Частни инвеститори искали да строят мостове над Дунав

Аврамова: Няколко са ключовите пътни проекта за Северозапада
18 юли 2019 17:52, Анисия Иванова
22
Частни инвеститори искали да строят мостове над Дунав
Архив: Булфото

Частни фирми искат да строят мостове над река Дунав между Българи и Румъния. Вече има постъпили и искания за това, бизнесът иска да ги прави на концесия, за да се подобри свързаността и да се облекчи трафика, съобщи на среща от кампанията "Образцова община" за Северен централен район регионалният министър Петя Аврамова.

Вече има съгласие мост между Българи и Румъния да бъде изграден при Свищов, а от прединвестиционни проучвания ще бъде избрана следваща локация. Общо 5 моста ще бъдат изградени, уточни Аврамова на въпрос на кмета на Силистра Юлиян Найденов.

Само за втори мост при Русе обаче може да се ползва европейско финансиране, а останалите ще се правят от частни инвеститори, допълни Аврамова.

Найденов отбеляза, че в приоритетите за изграждане на магистрали се пропуска един изключително голям магистрален път - р. Дунав, който само между България и Румъния не е така натоварен, а може да се използва.

"Нашата задача като държава е да осигурим стабилна икономическа среда и удобни пътища. За нас особено важно е да спрем обезлюдяването на Северозапада, така че да няма "бели петна" на картата. Обновяваме градовете, инвестира се в детски градини, училища, социални и здравни заведения", каза Аврамова.

Ключови за севера са няколко пътни проекта, посочи тя. От изграждането на автомагистрала "Хемус" крайният ефект ще е подобряване на икоомическата среда и ще се възползват 2.9 милиона души на 44% от територията на страната. До 2023 г. аутобанът трябва да стигне до Велико Търново. Работи се по 54 км от Боаза до пресичане с пътя Русе-Велико Търното, за които има "резервирани" 1.349 млрд. лв.

Друг важен инфраструктурен проект е магистралата Русе - Велико Търново, свързан с проекта за тунел под Шипка, което ще е новата икономическа ос. След отхвърляне на обжалванията от ВАС, т.г. стартират обществените поръчки за първите две отсечки - Русе - Бяла и обхода на Бяла.

Видин - Ботевград е другата вертикална връзка. Може да започне строителството на два лота, след като е дадена възможност на АПИ, въпреки обжалвания. За отсечката от Видин до Ружинци индикативната стойност е 460 млн. лв. без ДДС.

В новия програмен период ще се изпълняват проекти, които водят до икономически растеж на регионите. "Ще дадем възможност да се изпълняват надобщински и надобластни проекти за целия регион, включително да се финансират по няколко програми", каза Аврамова, цитирана от "24 часа".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


22
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
33
 
! Отговори
До 20 е да преди 4 години
Личи си че си глупаво и посредствено ***. Радев прати на конституционния съд разпоредби, които изобщо не засягат обекти с национално значение, каквато е магистрала Хемус. Така че първо малко се грамоти и тогава коментират. Иначе харчиш пари на вятъра на работодателя си.
18
0
 
35
 
! Отговори
Гицка Шушанова преди 4 години
Пътят Русе-Букурещ е много натоварен и втори мост е нужен. Друг е въпросът дали двете страни ще се разберат. Будапеща има десетина моста над Дунава и са добре.
17
7
 
32
 
! Отговори
e да преди 4 години
ама Румбата Радев и удари на Хемус балтията като прати закона за отчуждаване на конституциония съд.Сега чакай 2 години
16
0
 
36
 
! Отговори
И АЗ преди 4 години
И аз искам Държавата да ми даде право да построя Мост на Дунав и да прибирам Пари .Защо не се направи една томбола по ЕГН ? Така е Справедливо . Мога също да направя Частна Здравна Каса и то ще ви прибирам по 7% ? ОЩЕ ?
15
0
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Теъи Юинвеститори" са толкова инвеститори колкото и Гинка-ЧЕЗа.Кой нормален човек с пари ще дойде в КОПТОРА Бг където нормативната бза се сменя по 10 пъти годишно???НИКОЙТова пка е някаква схема от типа "ден година храни" на някакви *** пискюликоито не си дават сметката че като падне Тиквата от власт и ще има конфискации и национализации до безкрай.
14
1
 
35
 
! Отговори
Активист на БКП преди 4 години
И да грабят от такса преминаване после !!! Обърнаха на бащиния държавата !!! Национализация !!!
13
0
 
32
 
! Отговори
Има 2моста преди 4 години
Кво искат,да вземат пари от държавата.Това ли са новите точки.При построени моста единия въобще не се ползва
12
0
 
38
 
! Отговори
панчо преди 4 години
тунел под шипка ли?разсмяхте ме тази дъвка се дъвчи от праисторически времена
11
1
 
36
 
! Отговори
Ник преди 4 години
"Между българи и Румъния..." Българите вече нямат ли държава? Отписахте ли ни,като държава? Как така между българи и Румъния? Бъркате ли или...няма да се учудя.
10
0
 
36
 
! Отговори
хъша преди 4 години
дунав мост изглежда като военно съоражение от преди няколко световни войни с много малък капацитет и в много лошо състояние като настилкав нормална страна трябваше да е извън стандартите и извън употребаот най малко 2 моста и 2 тунела имаме нужда с 50 год.закъснение и още 50 до като се изградят само половината
9
0
 
33
 
! Отговори
бай ганю преди 4 години
за 2050-та год.ли се има предвид?ех мечтиии ....поредното чесане на езици което ще остане без покритие типично в наш балкански стил
8
0
 
33
 
! Отговори
добруджанец преди 4 години
Какъв мост иска Найденов?Първо,син на човек от Окръжния комитет Силистра 2Има изграден мост но българите бяха толкова ***,че построиха моста край Силестра,но не се използва,румънците искали по висока таска. 3когато е строен моста-преди10години,така е направен че не може да се ползва защото не са били уредени други въпроси-трасе,цена,и нашите пак са набутани.Както винаги,недомислена работа.Но има мост край Силистра да си оправят нещата.Румънците са си позволили повече да обикаля трасето,наш
7
1
 
32
 
! Отговори
Я, па Я преди 4 години
Моста има дефекти, който са свързани с товаримоносимостта. Но даже и да е перфектен когато до него няма път а и тези пътища които ги има са в окаяно състояние за какво развитие да се говори въобще. Северозапада вече е умрял, никакви инвестиции няма да помогнат вече. Положението е трагично, никой няма да инвестира без държавни отстъпки в данъци и данъчни ваканции, опрощаване на задължения и специални регионални регулации за привличане на хора и инвестиции. Но ЕС има правила които не позволяват.
6
1
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Обновяваме градовете, инвестира се в детски градини, училища, социални и здравни заведения", каза Аврамова.Късно е либе за китка хора не останаха.
5
0
 
37
 
! Отговори
Гост преди 4 години
Аврамова, ти знаеш ли, че между град Лом и село Долно Линево /и двете са в Северозапада/ преди повече от 10 години от Румънска страна има построено пристанище за ферибот и прекрасен път до него?! От наша страна няма нищо, а няма и да има!
4
1
 
34
 
! Отговори
Стою преди 4 години
Добре де, щом искат да строят частни фирми нека строят. Държавата не трябва да ги бави въобще, да почват веднага...
3
9
 
34
 
! Отговори
Да допълня... преди 4 години
ГЕРБ и Борисов построиха и промениха европейска България за ужас на социалистите.
2
1
 
35
 
! Отговори
Идея преди 4 години
Според мен трябва да се направи един мост в Силистра и също един магистрален път Силистра - Балчик.В Балчик ходят купища туристи от Букорещ. Нека улесним хората!
1
2
 
32
 
! Отговори
Един преди 4 години
"Частни инвеститори искали да строят мостове над Дунав" - щях да съм много изненадан ако искат да строят мостове под Дунав :)