Лятото - най-тежкият сезон от "войната по пътищата"

Рисковите маневри са повече, втори сме в ЕС по брой жертви
21 авг 2018 22:08, Екип на Bulgaria On Air
18

Лятото е най-тежкият сезон от "войната по пътищата". Има голям туристически трафик към Черноморието и към Гърция. През уикендите трафикът е много натоварен. Гастарбайтерите също допълнително натоварват движението.
 
Това каза в "Денят ON AIR" експертът по пътна безопасност и бивш председател на парламентарната комисия по транспорт Нестимир Ананиев.

По думите му летният сезон кара водачите да правят повече рисковани маневри, за да стигнат по-бързо до своята крайна дестинация.

"Доста често ТИР-овете не спазват ограниченията да не се движат в почивните дни и допълнително изнервят обстановката. Все пак трябва да се отбележи, че статистиката за жертвите по пътищата спада. Независимо от това сме втори в Европа по загинали в ПТП, единствено Румъния ни изпреварва", уточни експертът.

Според него в най-скоро време в училищата трябва да се въведе обучение по пътна безопасност.

"Нужно е децата да се обучават от малки и от най-ранна възраст да се възпитават. Не само институциите трябва да обучават младите шофьори, възпитанието трябва да идва и от семействата", отбеляза Ананиев пред Bulgaria ON AIR.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
2
 
1
 
! Отговори
До ник преди 5 години
Ти да не си катаджия? Те са на този принцип и затова всеки ден по пътищата на България има над 200 милиона нарушения, от които КАТ санкционира за 2000 с голяма санкция и нарушенията се увеличават. Вдигат санкциите и нарушенията още повече се увеличават и така вече 28 години.
15
3
 
1
 
! Отговори
ник преди 5 години
До До 14 :Много е съществен размера на наказанията има разлика да те глобят 20лв или 500лв
14
3
 
2
 
! Отговори
До 14 преди 5 години
Почти си прав. Почти, защото не е нужно наказанията да са строги. Нужно е да са неизбежни. Умните хора отдавна са го казали - ефективността от наказанията се измерва с тяхната неизбежност, като размера на наказанията е несъществен.
13
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За войната по пътищата най-голяма вина имат тези, които говорят за манталитет, култура, възпитание, обучение и т.н. и така отклоняват вниманието от истинската причина - липсата на контрол за спазването на правилата. Само в държавите, в които има контрол, правилата се спазват.
12
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В развитите държави са имали същия проблем. И са го решили със строги, незабавни, неизбежни наказания. Нарушение - снимка - удръжка от доходите. Тук наказанията са строги, но няма кой да ги констатира. Ако пък случайно ти наложат, има десетки начини да избегнеш глобата. Е, чакайте да се само-превъзпитат, ние обичаме да преоткриваме топлата вода. За съжаление цената но това чакане е твърде висока.
11
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Причините са комлексни и разнородни.Смея да твърдя обаче,че в основата е липса на шофьорски манталитет-дисциплина,етика на пътя,толерантност,строго спазване на правилата.Следват лошата инфраструктора и слабите закони . Пълно е с комплексари и аматьори зад волана,но са си повярвали ,и на себе си,и на колите си !! Скоро един такив дрифти по Тракия на аквапланинг...Сега дрифти из облаците !
10
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този Нестимир Ананиев е поредното доказателство, че в България няма експерти по пътна безопасност.
9
2
 
7
 
! Отговори
За Тракия и Хемус преди 5 години
Потвърждавам казаното от госпожата по-долу. Между Чирпан и Стара Загора в посока Бургас само крайна лява лента е използваема. Ползвам Хемус почти всяка седмица - там на места е неравно, а за това на Тракия говорим за цяла отсечка от десетки километри без прекъсване с дълбоки коловози, пресечени с други неравности и вдлъбвания. Ако останеш повече от две минути в тая лента, със сигурност ще се пребиеш. Такова чудо няма. Пълен провал. Хора ще умират тепърва там
8
4
 
4
 
! Отговори
Архимандрит Груйчо преди 5 години
Въведете Бонус Малус - знайте ли колко бързо ще се оправят нещата.
7
3
 
5
 
! Отговори
Керпеден кътил преди 5 години
Грешка.Трябват курсове по етика. В училищата.
6
5
 
4
 
! Отговори
;-) преди 5 години
И какво иска сега тоя Нестимир? Да не ходим по почивки, по пътищата да не се карат тирове и да забраним лятото ли? Големи експерти по пътна безопасност се извъдиха напоследък.
5
6
 
6
 
! Отговори
Мария до # 6 преди 5 години
За съжаление ми се налага да пърувам по Хемус. Родом съм от Търново, а живеем в София. Хемус е зле, но поне трасето е с повече завои и скоростта е сравнително по--ниска. Но Тракия определено е опасна магистрала и с некачествено положен асфалт.
4
4
 
6
 
! Отговори
Гост преди 5 години
До МарияДано да не Ви се налага да пътувате по "Хемус" там е още по зле. Нито една лента не става за шофиране.
3
3
 
13
 
! Отговори
Мария преди 5 години
Пътувах със семейството ми до морето, по магистрала Тракия. Дясната лента е толкова амортизирана, че все едно на кон пътувахме, така друсаше и люлееше колата. Мъжът ми се принуди да кара само в лява лента, за да не ни изхвърлят коловозите, врязани в асфалта. Безумие!
2
2
 
12
 
! Отговори
Гост преди 5 години
Експерт Онаниев, какво направихте Вие за пътната безопасност? Нищо! А проблемите на пътя са много, като започвеме от чудесната идея на пешеходните пътеки да пише "погледни", а дали децата в в детскятя градина и първи клас могат да го прочетат? Проблеми има и по така наречените магистрали, дупка до дупка. Безумни ограничения на скороста по пътищата. Няма да продължавам да изреждам, че ще напиша повече от статията тук.
1
6
 
7
 
! Отговори
Fake taxi преди 5 години
Днес се прибирам пешунка от работа и ми направи впечатление че 50% от шоферите не са с колан...и 100% от пътните полицаи ги няма на пътя да го видят това...тежко е у жегата