Без хаос! Приземяваш самолета с 262 км/ч, влизаш в тревата със 120

Чешки самолет се размина на косъм от тежка катастрофа в Бургас
Обновена: 19 юли 2017 09:35 | 19 юли 2017 09:07,
32

 

Пасажерите, които излетяха от чешкия град Бърно и вчера претърпяха инцидент на Летище Бургас не разбрали, че нещо не е наред със самолета.

"Самолетът не намали скоростта, когато се приземяваше. Хидравличните амортисьори не работеха, така че той все още се движеше със същата скорост. Пилотът се опита да намали и затова самолетът изведнъж зави и той тръгна извън пистата", казва пасажерът Зденек Купса за сайта iDnes.cz.

Още по темата

В момента, в който колесниците на авариралия Airbis 320 са опрели до мократа от дъжда писта за кацане скоростта на самолета е била 262 км/ч.

Пилотът е успял да намали още и в момента на излизане от пистата самолетът се е движил вече със 120 км/ч, показва възстановката на полет QS1482 от Бърно до Бургас в сайта flightradar.com.

По неофициална информация пилотите са успели да избегнат неописуема трагедия само благодарение на опита и бързата си реакция.

"При нас беше спокойно. Екипът на компанията накараха хората да се успокоят, но като цяло всичко беше наред. Никой не беше паникьосан, няма ранени, някои дори не забелязаха, че сме кацнали. Чакахме около половин час за куфарите си", описва Купса цялата ситуация.

Припомняме ви, че машината на авиокомпания Travel Service е изпълнявала чартърен полет и е кацнала при аварийна ситуация, като е излязла от пистата на бургаското летище  висока скорост.

На борда на самолета е имало 178 пътници, които своевременно са били евакуирани.

До самолета обаче веднага бяха струпани пожарни коли и линейки. Пристигнаха и представители на транспортното министерство, които участват в изясняването на причините за инцидента.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


32
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
22
 
! Отговори
гост преди 6 години
Какви хидравлични амортисьори та патили ,четеш ли си глупостите сигурно става дума за интерцепторите-въздушните спирачки,така е ,когато *** и пульо са в тоя бранш.
26
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ?!?Личи си, че не разбираш от самолети
25
0
 
30
 
! Отговори
, преди 6 години
по-добре нищо да не бяха писали, освен една кратка похвала за пилотите. Текстът е неграмотно написан.
24
2
 
11
 
! Отговори
?!? преди 6 години
Без да разбирам от самолети, не би ли трябвало електрическата и хидравличната системи да са двойно, дори тройно подсигурени? Браво на пилотите!
23
0
 
20
 
! Отговори
BlackWater преди 6 години
Не знаех, че задкрилките се "вдигат", все си мислех, че се пускат и прибират, но ако визирате въздушните спирачки/спойлерите/ е друго нещо. Принципно те влияят на спирачния ефект, но надали това е проблема при тази дължина на полосата!! Причините може да са други и най-различни, но не и "хидравлични амортисьори" - чак звучи смешно!!! Относно други корифей в авиацията: Еърбъс е съвместно производство на 4-ри държави в ЕС, а именно Германия, Франция, Испания и Англия!
22
5
 
14
 
! Отговори
Иво преди 6 години
Като цяло да управляваш самолет е с пъти по малко стресираща работа от това да караш маршрутка или автобус в София. Пилотите в 95% от времето на полета не управляват ръчно самолета, а просто нагласят компютъра какво да прави. Това че част от пътниците са в стрес, не означава, че и пилотите са в стрес.Докато един шофьор на маршрутка на ден поне 10 пъти за малко не прави катастрофа, пилотът може нито веднъж през живота си да се срешне с подобна ситуация.
21
1
 
35
 
! Отговори
PILOT преди 6 години
Толкова неграмотно написана статия рядко съм чел. Дори дете в 4 клас ще има по-добър изказ!!!
20
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"На А-320 не му е нужна писта за кацане. Немска машина." Самолета е Еърбъс френски - това да не е вурст,или голф.Добре че са се разминали пътниците
19
1
 
46
 
! Отговори
/./ преди 6 години
Да си пилот на самолет, никак не е лесно, да знаете. Винаги съм се чудел на тези хора, каква психика трябва да имаш, за да успееш да накараш това голямо метално нещо да се движи и още повече да го управляваш. Това което се е случило, неминуемо е било на косъм от инцидент и много загинали хора. Браво на пилотите че не са се поддали на паника а са действали професионално и хладнокръвно. Браво... иначе сега щяхме да четем черни новини.....
18
0
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Браво на пилотите
17
0
 
19
 
! Отговори
Mayday преди 6 години
Поне два са проблемите които са довели до излизането на на самолета от пистата.Предпоставки - мокра писта и неработещи реверсиПроблем с хидравликата повдигаща спойлерите и проблем със спирачкитеПри работещи реверси и спирачки, няма причина да се влиза в тревата дори споийлерите да са свалени.
16
0
 
46
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кой си може си може. Тва не е шега това метално туловище да го укротиш.
15
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
BRAVO na pilotite. gospod zdrave da im dava. kolko choveshki jivota spasiha. Poklon
14
0
 
26
 
! Отговори
опетков преди 6 години
До до дедо Поп Ако повдигат задкрилките, тогава не са амортисьори, а просто хидравлични бутала. Ако наистина е било така ( в което се съмнявам) това е сериозна повреда. Освен това е интересно да се знае дали са реверсирали и двигателите, което е основния спирачен метод.
13
13
 
15
 
! Отговори
юбералес преди 6 години
На А-320 не му е нужна писта за кацане. Немска машина.
12
2
 
31
 
! Отговори
до дедо Поп преди 6 години
Хидравличните амортисьори повдигат задкрилките на крилата.Добре, че са успели да избегнат трагедия и всичко се е разминало без жертви и ранени.
11
1
 
23
 
! Отговори
BRAVO преди 6 години
Адмирации за Пилотите и критика за Техниците .Летище Бургас трябва да забрани кацането на тази Авиокомпания .
10
5
 
38
 
! Отговори
Един преди 6 години
Отиде му книжката, ако в Ушев е бил в храстите!
9
6
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Избийте си от главата, че чартърите са ефтини полети, много са скъпи всъщност. Нискотарифните полети, Уиз еър, Райън еър са съвсем друго нещо.
8
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не е проблема скоростта на кацане и с 300 съм кацал