня

При катастрофа в тунела ще се включват аларми
10 окт 2015 07:30,
12
Арки с камери и ел-табла ще пазят шофьорите във Витиня
Снимка: Булфото

Камери, които засичат средна скорост, могат да спасят шофьорите, които преминават през трите тунела на Витиня, съобщиха вчера от КАТ. Засега се предвижда те да бъдат 12.

Такъв проект има и се осъществява от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), а самите снимащи устройства трябва да се купят от МВР, пише в. "Труд".

Планът е на входа и на изхода на тунелите да се монтират арки. Такива вече има, но само с камери на АПИ за наблюдение на трафика. По 4 камери на МВР трябва да бъдат насочени към всеки от 3-те тунела. Когато даден автомобил премине за определено време през отсечката от едната камера до другата, компютър ще определи каква е скоростта му. В случай че е надвишил с над 10 км/ч разрешените 80 км/ч, ще бъде издаван електронен фиш.

Подобна видеосистема вече работи на един от тунелите на магистрала "Люлин" и засича по около 900 коли в нарушение седмично.

Още по темата

Вчера пътни ченгета обясниха неофициално, че е планирано камерите за средна скорост да се купят с пари от фонд "Пътна безопасност", но най-вероятно през 2016 г. Проблемът е, че сумата не е само за устройства, а и за команден компютърен център, в който да се получават данните и от 25-те стационарни радара в страната.

Към центъра могат да се свържат и светлинни табла, които на входовете на тунелите да показват на шофьорите с каква скорост се движат в момента и да ги предупреждават, ако е по-висока. При мъгла, заледявания и задръствания на таблата ще излизат надписи за конкретната опасност.

При катастрофа в тунела ще се включват аларми в компютърния център и операторите ще изпращат спасителни екипи на Спешна помощ и пожарната.

Несъобразена скорост и неспазване на дистанция - това са двете основни причини за сблъсъка в четвъртък, гласи основната версия на разследващите. Вчера шефът на КАТ Бойко Рановски каза, че заради множество сигнали разследващите ще проверяват и вероятността в тунела да е имало разлята нафта или масло.

Засега се смята, че горивото е изтекло след сблъсъка на първите коли и е попречило на следващите да спрат безопасно дори и с ниска скорост. По разказа на очевидци на изхода на тунела е имало гъста мъгла.

При наближаване му микробус е намалил рязко, а в задницата му се забил ТИР, който застанал напряко на тунела. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
1
 
! Отговори
Петър преди 8 години
Благодарен съм на <a href="roadhelp.net">Пътна Помощ</a> RoadHelp, че ми помогнаха в този момент...
8
0
 
2
 
! Отговори
анонимен преди 8 години
за мен причините саобразование скорост дистанциятова за разлята течност е измишльотина
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Какви камери бе?Тези тунели са за основен ремонт!!!Вървете в Албания да видите как им изглеждат тунелите та дано поне малко потънете в срама!Вътре е светло,вентилация през 200,лед навигационно осветление по бордюрите и отстрани,информационни табели мигат в целия тунел,примерно при мъгла.Имаш чувството,че караш по самолетна писта,а в Бг в черна дупка.Кога ще престанете да обвинявате само хората и ще запретенете ръкави,мислейки за сигурността ни на първо място???????
6
1
 
6
 
! Отговори
Боже, преди 8 години
Анонимен 7 е казал най-точно. Моля те боге направи нещо тези Катаджии да отидат по дяволите заедно с пътищарите! Щели да ми слагат камери за средна скорост?? Пълно безумие. До сега превишената и несъобразена скорост им бяха виновни за катастрофите, от сега нататък и средната скорост ще им е виновна. Умници. От къде ги намерихте бе, тия са каймака на простотията, която вилнее в МВР-ето.
5
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В тунела - ясно: масла, бензин и нафта от ударените коли, но как да си обясним, че всичко това е текло по нанагорнището, в противоречие с физическите закони? Толкова шофьори твърдят, че е имало разлив предварително, само КАТ не го вижда! И нещо много бързаха да го отричат! Павлова, спешно ремонт на тунелите и контрол, не само с табла! Кой е трябвало да почиства там? Изобщо мислено ли е за това? Има европейски практики и стандарти, поучете се най-после от тях, срамно е, 21 век сме!
4
0
 
3
 
! Отговори
още малко и ви метем преди 8 години
В тъпата страна след случая табели и ел. табла идиотия от всякъде
3
0
 
2
 
! Отговори
neo5 преди 8 години
След дъжд касапница, ааа, качулка де !!
2
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До nik.....напълно си прав--но за власимащите не е нужна логика......
1
0
 
16
 
! Отговори
непукист преди 8 години
Както винаги след дъжд качулка дано поне да има файда за да не се случва такова меле и друг път .Като знам обаче какво самочувствие за недосегаемост имат собствениците на скъпарските и лъскави автомобили бая време ще трябва за да бъдат озаптени.