Година след трагедията: Пътят край Своге - опасен

В участъка загинаха 20 души, какво се е направило?
Обновена: 26 авг 2019 09:36 | 26 авг 2019 09:36,
9
Година след трагедията: Пътят край Своге - опасен
Снимка: БулФото

Точно една година след тежката катастрофа край Своге, която отне живота на 20 души, пътят в този участък продължава да бъде опасен. Това мнение изрази пред БНР експертът Диана Русинова от неправителствената организация "Инситут за пътна безопасност".

Още по темата

На 25 август миналата година автобус излезе от пътното платно и се преобърна, а 20 от пътниците в него загинаха. Тогава се стигна до извода, че основната причина за трагедията са несъвършенства по пътното платно, качеството на асфалта и липсата на мантинели. Случаят коства оставките на 3-ма министри и множество експерти.

"Пътят край Своге продължава да бъде опасен и продължава да бъде пълен с дефицити, свързани с пътната безопасност", категорична е днес Русинова.

Тя добави, че проблемът с отводняването на пътя е останал, мантинелата е преместена, но сега пешеходците трябва да се движат по пътното платно.

Експертът обясни, че пътните условия могат да бъдат променени, така че водачът дори и да допусне грешка, животът му да бъде съхранен, но не може да бъде променено съзнанието на всички шофьори.

Русинова припомни, че две седмици след инцидента край Своге Институтът за пътна безопасност е излязъл с подробен доклад, чиито изводи след това са били потвърдени от прокуратурата с  повдигнатите от нея обвинения.

"Абсолютен прецедент в България е, че се повдигнаха обвинения на фирмата и на стопанина на пътя", изтъкна тя.

Института за пътна безопасност прави 24-часов мониторинг на пътя и получават множество сигнали за нарушения и проблеми, които те подават в институциите, отговарящи за състоянието на пътищата и отговарящи за безопасността.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


9
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
0
 
! Отговори
Нищо ново преди 4 години
До Почти пенсионер: Какво се очаква да се направи? Да се направи качествена настилка, която да осигурява добро сцепление при движение. Да се направя качествени мантинели, не такива на края на пропастта с височина 50 сантиметра. Сега е най-лесно да се прехвърли цялата вина на шофьора със стандартното определение "несъобразена скорост". Но доста преди инцидента е имало предупреждения, че пътят е опасен а от АПИ не са направили нищо.
6
1
 
1
 
! Отговори
Почти пенсионер преди 4 години
Пътят все пак е планински. Пътуваме вече осем години с мои колеги по него за да ходим на работа. При спазване на ограниченията и ако не няма някой *** джигит да създаде опасна ситуация, не сме имали никакви проблеми. Какво очакват да се направи на това място, нямам идея. Карайте внимателно. Животът е само един.
5
1
 
1
 
! Отговори
Нищо ново преди 4 години
Пътя е бил "перфектен" преди да всемат проби от него след инцидента. А мантинелата е била поставена така, че пешеходците е трябвало да се движат по платното - зад нея просто е нямало място. Сега малко е преместена и като се стигне до края на преместеното, пешеходецът трябва да прескочи мантинелата и пак да пръгне по платното. И как се е оказап "перфектен" след последния ремонт, това никой не може да каже. И колко са още като него.
4
2
 
12
 
! Отговори
Забой преди 4 години
Този завой е бил много по-безопасен преди да го "оправи" наш'та фирма за сума ти пари, повечето изградени.
3
2
 
10
 
! Отговори
Дзивко преди 4 години
Е пътя не бил по стандартите, голям праз, ще избута още година, две... Нали строителния бранш рипна като опозицията поиска проби от всички пътища и изкараха техниката по Цариградско шосе, що никой журналист не ги пита, що не я наредиха на пътя за Своге?
2
2
 
9
 
! Отговори
Скептик преди 4 години
Поредната креатура източваща евро-средства. Че кой планински път не е опасен. Буди недоумение фактът, че фирма, която има собствен вътрешен лабораторен контрол, се обвинява, че има добра производствена практика. Ами пътната агенция защо си няма. Нали им снасяме милиарди всяка година. Може би защото там са само калинки на ясла за следващата победа на Гербавите.
1
5
 
9
 
! Отговори
Жо преди 4 години
ТОЗИ ЗАВОЙ съществува на това място повече от 70 години. През него са преминали успешно стотици милиони автомобили. За толкова години, колко тежки катастрофи с човешки жертви има на това място?Мантинелите могат да спасят лека кола, ако се удари под ъгъл 15 градуса. При удар на автобус под ъгъл 45 градуса, няма шанс.Проблемът, според мен е, че кано има ограничение от 40 км/ч, то трябва да се спазва. Още повече, ако знаеш, че автомобилът ти е стар с износени гуми.