Една легенда си отива! За 40 г. "Чавдар" навъртя над 500 000 км

Автобусът обаче не отива за скраб, остава като експонат в автопарка
107

Повече от 40 години една легенда на българското машиностроене вози пътници. Това е автобусът “Чавдар“.

Произвежданите в Ботевград машини са познати на всеки, а оказва се имат и заклети фенове. Именно такава група хора осъществи последното пътуване на един "Чавдар“, преди той да излезе завинаги в заслужена пенсия.

Над 500 000 километра и няколко десетилетия са преминали под колелата на този "Чавдар".

Собственост на автобусен превозвач в Шумен, возилото събра фенове на класическите автобуси за своя последния курс – обиколка през старите български столици Плиска и Велики Преслав.

Идеята за бенефиса предлажил собственикът на фирмата, а Валентин Иванов се наема с организацията. Той и други любители на старите автобуси имат своя група във Facebook.

След пенсионирането си обаче този “Чавдар“ няма да бъда предаден за скрап или разглобен за части.

Той ще остане като експонат в автопарка на транспортната фирма.

Подробности гледайте в репортажа на Bulgaria ON AIR!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


107
Още по темата: автобусЧавдарBulgaria ON AIR
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
92
0
 
2
 
! Отговори
Я па ти... преди 5 години
До Анонимен 80 Да , хубави времена бяха. Шапка на тояги и ихууу!
91
2
 
1
 
! Отговори
Питам преди 5 години
Къде са тръгнали с този Чавдар , като няма колани ?
90
1
 
7
 
! Отговори
КОНСТАНТИНОВ преди 5 години
До Пламен ВасилевВиж какво се случи с българското самолетостроене, корабостроене, производство на мотокари, ДВГ. Същото се случи и с производството на автобусите ни. Навремето преди 1989 градският транспорт в Кабул и други места е бил с автобуси Чавдар.
89
0
 
4
 
! Отговори
Пламен Василев преди 5 години
до Константинов,, Да разбрах от давна че 30г. Ни управляват , престъпни групировки, Но просто от човешка гледна точка го призовавам. Викам си , ,, А дано,, и си отоварям ,,А *** на дали,, не съм наивен, просто изразявам мнението си, да направят нещо за България. А що се отнася до годините ми, на 41г. Съм.
88
12
 
16
 
! Отговори
Shark преди 5 години
А да питам само - ЗАЩО ВЕЧЕ НЕ ПРОИЗВЕЖДАМЕ АВТОБУСИ, А?!!! КЪДЕ Е ЗАВОДА, А!!! НИЩО, НЯМАМЕ АВТОБУСИ, НО ИМАТЕ БАНАНИ... И ДЕМОКРАЦИЯ, НАЛИ ТАКА. ОЛИГО-СТАДО ТАКОВА.
87
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Реални са 5 млн. километра, я прверете пак.
86
1
 
16
 
! Отговори
Шопо преди 5 години
А сеги и чингели не се произвеждат в мутроландия, прогресо на свето.
85
2
 
11
 
! Отговори
Пламен Василев преди 5 години
до Г-н. Константинов, да съгласен съм със вас, такае, Но неможели примерно държавата да се намеси, Ако трябва по някоя Европейска програма, но да се въстанови, Ще се отвори работа за много Българи. Аз в Ютуб гледах клип за сградата на завод ,,Чавдар,, сърцето ми плаче в момента вътре спят бездомни кучета. Бойко Борисов не само да ми прерязва лентички като някаква мадама, А да види даа се въстанови завода, за Българско производство на Автобуси, и друга техника.
84
2
 
11
 
! Отговори
Пламен Василев преди 5 години
Защо не се намери , някой бизнесмен, и да види по някой начин, да въстановят завод ,,Чавдар,, в Ботевград. Вместо да купуваме Турските автобуси, а пък няма само и автобуси да произвеждат, да почнат да правят Мотокари, Микробуси товарни, Микробуси пътнически, и друго.
83
1
 
10
 
! Отговори
диди преди 5 години
Авиобаза Безмер вози своите служители с един такъв Чавдар и едно РД Чавдар.Голяма сензация е всяка сутрин по спирките!
82
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
За автобус е напълно нормално половин милион километра. Имайки предвид, че ги е минал за 40 години, то може да се каже, че е каран много малко! Затова и се е запазила машинката в този си вид.
81
2
 
29
 
! Отговори
Стига вече преди 5 години
Отива за скраБ... пише се скраП бе... пълна скръб...
80
0
 
41
 
! Отговори
50 год преди 5 години
С такъв като ученици сме ходили до Будапеща и се върнахме успешно. Отзад имаше монтирана маса за тихи забавления, като белот и табла и пиене на бира. Имаше и музика от касети със Сиси Кеч и сръбско. Тогава не сме се замисляли, че е добре да има и тоалетна, ама бяхме много млади и непретенциозни. В Унгария видях и истинските автобуси-МАН, Мерцедес и т.н. У нас бяха само в Балкантурист-за немците. Абе млади бахме!
79
0
 
31
 
! Отговори
хм преди 5 години
Доколкото си спомням този модел автобуси Чавдар 11 М 4 се произвеждаше по лиценз на "Сетра".Двигателите им бяха на МАН.Окачването беше с въздушни възглавници и возеха меко.За осемдесетте години на 20 век бяха добри.
78
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Автобусът не е на 567000км, а на 2567000км. Превъртян му е километражът поне два пъти. Това няма как да се отчете от собственикът на 40-годишния автобус, който сигурно е купил преди 7-8 години....
77
28
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Червените *** пак изпълзяха.Бараките им - ще борят Волво и Мерцедес..Бенчовци, Миньовци, и Курнелии...превърнаха България в бананова република.Гнycно червено семе...вас няма ли кой да бракува
76
11
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мишо .айнара беше пълна дупка в България. В САЩ е станал две пълни дупки. Иначе, Чавдар е супер як автобус. Да, по времето на мрачния комунизъм правехме нелоши автобуси, издържащи 500000км и 40 години дрънкане по разбитите демократични пътища. Демократична България е една жалка картинка. За времето си Чавдар бяха едни доста добри автобуси, произведени в БОТЕВГРАД!
75
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ех, хубави времена бяха...
74
11
 
42
 
! Отговори
к преди 5 години
по време на лошия комунизъм България произвеждаше не само автобуси !имаше индустрия в България сега след 30 години "демокрация" запада превърна България в бананова република !
73
4
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
75 - всъщност Мишо Шамара така и не успя да изкара книжка за тираджия в САЩ , а е диспечер .Някои дори на дъното не могат да се задържат