Половината от шосета са без осеви линии

Скъпа боя издържа пет пъти повече от обикновената
13 окт 2016 07:48, Елка Василева
22
Половината от шосета са без осеви линии
Снимка: архив, Булфото

Половината от републиканските пътища в страната са без осеви линии преди зимата, това става ясно от справка на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), пише "Монитор".

По данни на ведомството от началото на годината досега е обновена хоризонталната маркировка на около 3000 км. До края на декември се планира при добри метеорологични условия да бъдат маркирани още 2500 км или общо дължината им ще бъде 5500 км.

Всички държавни шосета в страната са общо почти 20 000 км, но част от тях са бившите селски пътища, за които не се изисква хоризонтална маркировка. От АПИ отчитат, че в най-лошо състояние остава маркировката именно по третокласната пътна мрежа.

На много места в страната проблем е не само липсата на маркировка, а качеството й. Случва се осеви линии, маркирани през пролетта, особено по общинските пътища, да не издържат до зимата.

Отделно по-голяма част от родните пътища осевите линии, изчертани с обикновената акрилатна боя, при по-силен дъжд трудно се вижда от водачите и денем, а нощем или в мъгла съвсем изчезват от полезрението им.

Според шефа на пътната агенция инж. Лазара Лазаров обикновената маркировка издържа едва по година, защото през зимата се използват луга и пясък за поддръжка на пътищата.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още по темата: маркировкашосета
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
1
 
! Отговори
Унизен преди 7 години
А иначе глупавия и отруден народ се изтисква до дупка да плаща данъци и такси.
17
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
АПИ ако незнае че и по първокласни и второкласни пътища липсва маекировка, защо изобщо ги има.
16
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Неподновяването на маркировката трябва да се криминализира!
15
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То при ГЕРБ шосета не останаха, та за осева линия да мислим.
14
0
 
2
 
! Отговори
112 преди 7 години
После ще казват несъобразена скорост, ще гледаме челни сблъсъци, излетели от пътя коли, и за всичко ще са виновни водачите, после ще ги съдят, други ще си губят живота, заради това че парите ни отиват за бежанците, новите коли на държавните глави и иснституции, и за техните обяди за хиляди левове, и техните калпави сделки, и техните няколко месечни отпуски. А милите те са се преуморили от толкоз почивки и искат още
13
0
 
5
 
! Отговори
toto преди 7 години
На половината път Русе - Шумен липсва маркировка ! Падне ли мъгла, не можеш да разбереш къде си..........
12
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Маркировката да е проблема - те половината от шосетата ни са с калпава основа! Затова и се появяват коловози, а не заради асфалта на кака ви Лили
11
0
 
3
 
! Отговори
Кирил Софийски преди 7 години
А останалата половина са само осеви линии !
10
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма такава държава с такива хора в нея.Всичко живо краде като запоследно,щом и от боята за пътя се краде шанса за оправяне ни е 0
9
0
 
10
 
! Отговори
До партиен член !!! преди 7 години
''. Във всички съседни нам държави има маркировка но.там използват качествена боя.Тук слагат евтина за да може често да се лапат парички.Обърнете внимание на боята примерно на паркинга пред Кауфланд каква е.Няма изтъркване и няма нужда от често боядисване. '' 1. Маркировката пред Кауфланд е термо пластик. Разликата от акрилатна та боя ,която се поставя по пътната мрежа е 7 пъти. Акрилатната боя до колкото знам колегите я полагат на 6,00 лв. за М2. Другата боя,термо пластик е 40 лв за м2.
8
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Еми нали винетката стана 100 лева? И се кълняха че ще оправят качеството на пътищата. И кво? Дори и за маркировка няма пари. Значи пак ни излъгаха като шарани! А в градовете се изхитриха да полагат маркировка само на 20 м. от кръстовищата.
7
0
 
22
 
! Отговори
Тодор преди 7 години
А истината е че нарочно слагате евтина боя за да можете да вапцвате всяка година, вашта *****ица ***!
6
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Проблема е че по нашите пътища не може да се положи непрекъсната осева линия. Дупките ще я прекъсват на всеки метър. Освен това, на кого му е нужна осева линия? На практика се кара на зиг-заг по цялото платно, правейки неуспешни опити да се предпази колата от повреди от лошия път.
5
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Републиканската пътна мрежа е близо шестдесет хиляди километра. Тиквата и партизанските балдъри ги намалиха на деветнадесет хиляди, защото над двадесет хиляди километра, Европа не отпуска пари за пътища. А те може да са без асфалт и маркировка,но това не пречи на лалугерите да рушветчийстват. Да сте чули за затворен опасен път или участък?
4
1
 
22
 
! Отговори
Партиен член преди 7 години
Във всички съседни нам държави има маркировка но.там използват качествена боя.Тук слагат евтина за да може често да се лапат парички.Обърнете внимание на боята примерно на паркинга пред Кауфланд каква е.Няма изтъркване и няма нужда от често боядисване.
3
1
 
28
 
! Отговори
Извънземен преди 7 години
Половината от шосетата са без осеви линии. Другата половина са без асфалт и с много дупки. Егaти шосетата брат....
2
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Половината от шосета са без осеви линии........................... благодарение на герб!
1
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
АПИ не го знае и предпочита евтиния вариянт.