Ще си имаме ядове с "Витиня" и през зимата!

Експерт предупреждава за опасността в най-дългия ни тунел в България
13 окт 2015 09:23,
33
Ще си имаме ядове с "Витиня" и през зимата!
Снимка: архив Булфото

"В тунела "Витиня" не за пръв път стават инциденти. През зимата там отново ще има проблеми", смята Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

Още по темата

"Аварийната лента винаги е във вода, а през зимата тя става на лед. От стените в тунела се стича вода, която отива и в другото платно. В тази зона с износени гуми и малко по-висока скорост тръгвате с вратите напред. Осветлението там е най-лошо от това на всички останали тунели", посочи той пред "Нова Телевизия".

Според него нищо не пречи скоростта за влизане в тунела да бъде намалена на 30-40 км/ч, а на влизане и излизане от тунела да бъдат поставени камери.

"Господата с костюмите в парламента, ако не разбират от тази работа, да си наемат хора, които могат да я свършат", настоя Иванов.

Миналият четвътък в тунела стана верижна катастрофа с 50 автомобила, като причините за нея все още се изясняват. Тогава очевидци разказаха, че на платното е имало разлято гориво. Експерти посочиха, че е възможно големият дъжд, заедно с праха в тунела, да са направили повърхността хлъзгава. Тъжната равносметка я знаем - три жертви и десетки ранени. 


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ограничете скоростта на 5 км/ч и никога на ремонтирайте скапания тунел, защото има по-благи обекти, с по-голяма комисионна! Изтърсаци!
22
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Хайде да напиша малко какво е положението в тунели в развитите страни.Там при навлизане в тунела и при излизане осветлението е много силно доближаващо се до интензитета на слънцето в даденият момент и навътре в тунела постепенно намаля. При валеж около на около 100 м. от тунела, от входа на вътре се мори настилката като мокротата постепенно намаля към вътрешността. По този начин не се нарушава изведнъж сцеплението между мократа външна и сухата в тунела настилка. А в БГ как е?
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А защо не се направи така че водата която се стича от стените да се отвежда извън тунела? Или ще чакаме да стане една хубава зрелищна катастрофа ? Ако се направи скороста да е 30-40 км. катастрофите няма да спрат. Навремето в Англия пред автомобила е тичал човек с флагче. Има доста безработни може да въведем и това нищо че сме 21 век. Нали ме правят ремонти.Нали се усвояват едни пари./преди беше присвояват,още попреди си бе кражба/
20
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Предлагам, автоматично заредени РПГта които да стрелят ако скоростта се надвиши над 80. Като се избият няколко стотин бързака и нещата ще се регулират. Само проблема е когато лети Баце. Но ще има софтуеар който автоматично ще ги изключва. Минава Баце, включват ги. Ще се спестят пари от камери, боя, осветление, полиция. И започва пъпленето по пътя но без жертви.
19
1
 
7
 
! Отговори
pepe преди 8 години
Тая сутрин бях потресен от трафик камерата на движещата се кола в тунела. Понеже често минавам от там и всеки ден шофирам. 1. Колата се движи с минимум 100!! 2. Тая направо ме изуми с твърдението си: колата има ABS и ESP и не спря. Ами, ***, купувате си нови коли и сте уверени, че сте безсмъртни. Когато е мокро и хлъзгаво, трябва да си топ идот да се доверяваш на 100% на системите за сигурност (които изобщо не са лоши), но трезвата преценка е най-важна. На Българина винаги другите са виновни!!
18
0
 
3
 
! Отговори
пионер преди 8 години
krysy.blog.bg/hobi/2012/08/22/iskate-li-da-jiveete-v-singapur.990996
17
0
 
5
 
! Отговори
Men преди 8 години
Що не кажат кога го ремонтираха тоя тунел за последно? Преди 5-6 години и след 1 вече беше като преди ремонта.
16
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До 16Приятел тая магистрала и тоя тунел са правени когато дето ти Тошо беше между живите. Ама трябва е така да си говорим наизуст. Егати и неориентираните хора къде ги има, и до като ги има такива няма как да се оправим.
15
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
По сички с 40 четирийсет и кой надвиши го фащат и застрелват на место, до колата. Нема да има катастрофи и произшествия. И готовооооо.
14
0
 
6
 
! Отговори
Nobody преди 8 години
Може и 2-3 легнали полицая да сложите вътре, че да ни мятат по стените директно.
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До 12За Германия съм напълно съгласен. Но там наистина и институциите работят и хората са дисциплинирани. Аз единственото, което казвам, че когато човек е на пътя трябва да има инстинкт за самосъхранение, който липсва при повечето хора. Реално човек трябва да кара така колата си, че спрямо натовареност на пътя, условия, умения зад волана и възможности на колата да стигне жив и здрав до крайната дестинация. Естествено някой път има фактор неприятна изненада, но това никой не може да го предвиди
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не знам кой крив, кой прав. Направих си труда да изчисля скоростта на колата от която има видео клип преди катастрофата в тунела. Резултата - 100км/ч на влизане в тунела, 100км/ч в тунела. Не претендирам за експертно мнение, но може да се направи техническа експертиза и да се установи конкретния шофьор с колко е карал. Със сигурност не е 30 км/ч
11
0
 
10
 
! Отговори
Дива селения тресе д преди 8 години
Дива селения тресе държаватаДива селения още и дивашка простащина
10
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Краденйето дрогаре, гепенето е проблема, от горе до долу. И за поддръжка остават трохи. За кое по първо, почистване, знаци, маркировка, осветление, за кое? Дембелите катаджии и те в играта, старо разбирателство с АПИ. Тикваров какво прави, строял магистрали. Въпроса е за колко пари и какво качество. Много пари и ниско качество. Милиардер е човека, подсигурява се, че ако трябва да спасява кожляка ще трябват много пари. За да няма проблеми скоростта трябва да се ограничи до 50 км/ч.
9
0
 
17
 
! Отговори
do 11 преди 8 години
В Германия живия и тук по аутобаните хората карат СРЕДНО с по 150 км/ч. По-бързите са между 200 и 250. 200 е по-скоро нормално, 250 е голямо изключение, защото рядко можеш да задържиш тази скорост на натоварените аутобани. НО има организация, има добра настилка. Дори скапаната А8 магистрала, между Щутгарт и Мюнхен я стегнаха и я правят трилентова. Просто има държава. Има санкции за джигитите, има условия. А в България всичко е хаотично. Дива селения тресе държавата.
8
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименНа мен ми се е случвало да разминавам кола малко преди тунела, защото аз карам с 130 тя с 110, в тунела да намаля на 80 и същата въпросна кола ме разминава все едно съм спрял. За жалост хората си дават сметка за тези неща едва като стане трагедия и понеже не искат да си признаят вината обвиняват институциите само. Не че и те не са виновни, дори и имат доста голяма вина за тази трагедия, но просто ако хората са карали в нормални граници е щяло да има по малки последствия.
7
0
 
18
 
! Отговори
??? преди 8 години
Истинският проблем е директора на "Автомагистрали"АДПарашкев Недев Кръстев който е там само да краде, тойот поддръжка на магистрали не разбира нищо-кръгла нула е.Но успя да ликвидира и да окраде строителни войски и за награда е в "Автомагистрали"
6
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Дори и настилката да е била зле, според мен 70% от причината за катастрофата е във високата скорост. Все едно не се знаем, хайде. Повечето карат сякаш това им е момента на живота, с някаква ненормална скорост, дори в места като тунели. И когато се смесят несъобразена скорост + лоша настилка -> ето го резултатът.
5
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Шофьорите са виновни за повечето от станалите ПТП-та в страната. Какво е виновен шофьора, че по някаква си причина изведнъж пред него се озове яма в която чупи окачването или по някаква причина настилката е станала мазна и хлъзгава. Това не са нормални пътища разберете в нормалните страни опасните пътища се затварят и се ремонтират, а при нас все шофера виновен. Щом като пишат АКТ на шофьор попаднал в улична шахта заради липса на решетка какво да говоря?
4
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Защо се правите, че не разбирате? Вината е на АПИ. Всички причини за катастрофите се обясняват с вечната "Несъобразена скорост". Най-лесно обяснение от измъчената и ограбена наша държава пълна с крадливи некадърници, но верни на партията ГЕРБ. Ремонти, некачествени, оскъпени и окрадени. Маркировки и осветление почти няма, знаци поставени от неразбиращи селяци и алчни катаджии, за засади и лапане на кинти. Слушах Стратиев, плужак долен, скоростта била причина. ***. А света върви напред, бърза