Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война

Влакът факла навлязъл като стрела на гарата в Хитрино
Обновена: 11 дек 2016 08:56 | 11 дек 2016 08:51, Камелия Цветанова
149
Жп линиите край Хитрино са от Руско-турската война
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

Най-вероятно прчините за катастрофата край Хитрино се коренят в това, че жп линията е строена много отдавна, по време на Руска-турската война. Не знаем какви грижи са полагани за нея, кога е ремонтирана, каза бившият следовател Георги Илиев пред bTV.

Още по темата

Илиев е бил Началник отдел за разследване на аварии, катастрофи и пожари в Националната следствена служба.

Разследвал е взрива край Петолъчката, инцидентът в Охридското езеро, катастрофата на автобуса в река Лим, трагедията в дискотека "Индиго" и атентата в Сарафово.

Като втора причина за инцидента в Хитрино Илиев той посочи размитата отговорност в министерството на транспорта.

"Към настоящия момент контролните органи, които проверяват изправността на жп структурата са към Министерството на транспорта. Оставям гражданите сами да преценят дали това е правилно", коментира Илиев.

"За да се установи дали причината за инцидента е техническа, трябва да се проследи пътя на композицията от началната гара до Хитрино, да се види с каква скорост е следвало да се движи тя, на какъв семафор е влезнала в гарата, дали участъкът е прав или има завой", поясни Илиев.

"Всеки инцидент е можело да бъде предотвратен. Сега това е задачата на разследващото звено на Министерството на транспорта, което ще установи причините за тази авария", каза още той.

Главният разследващ на "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Бисер Минчев обясни, че има информация за превишена скорост на влаковата композиция в Хитрино.

По думите му тази информация е дошла от негови колеги, които са били на работа в този момент в Хитрино.

"Те казват, че е била висока при влизане в гарата", допълни Минчев.

"Вчера беше свалена информацията от архивиращото устройството и на двата локомотива, тя ще се разшифрова и тогава ще знаем колко точно е била скоростта на композицията", каза той.

"Влакът трябва да се движи с до 40 км/ч, но не мога да предполагам колко е била", поясни Минчев и заяви, че се работи по множество версии, като не се изключва и тази за скъсване на вагоните.

"Има скъсване между пети и шести вагон, дали е преди или след дерайлирането – това също е една от хипотезите", допълни Минчев.

Предстои разследващите органи да разшифроват информацията от т.нар. черни кутии на локомотивите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


149
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
94
1
 
0
 
! Отговори
:) преди 3 години
варна-кардам повечето е на бет.*** едните с мет.подложка с ъгъл 1:2о под релсата ,а другия модел със същия ъгъл придаден още при изливане на траверсата пак преди ~половин век; от сев.добричка гара до рум.граница от години кара с 4о(з пъти под проектна скорост) щот на места елемента свързващ въпр.подложка с траверсата бе изтънял, та се наложи да се вади ръчно &в отвора да се налива епокс.смола&пак да се слага той там,като се мери междурелсие дали отговаря на нормата,живи&здрави
93
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Щом толкова други влакове са минавали безопасно по тази линия, можело е и този влак да мине"Гениий !! То по тази логика - никога няма да стават инциденти. То като е работело, пак ще работи.Дървен Философ!
92
1
 
2
 
! Отговори
без значение преди 7 години
Мисля, че не жп линията е виновна, а немарливостта човешка. Щом толкова други влакове са минавали безопасно по тази линия, можело е и този влак да мине, но е нужен акъл. Ако вагоните са се откачили, би трябвало да си продължат пътя по линията, а това не е станало. Значи влака се къса, след като влака дерайлира, а това е станало от по висока скорост и преминаване в друг коловоз(трябвало е да даде път на друг влак,така го обясняват), нещо тук шикалкавят. Допускам, че това не е било в синхрон.
91
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
положени са от 1932 през 1956 са добавени други
90
1
 
3
 
! Отговори
Иво ама кой? преди 7 години
Иво Петров ще се отърве със сигурност,както и генералния директор.За съжаление загиналите хора не могат да се върнат,заради такива като тези двамата.Ако прокуратурата им провери благосъстоянието ще им завидят доста министри от ГЕРБ.
89
1
 
3
 
! Отговори
Иво ама кой? преди 7 години
Та става въпрос за механизация която трябва да поддържа железния път,същия който е в Хитрино.При извършване на ремонтите на машините се извършват големи кражби и злоупотреби.Частите за тези машини са изключително скъпи.Там ако се разрови прокуратурата ще открие част от проблема.Иво Петров отдавна плаче за затвора,само че няма кой да му потърси отговорност.Всички са в кюпа.А бисер Минчев е един некадърник който защитава интересите на тези които му дават заплата-НКЖИ.
88
1
 
3
 
! Отговори
Иво ама кой? преди 7 години
Тази секция никога не се е занимавала с толкова много жп механизация, и са изключително некадърни, но Иво Петров директорчето го държи ГЕРБ.Същия образ разби две механизирани звена прехвърлени от закритата плевенска секция.Назначи свои хора,верни крадци и започна да чисти неудобните.Същия има фирма която работеше на Дунав мост при Видин.Освен това караше работниците от жп секцията да работят безплатно във фирмата си,лъжейки ги че това е за НКЖИ.Е как це откажеш да изпълняваш...
87
1
 
2
 
! Отговори
Иво ама кой? преди 7 години
Технологията на работа е че всяка година се прави най-вече текущо поддържане на жп линиите с жп механизация.Задачите на това поддържане да възстанови жп по ос и ниво.Основни ремонти се правят със цел да се краде от приближени фирми на Милчо Ламбрев.Всички знаят коя е тази фирма-Рубикон.Преди машините за ремонт бяха разпръснати и цяла България по жп секции и работеха равномерно.Последните 4 години разбиха тази организация и прехвърлиха техниката в една незначителна жп секция-Враца,заради И.Петров
86
1
 
2
 
! Отговори
да не знаеш по добре преди 7 години
До ЖП инж.И какво като е правено нещо?Подбивано е от ТПМ 07-325 КОЯТО Е ЗА МУЗЕЯ и на която UVA И RVA не работят.Предполагам жп инженера знае за какво става дума.В този участък през последните години е подбиван жп от тази машина.Ако си жп инженер сигурно знаеш как работи тя.
85
1
 
2
 
! Отговори
tragedy_ili drugo преди 7 години
това не e само тrагедия, а безотговорност на държавата по отношение наж.п транспорта, бдж е оставена на произвола на съдбата за сметка на други харчове, някой от държавата или от президенство до мин.съвет трябва да поеме отговорност за трагедията и опасните товари, движещи се по страната, без контрол, наблюдение, обучение на машинисти, липса на предупреждение на гражданите, по същество не е инцидент, а престъпление
84
4
 
11
 
! Отговори
ЖП инж. преди 7 години
В АНГЛИЯ МНОГО ЖП ЛИНИИ СА ПОСТРОЕНЕ ПРЕДИ ПОВЕЧЕ ОТ 200 години. Е , КАКВО ЛОШО ИМА,ЧЕ Е ТРАСЕ ОТ БАРОН ХИРШ. ТОВА НЕ ОЗНАЧАВА,ЧЕ НИЩО НЕ Е ПРАВЕНО ОТ ТОГАВА . САМО ЛАИЦИ МОГАТ ДА СЕ ИЗКАЗВАТ НЕПОДГОТВЕНИ.
83
2
 
2
 
! Отговори
Надежда Иванова преди 7 години
Не дай Боже, този следовател да има нещо общо с разследването! Добре, че е бивш!
82
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Странно - думата "траверса" е цензурирана.Защо?
81
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
През 1958-60 г. релсите по линията били подменени и положени на струнобетонни ***, през 1960-64 г. участъкът Синдел - Варна бил удвоен, а по-късно, във връзка със строежа на пристанище Варна - запад трасето между спирките Тръстиково и Страшимирово било изменено и удължено с 2км. През 1988 г. линията Русе - Варна била електрифицирана.
80
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
ПО-ТОЧНО ЛИНИЯТА Е СТРОЕНА В 1866 Г., НО САМО ПРИМИТИВ БИ ЧОГЪЛ ДА СИ ПРЕДСТАВИ, ЧЕ ОТ ТОГАВА ДОСЕГА НЕ Е РЕКОНСТРУИРАНА,всъщност много пъти жележзият път е подновяван, на практика е изграждан отново., както и всички останали железопътни линии.
79
1
 
4
 
! Отговори
Иво-Разград преди 7 години
До малоумния автор на статията. Трасето на линията е прокарано през XIX в.
78
7
 
2
 
! Отговори
Берлин преди 7 години
Още вчера писах, че това 100% се е случило поради пълно незачитане на инструкциите за сигурност и безопасност. Релса от Руско-турската война, която не е ремонтирана никога, брутално превишена скорост, скъсана връзка между вагоните... и както винаги в БГ, никой не е виновен.
77
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Влака "лети" . С не повече от 80км/ч.Защо да намалява скорост, като не е гара?! Връзката е разрушена пети и шести. Не са стегнати кайките явно. При студ тра'версите се стесняват, при топлина се разширяват.
76
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Специалистите и техническите кадри от НКЖИ, бяха или съкратени или смачкани ОТ ИЗДИГНАТИ НЕКАДЪРНИЦИ НА МЛАДЕЖКОТО ГЕРБ-ЖЕЛЕЗНИЧАРИ.ДА, има такава организация в НКЖИ.В момента в НКЖИ безчинства бандата на генералния директор Милчо Ламбрев с помощник Иво Петров-директор на ЖП секция Враца, и тяхната любима фирма на инж.Севдалин Вълнаров-"Рубикон".Всички поръчки се печелят от РУБИКОН
75
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма машинист който да влиза в стрелка със 70-110 км.в час. Това не е шосе, при релсовия път всичко това е фатално.Нещата са по дълбоки и странични за нещастието-преди 5 г.беше закрита ЖП СЕКЦИЯ-ШУМЕН която отговаряше за този участък.Беше закрита и жп секция Варна.Съответно бяха закрити участъците със работниците по подръжка на пътя.А ГЛ.РЕВИЗОР НА НКЖИ Е КАЛИНКАКато продължение на горното, още по-трагично е състоянието на Варна-Кардам.