Магистралата София - Калотина ще ни струва 259 млн. лв.

Сърбия е почти готова с участъка от Ниш до нашата граница
14 сеп 2017 08:45, Петя Славова
39
Магистралата София - Калотина ще ни струва 259 млн. лв.
Снимка: "Монитор"

Две обществени поръчки за строителството на магистралата София – Калотина на обща стойност 258,7 млн. лева обяви Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ). Едната процедура е за модернизацията на участъка след ГКПП Калотина до пътния възел при Драгоман.

Общата му дължина е 14,5 км. Индикативната стойност на проекта възлиза на 141,667 млн. лева без ДДС, като част от Механизма за свързана Европа, съобщиха от пътната агенция

Предвидено е разширяване на съществуващия път, а в отделни участъци ще бъдат подобрени геометричните му елементи за постигане на проектна скорост от 100 км/ч, пише "Монитор".

Отсечката ще бъде с по две ленти за движение в посока и лента за аварийно спиране. Предвижда се и изграждане на вход-изход от първокласния път към интермодален терминал Драгоман. Ще бъдат изградени и 10 големи съоръжения, две от които са при пътните възли Калотина и Драгоман.

Срокът за изпълнение на поръчката е 852 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 13 ноември т. г.

Вторият търг, обявен от пътната агенция, е за изготвянето на технически проект и строителство за отсечката между Драгоман и Сливница.

Участъкът от пътя е с дължина почти 17 км. Индикативната му стойност е 117 млн. лв. без ДДС. Финансирането е от републиканския бюджет.

Там също ще бъде направено разширение на съществуващия път до габарит 27 м, с което двулентовият първокласен път ще стане четирилентов. В отделни участъци ще се подобрят геометричните му елементи с цел достигане на проектна скорост от 110 км/ч.

Срокът за изпълнение на поръчката е 910 календарни дни. Кандидатите могат да подават офертите си до 16 ноември т. г.

Пътната агенция посочва, че пътят от София до Калотина е част от основната трансевропейска транспортна мрежа по направлението Лондон - Будапеща - Белград - София - Пловдив - Истанбул – Калкута.

Това е и най-краткият път, свързващ Западна Европа с Близкия и Средния изток. Участъкът ГКПП "Калотина" – София осигурява връзка към трансевропейски коридор „Ориент/Източно Средиземноморски”.

До края на 2017 година се очаква Сърбия да е готова с магистралата от Ниш до Калотина, както и с магистралния участък към границата с Хърватия.

Междувременно стана ясно, че днес министърът на регионалното развитие Николай Нанков ще направи проверка на изграждането на 24-километровия участък от Кресна до Сандански на автомагистрала "Струма".


39
Още от
Напиши коментар Коментари
39
1
 
3
 
! Отговори
Хемус? преди 1 месец
Защо не финансират очастък АМ Хемус? Цяла севетна българия ще я ползва.
По-важна е от магистрала за Сърбия!
ГЕРБ иска гласовете от Княжество България, но нищо не прави за хората.
38
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Срещу 8.3 милиона лева/км получаваме разширение на сегашния път?!

Не се наядоха!!!
37
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Щели малко да поразширят сегашният тесен път - ами отдавна трябваше да го направят, а още по-добре ще е ако направят магистрала там, а не да оставят обикновен път, както сега ще правят. Даже скоростен път няма да е това. какво са се разпищяли ГЕРБ, сякаш магистрала до Луната ще строят, а то едно голямо нищо струващо над 1 милион на километър, от който ГЕРБ ще откраднат почти всичко.
36
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
РЕПУБЛИКА МИЗИЯ СЪС СТОЛИЦА ВЕЛИКО ТЪРНОВО НЕ ЗВУЧИ ЛОШО. ЩЕ СЕ ОТКАЧИМ ОТ ПРОКЛЕТАТА СОФИЯ.
35
0
 
6
 
! Отговори
Няма магистрала преди 1 месец
Това не е магистрала!!!
Защо продължавате да коментирате сякаш ще се строи магистрала?
34
0
 
2
 
! Отговори
бг смешки 2 преди 1 месец
До КОНСТАНТИНОВ

простият народ не разбира изобщо как го крадат и равотят !!!!
33
0
 
1
 
! Отговори
бг смешки преди 1 месец
PARITE идват ОТ БЮДЖЕТА ! така че има парса за крадене ! до 2020- 2021ва обаче и тая далавера ше свърши ......
32
1
 
11
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 1 месец
НЯМА ТАКАВА ПЛАДНЕШКА КРАЖБА ПО ЦЯЛ СВЯТ КАТО ПРИ УПРАВЛЕНИЕТО НА ПРЕСТЪПНИКА Б.Б. НИКАДЕ ПО СВЕТА НЯМА ТОКО СКЪПИ МАГИСТРАЛИ И ТОЛКОВА НЕКАЧЕСТВЕНИ.ЗАЩО НИКОИ НЕ ПОВДИГА ВЪПРОСА ЗА ТРОИНО ПО-СКЪПИТЕ МАГИСТРАЛИ Е Б.Г.?КЪДЕ СТЕ НИЩОЖНИ,ДОЛНИ ,ПОРЪЧКОВИ И ПОДКУПНИ ЖУРНАЛИСТИ?КЪДЕ Е ЗАСПАЛИЯТ БЪЛГАРСКИ НАРОД?
31
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Докато не се оправи "Митница Калотина", която сега прилича на "свински черва" /виж сателитните снимки в Google Maps/ магистралата ще си остане половин магистрала и опашките за 5`те евро /бакшиш/ ще си останат, и хората ще псуват.
30
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Тесните Сиромашки Магистрали на Бойко Борисов
29
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Честито на Пеевски, той ще спечели, нали построи Северната Скоростна Тангента, както строи продължението на Хемус
Честито на ГБС, те ще спечелят пътят през Кресненското дефиле.
Честито на Трейс, строящите със съмнително качество обекти из София и Бургас
Честито на Олигархията!
28
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Магистралата по думи на министъра е от ПО-ОПАСНИЯ тип, където платната НЕ са раздалечени едно от друго. Освен това е по-тясна. Проектирана е така, че да не може да се развива максималната скорост за магистрала, защото сме бедна страна и трябва да се правят икономии от някои неща; от други - не. Проектната скорост и е 100 км/ч за 15 км от нея и 110 км/ч за останалата част.
27
4
 
6
 
! Отговори
Шоп преди 1 месец
Магистрала трябва да има до Скопие, Солун и до Будапеща през Видин.
Няма да им оправяме живота на шумадийците за наша сметка.
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Сърбите получават много сериозно европейско финансиране. Не е вярно написаното под мен
25
2
 
3
 
! Отговори
Шоп преди 1 месец
Първо отидете да видите за какво става въпрос, то няма трафик за магистрала.
Благодарение на това, че *** са заграбили Цариброд и околността, сега там е най-дълбоката провинция на Сърбия.
А можеше да бъдат близката околност на столичен град - каквито са Ихтиман, Самоков и Радомир.
24
6
 
9
 
! Отговори
Шоп преди 1 месец
Абсолютна глупост е да се наливат пари в тази магистрала, за да отклоним трафика от Дунав мост.
Сърбите нарочно наляха в магистрала, защото таксите им секнаха.
Сега ние ще налеем 260 млн, за да им подарим таксите от нашия трафик.
Миналата неделя ходих до Димитровград, пътят от София до Калотина е еталонен, по-добър не трябва, изобщо няма да си оправдае разходите, а на всичко отгоре ще пре*бе трафика през Видин.

Милионите трябва да се налеят в Е-79 и евентуално тунел под Петрохан.
23
0
 
4
 
! Отговори
аз преди 1 месец
До Калин
При това - само малко ще разширят съществуващия път! Няма да строят изцяло нова магистрала!
22
1
 
4
 
! Отговори
аз преди 1 месец
До Лошо
Кой ти каза, че е без европари?! Сърбия строи тази магистрала с европари - по предприсъединителните програми! Но и аз се чудя защо ние изоставаме със строежа на нашата част?! Далеч по-кратък и лесен участък?!
21
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
За Варна - София и дума да не става !Пък за Варна - Бургас,ептен. Изобщо нещо за развитие на северна България ? Или може би трябва да искаме референдум за отделяне? Иначе - само София и южна България.
20
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
А ще ремонтират ли граничният пункт, защото е ужасно, старо с висящи кабели, мизерия. Липсват елементарни условия, често и буквите не светят дори и веднъж се беше получило реплика, вместо Република. Недопустимо.