Преговаряме с три китайски банки за нови влакове

Скоро по жп отсечката Пловдив-Септември със скорост 160 км/ч
30 мар 2017 15:37, Надежда Бочева
12
Преговаряме с три китайски банки за нови влакове
Снимка: архив, БулФото

Министерството на транспорта започва преговори с три китайски банки по проекта за рефинансиране на дълга на БДЖ и осигуряването на средства за нов подвижен състав. Вече е изпратена документация, а разговорите са планирани за следващите две седмици.

Това каза министърът на транспорта Христо Алексиев, който откри днес два железопътни обекта, изградени със средства от оперативна програма "Транспорт" - модернизираният жп участък Стамболийски – Пловдив и Интермодалния терминал в Пловдив.

Разговорите с финансовите институции са част от преговорите на министерството с китайски инвеститори по проекта за съживяване на БДЖ с рефинансиране на дълга и доставката на нови влакове. Проектът ще бъде обявен като процедура и европейски компании също ще могат да участват в преговорите, уточни министърът.

Идеята е новият подвижен състав да бъде доставен в рамките на 2020 – 2021 г., за когато е планирано да приключи модернизацията на жп направлението от сръбската граница, през София, Пловдив, към Бургас и към турската граница. За това направление е необходимо да бъдат доставени 15 интерсити влака и 20 мотриси.

Запитан кога разстоянието от Пазарджик до Пловдив ще се взема за 20 минути, министърът поясни, че скоро отсечката от Пловдив до Септември ще позволява скорост на влаковете 160 км/ч с модерна сигнализация. Така 6-те хиляди жители на Пазарджик, които работят в Пловдив, ще стигат с влак за около 25 минути. Засега това не може да става по-бързо, тъй като влаковете не могат да се движат със скорост над 130 км/ч, а за по-високи скорости трябва да бъдат доставени нови.

За Интермодалния терминал, който е разположен на над 70 дка, предстои избор на оператор. Той трябва да заработи до края на годината, да довърши оборудването с техника и да осигури товари, каза министърът. Такъв терминал вече е проектиран за Русе, но в момента се прави оценка дали е необходимо да се изгради.

Христо Алексиев съобщи още, че специално звено в Министерството на транспорта ще бъде създадено, за да подпомага публичните и частните проекти, които кандидатстват за финансиране с новите инструменти на Европейската комисия. В консултантския орган ще участват представители на бизнеса и банки.

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Този заем е за крадене, защото:Малко пътуват с влакове, а билетите са евтини и не покриват разходитеТрябва да вдигнат цените, а това ще отблъсне още пътници.Автобусите са бързи и чисти, много от тях пътуват начесто и за всички посоки.После ще се плаща от бюджета на държавата.Китайските превозни средства за нищо не стават.Китайските автобуси са 70% немски възли и агрегати.
6
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За съжаление ситуацията в БДЖ е еднаква през последнте 20-30 години.Мръсно, неподдържано, в някои случай старо, ***, а и доста напрегнато като се качат пияни, гратисчии и др.Еми няма как да говорми за модернизация колкото и пари да се изсипят трябва промяна в гарите, без билети да не се допускат хора в района на гарите,да се модернизира състава, да се ЧИСТИ и МИЕ,да се увеличи скоростта на превоз.Ей такива малки подробности, но пък важни...
5
1
 
9
 
! Отговори
шматка преди 7 години
Преди месец се говореше за китайски завод за вагони и машини в Бг.Сега ще купуват от Китай.Следващия месец - ще пребоядисаме старите вагониКитайски банки ще изкупят досегашния дълг на БДЖ и ще отпуснат нов който ще се прибави към старияКак точно БДЖ ще връща паритеС пътникопотока между Пловдив и Септември няма да станеДържавата да задържи инфраструктурата и да пуска частни компании да оперират с подвижния състав.Това е единствения възможен начин да имаме модерен ЖП транспорт
4
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Защо 2020, ами по обективни причини. Между София и Септември ще се строят многокилометрови тунели които не са започнати. Пловдив - Стара Загора също предстои тепърва да му правят проект и да стартира модернизацията. Към момента ако има влакове за 200 км/ч ще могат да пътуват с тази скорост само между Септември и Свиленград.
3
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Време е БДЖ да купи нови влакове, защото ако разчита на старите ще фалира - не само не са привлекателни, а са отблъскващи, бавни, студени и мръсни. Да се съкрати безумно раздутата им администрация и да им вдигнат заплатите на реално заетите в структурата им хора. Също така да бъдат и атрактивни за товарните превози, защото от тях най-много се печели, но това става с пари, а те изтичат не, където трябва!
2
2
 
4
 
! Отговори
ffg преди 7 години
тия глупости ги слушам от 1997 година , защо още тогава не ги направиха , айде поредните лъжи , защо да чакаме до 2020 защо не още тази година , то същото като пенсиите , всеки обещава че ще ги вдигне но не се знае с колко и кога , най-вероятно като умреме
1
2
 
5
 
! Отговори
До 5 години преди 7 години
А около 2022-ра София - Пловдив с 200км/ч и влакове с накланящи се кошове. Време на пътуване 1 час. София - Бургас - 3 часа.