Брюксел даде пари за бърз влак Пловдив-Бургас

ЕК иска жп транспортът в България да е конкурентен на автобусите
Обновена: 15 ное 2018 17:56 | 15 ное 2018 17:52,
38
Брюксел даде пари за бърз влак Пловдив-Бургас
Снимка: Булфото

Европейската комисия разреши 293 млн евро от европейския бюджет да бъдат похарчени за модернизирането на жп линията между Пловдив и Бургас. Ремонтирането на трасето ще позволи композициите да се движта със 130-160 км в час, което ще съкрати с 40 минути времето за пътуване.

Освен подмяна на релсите, проектът предвижда върху 293-километровия участък да се сложат нови системи за сигнализация и телекомуникации, а жп прелезите да се заменят от 29 надлеза, пешеходен надлез и подлез. Между Черноград и Айтос ще се сади лесопояс, който да защити линията от свлачища.

След модернизацията линията ще стане високоскоростта и ще позволи жп транспорта в България в този участък да стане конкурентен на автобусния, се казва в решението на Еврокомисията. Развитието на жп транспорта е приоритет за Брюксел, защото е по-чист от автомобилния и ще помогне за борбата с климатичните промени.

Еврокомисарят за регионалното развитие Корина Крецу заяви по повод решението за финансиране, че проектът ще позволи на българските граждани да пътуват по-бързо, по-безопасно и да "усетят и ползите от по-доброто качество на въздуха, тъй като проектът насърчава екологосъобразната мобилност в страната."

Проектът е брънка от жп коридора Ориент - Източно Средиземноморие, който предвижда свързване на германските пристанища на Северно море с портовете на континентална Гърция. Той минава по течението на река Елба и след това през Чехия, Австрия, Унгария, Румъния до пристанищата Солун и Пиреос. Българската връзка е отклонението, което дава на коридора излаз на Черно море. Еврокомисията финансира и проучване, което трябва да установи дали има нужда от жп връзка между Будапеща и Атина през София и Видин.

Европейските пари са 293,4 млн. евро или 85% от общата стойност на проекта, останалите трябва да се осигурят от България.

В момента се ремонтират участъка от Скутаре до Оризово, който струва 63,5 млн лв без ДДС и отсечката между Стралджа и Церковски - 3,8 млн лв без ДДС. Предстои да се сключат договори за ремонта на останалата част от трасето.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


38
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
0
 
! Отговори
,,държавно насилие,, преди 5 години
,,любовта към парите,славата,имотите е цвете,което ако не се полива с крадени пари,потока пресъхва,,
26
1
 
0
 
! Отговори
не си играйте с бг преди 5 години
тоталитаризма от европа не си е трръгнал,диктат,държавен контрол да не ,,клатиме властта,, нищо не клатите,тормозите невинни дечица,млади жени,държавно насилие над нормалните,не сме бг евтин ,,***,, не сме ви бг ,,материал,, ,,диктатура,, ,,терор,, оставете всеки да живее не под ваш контрол
25
2
 
0
 
! Отговори
,,успели патриоти,, преди 5 години
някои отпускат пари за персонала,от улицата в европейските балкани,фалшив имидж за успех,така се ,,гради меркантилно омаяно общество,, ,слава,пари непочтени
24
2
 
0
 
! Отговори
,,успели патриоти,, преди 5 години
някои отпускат пари за персонала,от улицата в европейските балкани,фалшив имидж за успех,така се ,,гради меркантилно омаяно общество,, ,слава,пари непочтени
23
1
 
2
 
! Отговори
DJ преди 5 години
При тези ремонти които се правят от НКЖИ, ако бяхме през бай Тошовото време затвора в Белене ще се да е пълен с жп специалисти..
22
0
 
1
 
! Отговори
Оптимист преди 5 години
Е как гевреците ще пуснат влака да ги конкурира. Мечти са това, от скъпите
21
0
 
3
 
! Отговори
Градинар преди 5 години
Най мъ кефи гората край Айтос дет ще я садят
20
0
 
0
 
! Отговори
Сандо преди 5 години
За да могат майничките по бързо да ходят на плаж
19
0
 
5
 
! Отговори
незапознат преди 5 години
Добра новина, дано да се осъществи , най-важното е че ще премахнат 29 прелеза, които са много опасни и забавят движението, защото прелезите са неща които са от и трябва да си останат в 20-ти век
18
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Една ромска каруца на жп прелеза и хвръкнаха още 300 милиона евро с висока скорост.
17
1
 
6
 
! Отговори
панчо преди 5 години
ех боко сега като излезе пред медиите и като започне да се пъчи само както той си може....и да говори че едва ли не той самият е осигурил всичко...на теория звучи добре но на практика ще е пълно с нескопосани неща и потънали някъде кинти
16
1
 
8
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
300 мил едва ли са достатъчни за изброеното но ако не се краде може и да я докарат до правилни сметки,тези които плюят ежедневно по ЕС да имат нещо да кажат? сигурно русия щеше да ни даде 400млн а ??
15
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
България трябва да изгради високоскоростен ЖП пръстен София-Пловдив-Бургас-Варна-Плевен-София със скорост от около 200км/ч. Този пръстен е хубаво да има отлонения към Сърбия, Румъния(през Русе), Турция и Гърция(Солун). Тогава и бизнеса няма да е концентриран само в София...
14
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Пловдив -Бургас 3 часа, Варна -Бургас 3 часа Истанбул - Бургас 3 часа
13
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вместо само да финансират, да пратят техни фирми за начинанието....Хем ще следят за качерството, хем ще бдят над парите си!
12
9
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не искаме парите, не ни трябват бързи влакове. Оставка
11
3
 
7
 
! Отговори
месара преди 5 години
Еее айде честито на гербавите, ще има още малко лапачка преди края
10
2
 
4
 
! Отговори
House M.D. преди 5 години
Честито ви TGV!
9
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е добре, дано поне половината пари да се използват за пеовкта а не да потънат по патрийните каси
8
0
 
14
 
! Отговори
Старият машинист преди 5 години
НАЙ-БЪРЗИЯТ начин да се придвижиш от центъра на Лондон до центъра на Париж е със суперекспреса "Евростар". Спестяваш си времето за пътуване до и от летищата и може да носиш повече багаж.Неотдавна имах възможността да пропътувам тези 500 км между двата града. В тунела под Ламанша влакът се движеше със 160, а на открито- с 300 км/ч. През прозореца, дърветата се виждаха като ограда. Пристигнахме за 2 ч. и 20 мин. в Париж.Е, не ми дадоха да карам ескпреса, а можеше да им покажа как се прави това :)