Студенти от Русе с водороден автомобил – за пъргави дами!

Те ще участват с колата на бъдещето на Екомаратона в Турция
12 май 2017 19:51,
49
Студенти от Русе с водороден автомобил – за пъргави дами!
Снимка: БНТ

Водороден автомобил, който ще се движи в градска среда, без да отделя вредни емисии, създадоха студенти и преподаватели от Русенския университет. Те ще участват с колата на бъдещето на Екомаратона в Турция през септември.

Всичко започва в края на септември 2016-а, когато младите изобретатели решават да създадат кола, която се задвижва с водородна клетка. Успяват да я сглобят за два месеца с активна и среднощна работа.

А те се трудят неуморно, понеже вярват, че водородът е горивото на бъдещето. Не са срещнали трудности, защото са работили в екип със специалисти.

"Говори се за зелените автомобили напоследък. Тенденцията е до 2030-а в градската среда да отпаднат автомобилите на дизел", коментира пред БНТ д-р Иван Белоев, преподавател в Русенския университет.

Автомобилът ще се движи в градска среда. Максималната му скорост е 50 км/ч, а пилотът ще е жена.

Основните изисквания, за да бъдеш водач на екоболида е да си до 70 кг и да си пъргав - налага се да излезеш от него в рамките на 10 секунди, ако се случи инцидент.

Създателите на водородния автомобил нямат никакво съмнение, че в момента творят бъдещето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


49
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
0
 
1
 
! Отговори
Georgi преди 6 години
Haresva mi 4e ima balgari zanimavashti se sas eko-goriva, po specialno sas vodo'rod. No imam niakolko vaprosa. Parviat-kolko struva edin dvigatel na vodorod za tozi avtomobil? Vtoro-kolko struva edno ustroistvo za prevrashtane na vada vav vodorod i kislorod? Treto-moje li da se zakupiat parvite 2 ustroistva ot 4astno lice?
21
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Каквото и да приказваме, джажата е симпатична. Като катринг с покрив, при това с приятен вид и горивна клетка. Сигурен съм ,че младите химички по цял свят използват идеята за тази играчка във върховия момент на маструбацията ;)
20
0
 
2
 
! Отговори
st преди 6 години
Те този автомобил в Русе го правят от мое време, от преди 30 години, имаше и един доцент тогава дето ходи в Япония да се учи как да вкара водорода в резервоар.В общи линии, дрън дрън.
19
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
коментар 38 беше до коментар 36, а не до коментар 37. Нещо се бъгна
18
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 37Вече ти обясних веднъж в коментар 28, че ядрената физика няма нищо общо с темата. Не те знам какви книги си чел, но се съмнявам да си схванал нещо от тях след като ти е трудно да осмислиш 3-4 елементарни изречения. Продължавай да се излагаш- забавлява ме
17
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе има си въглеводороди - малко въглероден двуокис и пак вода. Това е някакъв смешен електромобил без батерия.
16
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Автомобилът ще ражда вода.
15
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 31 и 32Хората са изчислити КПД-то отдавна. Винаги трябва да вложиш повече енергия за да разделиш кислорода от водорода, отлколкото ще получиш когата ги сържеш обратно, това се дължи на различни загуби. В коментар 31 не каза нишо по-различно от това което съм споменал в коментар 29. Издъни се веднъж вече коментари 26 и 27, сега няма какво да кажеш, щом си тръгнал да повтаряш чужди коментари.
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От статията разбрах, че български студенти са присъствали докато експерти са правели кола с горивна клетка за любовницата на спонсора, която вероятрно си ляга периодически и с човека, създал концепцията. Понякога са присъствали и по нощите, коет ме оставя с впечатлението, че има замесени и "евроатлантици". Проекта ще бъде представен пред турците, защото "евроатлантиците" не са останали доволни от 'инженерните" способности на студентите. Та така.
13
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 27"Електролизата дава чиста екологична енергия" - електролизата не дава никаква енергия, а консумира електроенергия за да отдели водорода от водата
12
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 26научи да разбираш какво четеш преди да се правиш на остроумен. АЕЦ произвежда ефтина електроенергия, която може да се използва за електролиза. Никой не е казал че самата ядрена реакция ще създава водород
11
1
 
2
 
! Отговори
Ханс преди 6 години
Евалата, ще имате шанса да изживеете това, което са изпитали пътниците на Хинденбург с тоя водород....
10
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поздравления за младите инженери!
9
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 20АЕЦ да произвежда водород чрез електролиза* извинявам се
8
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колите на вода никога няма да си ги карате. При електролизата се вкарва повече енергия да разделите водорода от кислорода, отколкото ще извлечето от "горенето" на водорода след това (поради загуби), а вие искате и излишък да ви остава. ПФФФФ Вариянта е някой АЕЦ да произвежда водород чрез хидролиза и после да си го зареждате на бензиностанцията. А най-ефтино в момента се произвежда водород от природен газ, така че като свърши нефта почва фракинга
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аман от конспирации и простотии. Нефтените компании нямало да позволят - грънци! Именно нефтените компании имат мерак да изследват нови източници за енергия, защото нефта няма да го има след 50 години*, а те имат мерак да правят пари и тогава *нефт ще има, но този дето е останъл ще е толкова на дълбоко че няма да е икономически изгодно да се вади
6
1
 
3
 
! Отговори
Атакист преди 6 години
Хахахахахах, състезания с електрически коли нв Турция ли прочетох, а ток откъде или всеки ще си вози един тир с батерии :)
5
2
 
5
 
! Отговори
До 8 Анонимен преди 6 години
Баахти колко си ***! Да беше прочел статията, преди да коментираш! Сега ще ти се смеят и кокошките.
4
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Интересно!. Защо точно жена ? . Да няма вграден вибратор в седалката ?. Ако е така ще могат да го " управляват" и софииски евроатлантици.
3
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"Процесът, който се осъществява в горивната клетка, е известен като студено горене: водородът реагира с кислорода от въздуха, при което се получава вода в контролиран химически процес, при който се генерира електричество. Химичната енергия, съдържаща се във водорода, по този начин се трансформира в електричество. От енергийна гледна точка горивните клетки са много ефективни, тъй като енергията може да бъде оползотворена по по-добър начин отколкото при ДВГ."