Студент от ВВМУ с проект за... учебен кораб

Според него трябва да има повече и по-качествени обучения
12 ное 2018 14:23,
19

Снимка: Светослав Георгиев от Военна Академия "Никола Вапцаров"

Харесваме морския транспорт. За целта решаваме да станем студенти във Военноморското училище и очакваме да научим много, както и да участваме в редица плавания, осигуряващи ни ясна представа за начина на работа, тънкостите и добрите практики в индустрията. Но как стоят нещата в действителност?

78% от студентите във Военноморското училище "Никола Вапцаров", върнали се от плаване отбелязват, че не са получили достатъчно подкрепа и внимание от отговорните за това офицерски кадри, което от своя страна води до получаване на по-малко реални знания. Според тях е по- добре да има повече и по-чести стажове.

Друг проблем, който посочват обучаемите е, че в зависимост от кораба, на който си провеждат стажа получават практически знания, които се отнасят само за конкретният тип кораб. Това впоследствие, създава доста проблеми при започването на работа като младши офицер на друг тип кораб.

Поради тези проблеми, Светослав Георгиев от Военна Академия "Никола Вапцаров" разработва свой проект за учебен кораб. Идеята е той да се използва само за обучение, а такъв вид подготовка дава възможност студентите да се обучават в практическа среда, като не прекъсват връзката със своите преподаватели. Това води до изграждането на много по-квалифицирани и подготвени кадри. Подобен тип кораби използват и страни, като: Франция със своя "Almak", Япония - "Spirit of MOL", както и Русия, Великобритания и Южна Корея.

Според него проектирането и изграждането на учебният кораб ще предостави възможност за увеличаване на общият брой стажове по време на обучението, като студентите ще могат да започнат още в първите години на своето обучение. Ще осигури по-качествено практическо обучение и получаване на по-устойчиви знания за отделните системи, механизми, съоръжения и спецификата на отделните типове кораби.

Изхождайки от гореспоменатото Светослав Георгиев представя своя проект за учебен кораб, който отговаря на следните критерии :

- Оборудван е с най-съвременните симулатори за обучение
- Пресъздава практическите условия на най-много типове кораби, за да може да подготви бъдещите специалисти за условията и практиките на различните кораби.
- Съчетава в себе си теория и практика
- Многофункционален е, за да може да обхване най-голям спектър на обучение на различни морски специалисти.
- Сигурност, за да сеобезпечи безопасността на хората на борда при работа и обучение

"В резултат на поставените критерии успях идейно да разработя учебен кораб. При него практическото обучение ще е обезпечено от отделни модули, които ще предоставят възможност на студентите да се запознаят със системите и механизмите на основните четири типа кораби в световен мащаб", отбелязва той.

Това са контейнеровоз, автомобиловоз, танкер и бълкер, като ще има възможност да се осигури подготовката на кадри и за круизните кораби. Всеки модул ще предоставя възможност за реално практическо обучение по товаро – разтоварните дейности, поддръжка, запознаване и правилна експлоатация на специфичните машини и механизми и особеностите на типа кораб. Разположението на отделните модули е съобразено с предвижданото натоварване, за да се осигури устойчивостта на кораба.

В носовата му част е разположен танкерният модул, където конструктивно корабът е предвиден да бъде с двойни бордове и двойно дъно, за да се осигури безопасното превозване на петрол и други нефтени продукти. В средата на кораба са разположени частта за насипни товари и тази за контейнери, като те са разделени от танковете за петрол с двойна водонепроницаема преграда. В частта си за насипни товари корабът може да превозва максимално 8875 м3, а в модула за контейнери между 140 – 220 контейнера. Товаро – разтоварните дейности и за двете части са обезпечени от бордови кран.

Частта за превозване на автомобили е планирана да бъде с капацитет 200 – 300 автомобила, като те ще бъдат разположени на четири палуби.

Предвидените проектни размери на кораба са: дължина 205 м., ширина 30 м., газене 9 – 10 м. с общ капацитет от 200 души – екипаж, преподаватели и обучаеми.

Планирано е корабът да е дизел – електроход, за да е по – екологичен и икономически изгоден. За осигуряване на нужното електрозахранване са предвидени четири дизел генератора с мощност от 14,400 kW (19,300 hp) Wärtsilä 12V46F всеки. Предвидената максимална скорост на кораба от 16 – 20 възела.

"Според мен има два основни начина как да бъде успешно реализиран и приложен този проект.
Първият е да се направи общо сътрудничество между морски академии от Европа и света за финансиране, изграждане и поддържане на международен учебен флот. Вторият е да се направи общо сътрудничество между водещите морски компании, които да финансират и изградят общ учебен флот, от където ще могат да изграждат своите бъдещи морски кадри", уточнява младият ентусиаст.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
0
 
! Отговори
Мирко преди 5 години
Единственият начин проект за учебен кораб да успее е да бъде икономически обоснован. Абсурдно е това да бъде някакъв комбиниран кораб (прекалено много изисквания). Възможно е да бъде фидер-контейнеровоз или многоцелеви с уголемена надстройка и обикалящ Европа, но преди всичко трябва да е много добре икономически обоснован за да се намери инвеститор...А гореописания идеен проект е просто една химера...
18
0
 
0
 
! Отговори
Атанас преди 5 години
Брааво за усилията, вярата в промяна и страхотното предложение, за безплатният проект и за безплатната идея, която искрено се надявам някой да забележи, после евентуално д асе намерят спонсори, които да го построят. Успех и продължавай да имаш такива страхотни идеи!П.С.За останалите коментари - нямам коментар, че да не ги обиждам.
17
1
 
3
 
! Отговори
Георгиев преди 5 години
Медникаров чак от Ангола ги докара маймуните, били добри по геометрия и прочие... Срам и позор. Попдават масово дипломи и сертификати на гърци и турци, все повече ще ни плюят по света. Относно кораба, живо ме интересува как ще се обезпечи здравината му, щото е ... да не кажа невъзможно, ама почти. В някой частен случай, може и да е мореходен... Мечтите са безплатни.
16
2
 
0
 
! Отговори
Батко преди 5 години
Учих там навремето корабоводене и после се махнах. Това не е професия за бели хора. Ще трупате пари, които няма да може да похарчите. Ако имате капацитет не си губете времето там.
15
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Супер! Браво! Жалко, че нямаме пари за нафта
14
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абсолютно невярна информация. Френският Almak всъщност е един катер с държина 44м и газене 3м, за тренировка на 20-на военни кадети от арабските страни (сигурно си плащат), с 8 души екипаж и .Има автономност 10 дни, т.е става само за каботажно плаване. Японският Spirit of MOL пък е бракуван преди 5г. Що се отнася до въпросния проект, евентуално като какъв клас и кой ще регистрира тоз хибриден кораб, как ще извършва реално товарно-разтоварни операции. И ако не извършва, какъв е смисълът въобще
13
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Браншиста, осъзнаваш ли че да береш тютюн, не е като да служиш на кораб. За кораба както и да го въртиш се иска познания за механика, електротехника, двигатели и то корабни, навигация в зависимост от поста, чужди езици, морско право, бла бла. Освен това се иска и съответното образование черно на бяло, времената на дървените кораби с платна са минали преди 200 години. Берачите на тютюн, затова берат тютюн, защото имат и сответния интелектуален капацитет. Такъв е живота!
12
6
 
1
 
! Отговори
От бранша преди 5 години
И едни от най - добрите офицери са от добричко. Момчета работели на полето , някой даже все още имат ферми. Тях с работа неможеш ги уплаши. Така както един селянин , гледал тютюн и ставал всяка сутрин в 0400 , неможеш да го уплашиш с работа. Истината е не в учебния кораб , истината е в липсата на трудови навици. Нямат и един ден работа и отива на кораба , от летището пристига и след два часа е вече с гащеризона а той метла не е държал в ръката си.
11
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И ще успее селянина. Това е истината , а не учебните кораби на картинка. Истината е че нашите нежни момченца с нежни души , не минали даже и през казарма , не издържат нито на динамиката , нито на стреса , нито на работата. Кадетите работят всичко , от чистенето на тоалетни до най - сложните операции на борда. Но започват с тоалетните , чукане на ръжда и боядисване, отвън , на студа и вятъра, на дъжда и жегата. Иска се характер за да не се откажеш , а повечето нямат.
10
4
 
2
 
! Отговори
От бранша преди 5 години
Мечтите са безплатни. Какво не им харесва на сегашната система? Отиват кадети и ако имат качества , а истината е че повечето днешни младежи са лигльовци и никога не са работели , камо ли в трудни условия, ги промотират. Нищо сложно няма в професията , иска се здрав гръб и желание. А истината е , че между завършил елитна гимназия , езикова или математическа, но никога не е имал мазоли по ръцете, и едно природно интелигентно момче от село, но работещо от 10 годишно, в тази професия ще го харесат
9
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пари има, вместо 2 от бъдещите изтребители.Ама то не е само да го поръчаш и платиш. Корабът е скъпо притежание, особено такъв. Да не говорим за екипаж, поддръжка, тскси и т.н.Впрочем някога имаше учебен кораб Вапцаров към БМФ, после Благоев, който стана 421. И накрая нищо.С други думи- forget about.
8
0
 
5
 
! Отговори
Специалист преди 5 години
На вниманието на журналиста и редакцията - учебното заведение във Варна е военноморско училище "Н Вапцаров". Военна академия "Г С Раковски" е една единствена и се намира в гр. София. Като пишете нещо, проверете го и се замислете ако Ви се вижда нередно !
7
4
 
4
 
! Отговори
брс преди 5 години
Тоя льольо да вземе да предложи и една космическа совалка, за да могат кадетите от Долна Митрополия и Техническия да си упражняват пилотските качества... Тия ще ме съсипат със своите безумия... Кораба от вестници ли ще го направят?
6
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Този кораб ще струва поне 50 милиона долара , ако е построен в китай , иначе над 100. Пари има ли ?
5
2
 
4
 
! Отговори
Eyes преди 5 години
Малко са 4 модула. Трябват газовоз, рудовоз, плаващ кран, система за динамично позициониране и енергетична уредба на газ / с ядрен реактор. Само така курсантът-студент от ВВМУ ще е пълна и завършена личност.
4
2
 
1
 
! Отговори
Морски преди 5 години
Постарало се е момчето, почертало е - браво. Само дето такъв проект остава в теорията заедно с любимите му преподаватели. Кой ще вкара 200 метров кораб в пристанище, за да разтовари 100 контейнера или 200 автомобила? Тенденцията е да се профилира на типа кораб, на който се работи. Но поне Медния отчел дейност, може пак да впечатли някой посланик.
3
3
 
6
 
! Отговори
Кница преди 5 години
200 м кораб за учебни цели??? Добре, ама друг път. Това ще стане , когато имаме пак корабостроене и морски флот.
2
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
бла бла, Медникара е платил за малко реклама, от както станаха студенти, кадетите на ВВМУ са гола вода, лигльовци и мамини синчета.
1
4
 
7
 
! Отговори
м преди 5 години
Това е платена реклама !!Студентите стажуващи по корабите са гола вода ,защото не знаят елементарни неща от механиката ,а този е явно някакъв супер гений спонсориран от чужди фирми !!