Колкото и санкции да наложим жертви на пътя ще има!?

Войната не е само в шофьорите, а и в институциите
24 апр 2018 10:45,
47
Колкото и санкции да наложим жертви на пътя ще има!?
Снимка: Bulphoto, архив


Предвиждат нови жестоки мерки за нарушителите на пътя. По-високи глоби, по-дълъг срок за лишаване от правоуправление на системните нарушители на пътя и разделяне на сега действащия закон на три части - Закон за движение по пътищата, Закон за водачите на МПС и такъв за пътните превозни средства.
 
Санкциите обаче няма да спрат войната на пътя и няма да спасят човешки животи, смятат експертите.

"Вината за огромния брой загинали вследствие на катастрофи у нас не е само в шофьорите, тя е в институциите. След като глобите за пореден път бяха увеличени не видяхме никаква промяна в статистиката с жертвите. Никой не акцентира на най-важното, а именно, че е необходимо обучение през целия живот или т.нар. фазово обучение, което се въвежда от манталитета на децата още в най-ранна детска възраст", посочи в студиото на "България сутрин" автоинструкторът Йонко Иванов.

Още по темата

Той бе категоричен, че новите промени и разделянето на Закона за движение по пътищата представляват, по думите му, един политически инат.

"Всичко, което засяга такива важни тематики трябва да бъде обсъждано с експертите в дадената област. Това обаче не се случва. Също така един закон трябва да бъде ясен точен и достъпен за неговите потребители. Нито едно от тези условия не е изпълнено в трите части на механично разделените закони за движение по пътищата", подчерта Иванов.

За разделяне на Закона за движение по пътищата се говори от няколко години. Причината за това е, че сега действащият е най-променяният в нормативната база. Предстои категоризиране на нарушенията и при 3 по-тежки такива в рамките на 2 години, за да вземем книжката си, ще трябва да се явим отново на шофьорски изпит. Скачат и глобите на пътя, а дистанцията освен повод за внимание ще стане и повод за съставяне на актове.

Пред Bulgaria ON AIR експертът по пътна безопасност Диана Русинова коментира, че е недопустимо глобата за шофиране без винетка да бъде в размер на 400 лв., а за минаване на червен светофар 150 лв., тъй като второто е много по-опасно и застрашава човешки животи.

"След като има толкова жертви това означава, че има нещо много сбъркано в системата. Нужно е да сменим изцяло подхода, за да намерим верния път и да сведем броя на загиналите до абсолютния минимум", допълни тя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
46
1
 
3
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Голяма заблуда е, че възпитание, култура, манталитет или обучение, определят начина на шофиране, но който си е заблуден, заблуден ще си остане, колкото и да му обясняваш каква е истината.
45
1
 
1
 
! Отговори
Ястребовски преди 5 години
Прав е инструктура, че е необходимо обучение още от най-малка възраст и изграждане на манталитета още от деца, но това е основна задача на родителите и семейството- няма "институция", която да изгражда манталитет - както възпиташ детето и каквито навици му изградиш от малко в семейството, такова ще израстне. Това с институциите е за оправдание на собствената ни безпомощност и неспособност да си възпитаваме децата.
44
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Няма контрол. Колкото и да увеличават санкциите. А след като има присъди като на Ставийски и Лерца.....??!! Има индивиди дето "летят" и там където има камери, и нищо. "Изчезват"записи. Онзи ден, насред бял ден, ауди идващо от към Владая по Цар Борис III и на кръстовището с бул.Никола Петков си заобиколи островчето отляво и в насрещното изпревари има няма 10 коли!! Дори май мина на червено. Това 2 непрекъснати ленти нищо не значат за 60-70% от водачите на МПС. Около МОЛ Парадайс е мазало.
43
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Как чък няма да се намалят. Необходим е зверски контрол и крумово закони! При преминаване на червен светофар, неправилно изпреварване, шофиране в нетрезвосъстояние и отнемане на предимство 10 година затвор. За превишена скорост по 1 година затвор за всеки километър отгоре. Да видим тогава колко ще са жертвите след като натикат първите за назидание на другите!?
42
0
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До Млад шофьорДа факт е, че събираемостта е ниска, но за това пак вината е на институциите. Толкова ли е сложно да се направи един общ сървър с данни между НАП, НОИ, КАТ, Митници и тн.?Когато имат обща база данни и ти отидеш да си вадиш лична карта, книжка, да си платиш данъка за МПС-то или каквото и да е друго да те забират и за неплатени глоби. Отделен е и факта, че много транзитно преминаващи правят голяма бройка от тези неплатени глоби (поне 70%), а те един път излезли, забрави.
41
0
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До Млад шофьор.Добре явно не си запознат с човешката психология:Имаше опит с деца. Ако ги оставят сами в стая дали ще излъжат, че не са яли от бонбоните и ако им кажат,че на стола в стаята стой невидима принцеса. Когато невидимата принцеса беше в стаята никое дете не излъга. Защо? Защото си мисли, че някой го наблюдава. Ако си мислиш, че при възрастните е по различно то жестоко се лъжеш. Когато един човек знае, че го наблюдават то той спазва закона. Когато знае, че никои не гледа, го нарушава!
40
1
 
1
 
! Отговори
Млад шофьор. преди 5 години
До 39. Здравей, колкото и да ми се иска да хвърля вината изцяло в краката на КАТ, АПИ и т.н. не те са тези, които натискат ***, когато това е забранено със знаци, непрекъснати линии и т.н. Няма как реално институциите да се справят с всеки нарушител на правилника, това трябва да се възпита в обществото, а КАТ трябва да гони тези, които са рецидивисти. Точно там се провалят най-много. Има шофьори с десетки глоби без да им отнето СУМПС. Събирането на глобите е провал, това е ясно.
39
0
 
2
 
! Отговори
До 36 преди 5 години
Проблемът не е в събираемостта на глобите, както си мислят мнозина добре изманипулирани от КАТ. Проблемът е, че наказанията не се налагат, вкл. и глобите. КАТ чака да стане катастрофа, за да пише актове след катастрофата, като много често наказва невинния шофьор, а за виновника нищо. Давам пример - всеки ден в България се извършват над 200 милиона нарушения по пътищата, а КАТ глобява за 2000 от тях по описания начин, т.е. по една глоба за 100 хиляди нарушения. Следва събираемостта,което е смешно
38
0
 
1
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До Млад шофьорТочно в системата е щом всеки възприема правилника за движение по пътищата като врата в полето. Защо в другите страни не нарушаваме законите? Защото там институциите работят. Например в Чехия не те пускат да напуснеш страната докато не си платиш всички актове за нарушения по пътищата. Защо това нещо го няма в БГ? Защото държавата и е все тая и никои не се мръдва не да измисли нещо, а просто да погледне какво правят хората от другата страна на границата и да го приложим.
37
2
 
1
 
! Отговори
Млад шофьор преди 5 години
Нещо много сбъркано има в самите шофьори, а не в самата система ! Има си правилник за движение, който масово не се спазва, когато се наложи глоба на даден шофьор той не я възприема, като възможност за поправка, а просто такса, която плаща - един вид разрешение за нарушаването на правилника. Колкото и да вдигнат глобите, докато не се промени съзнанието на българските шофьори жертви по пътя ще има и то много !
36
1
 
2
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
До 36Защото повечето джигити МПС-тата им са регистрирани на имената на баби, дядовци и инвалиди. Почти никои не си прави труда да прехвърля на негово име собствеността. Затова има и толкова данъци за събиране. Водят се на името на някой починал, без доходи. Или дори и да са тяхно име те официални доходи нямат, взимат помощи, а те не могат по закон да се запорират. Просто трябва в патрулката да има и 1 от НАП които като направи проверка за доходите да конфискува МПС-то на момента.
35
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ключът е в събираемостта но глобите. А истинският въпрос е: защо след като изтече законовия срок на плащане, не се предприемат мерки за принудително събиране? Значи в България, ако дължиш пари на банка, веднага след просрочието ти се налага запор на имущество. Ако дължиш пари на държавата запор не се налага. ЗАЩО?
34
0
 
4
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Да не говорим и за факта, че има един етнос които откровено си кара без книжки, пияни, закони не спазват защото не ги знаят и никои не ги закача. За чуждестранните превозни средства ( ТИР-ве и коли) тях също никои не ги бута (защото КАТ нямали лиценз) и си минават спокойно с по 200 снимки които не се плащат защото докато стигне до КАТ то тези МПС-та вече са извън БГ. Пък и митниците нямат връзка с КАТ и няма как да проверят за стари задължения. Абе цирк и половина.
33
0
 
3
 
! Отговори
Iceblast88 преди 5 години
Друг пример за тотален отказ на КАТ и ДАИ да си вършат работата - всички знаят, че има таксита без книжки - и колегите им ги знаят и КАТ ги знаят обаче не ги пипат. Има и много таксита които са си откровено луди, но карат хора. Да не говорим, че в много градове градския транспорт е набор на водачите си (по 50 годишни дараци), как минават технически преглед като се чупят всеки ден и са целите изгнили е мистерия дори за самите водачи и хиляди ръждясали и разпадащи се морги има в движение.
32
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това с повишените наказания отдавна загуби актуалност. Има една прослойка, която толкова спазва законите. Оправете пътищата, сложете адекватни знаци и контрол. Онези шкембелиите с шапки да помагат при проблем, а не да се крият в храстите.
31
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Специално за каране без книжка, това си чист опит за убийство и би следвало да се съди за това. И виж как след това драстично ще намалеят тези хора.
30
0
 
3
 
! Отговори
До 28 Стамат преди 5 години
Не се пишат глоби. 2000 глоби на ден при 200 милиона нарушения на ден, означава, че не се пишат глоби.
29
2
 
4
 
! Отговори
До 25 Жо преди 5 години
И аз съм шофьор от 42 години, но имам по-различни наблюдения от теб за пешеходците на пешеходна пътека. По тогавашния закон имаше разлика между зебра и очертана отстрани пешеходна пътека. Софийските шофьори спираха при пешеходна пътека тип зебра, както изискваше закона, но в провинцията масово не го правеха. Това че пешеходната пътека е продължение на тротоара се появи не чак толкова отдавна и масово по-старите шофьори не го знаят. И сега в София спират, а в провинцията не спират на пешеходна пъ
28
2
 
2
 
! Отговори
до дядо Пижо преди 5 години
Ако ти е наистина толкова пенсията, не виждам изобщо как може да караш кола. А ако наистина караш, значи имаш други доходи и те могат да ти покрият нарушенията.Тука всичките герои от хоремага - на приказки голямата работа, *** като става дума за правила и задължения, все другите виновни - държавата, времето, пътищата, само не и те самите. Щом караш кола и вършиш нарушения - направил си си сметката и имаш пари за глоба.
27
1
 
5
 
! Отговори
Стамат преди 5 години
Пишат се глоби, ама много хора не ги плащат. После НАП се пробва да ги събере, ама почти без резултат. Вземат се книжки, ама хората продължават да карат, все едно всичко е наред. И 50000 лв. да станат глобите, пак ще е същото, пак ще си карат без книжки, пак ще има неграмотни с купени книжки, пак ще има вечно бързащи *** с по 200 км/ч., пак ще има тирове въпреки забраните. Нищо няма да променят така. Инфраструктурата и мисленето на всички водачи са проблемите