При БДЖ - въпрос на часове: Влакове спират заради повредени локомотиви

Пътници чакат веднъж 175 минути, друг път - 87 минути...
Обновена: 21 сеп 2019 11:56 | 21 сеп 2019 11:45, Петя Славова
19
При БДЖ - въпрос на часове: Влакове спират заради повредени локомотиви
Снимка: архив, Булфото

Бързият влак  от София за Свиленград престоя 47 минути в гара Искър по възникнала повреда в скоростомера на локомотива. От София е изпратен друг локомотив, с който влакът е продължил своето пътуване и в момента се движи със закъснение от 87 минути. Композицията е заминала с 40 минути закъснение още от Централна гара София, поради изчакване на локомотив от друг влак за обслужване на влака, съобщават от БДЖ.

Повредата в скоростомера на локомотива не е сериозна техническа неизправност, но по нормативни изисквания локомотивът не може да се движи без възможност за отчитане на неговата скорост.

Локомотивът е преминал през подемен ремонт в локомотивно депо на БДЖ и е в редовна експлоатация от месец юни. В конкретния случай скоростомера не е обект на извършения подемен ремонт.

Друго още по-голямо закъснение имаше вчера с бързия влак от София за Варна. Той престоя 175 минути в гара Търнак поради възникнала повреда в локомотива и извършване на последващ оглед от следствени органи. Предприети бяха действия по изтеглянето на влака с помощен локомотив и придвижването му до гара Варна, като престояващите във влака 186 пътника са превози с пътническа композиция, пътуваща от Карнобат за Варна.

Възникналата ситуация е вследствие на изтичане на нагорещено машинно масло от помощния трансформатор, което е причинило задимяване във въздушните филтри на локомотива и наложило неговото спиране.

Екипът на БДЖ се извинява на своите клиенти за този и други възникнали подобни инциденти, като информира че стартираните м. февруари и м. март обществени поръчки за извършване на подемен и капитален ремонт - общо на 30 локомотива, са на техните финални етапи и предстои възлагане на съответните дейности.

В ход е и процедура по наем на локомотивна тяга, с която в краткосрочен план да бъде покрит недостига на локомотиви. Допълнително, до края на годината предстои да стартира и още една процедура за капитален ремонт и модернизация на още 10 от наличните локомотиви.

Месец септември стартира и обществената поръчка за закупуване на до 10 нови локомотива, които са предназначени да оперират основно по линиите София-Бургас и София-Варна, като проектната им скорост е 160 км/ч. Влаковете по тези направления ще бъдат композирани с нови вагони, като процедурата за тяхното закупуване ще бъде обявена по същото време.
 

 

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още по темата: влакповредаБДЖпътници
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Китайците искаха да им се даде концесия за железниците. Щяхме да имаме високоскоростни влакове и завод за локомотиви - това презлагаха като условие.Ама ГЕРБ, нали няма да могат да крадат, отказаха.
17
0
 
9
 
! Отговори
БДЖ София преди 4 години
Няма влакове нали купиха самолети F16.Пътниците ще летят това е положението.София нали работи метрото въпроса е решен.Превозите само с каруци по аутобана.
16
0
 
13
 
! Отговори
ГАНЧО. преди 4 години
Да благодарим на безхаберното ръководство което унищожи БДЖ. В БДЖ в продължение на 30години некадърни политици се управляват в ръководство на структуроопределящо предприятие. Тези жалки същества успяха да унищожат БДЖ. То не бяха счетоводители от Метро, БСТ, фалирали Кремиковци специалисти и калпави юристи. Въобще политически протежета които се налапаха от скрап и продажба на локомотиви и вагони. Но няма кой да ги изправи до стената и да ги гръмне.
15
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много държат на безопасността, затова 3 години не могат да изберат кой да поддържа мотрисите 5 години
14
2
 
8
 
! Отговори
Сульо преди 4 години
До vovoВсеки уважаващ себе си гнусен чалгар-див селянин пътува със 100г с трошка последна ръка преди автогробището и най-често се кюфка в някой стълб или дърво. Или опушва пространството. А белите хора в белите страни пътуват с влак културно и бързо. Но докато БОко е на власт, то въжделенията на члгар-дивите селяни са закон. Затуй ще си останете самички в България накрая. Ама кой ще ви върши сериозната работа? Само с чалга не става.
13
3
 
7
 
! Отговори
Жп преди 4 години
БДЖ и НКЖИ последните ТКЗСта останали от комунизма-децата и внуците на бившите началници от преди 1989г на ръководни длъжности по наследство с купени дипломи,без никакъв капацитет в кратуните си и опит.Постоянни назначения на наши хора и откриване на нови паразитни длъжности,а долу една шепа хора направени на маймуни.
12
7
 
4
 
! Отговори
Смешник преди 4 години
Нямаме толкова население,че пътническите влакове да са пълни или да работят на печалба,нямаме такава индустрия да измасяме големи товари с влакове просто си мислим че сме в 80те години а ралноста в друга. Като изгубиш най ценния си ресурс тоест населението си всичко ще върви стремглаво надолу ,защото ти казват вижте в западна европа амврика и тн какви са цените на билетите причврно ,но не мислят че просто в тези държави има населвнив и слвдователно движение пройзводатво потрелбление.
11
0
 
15
 
! Отговори
Пустиняк преди 4 години
БДЖ-то е държавно, затова от него само се краде и се троши всичко, за да не прави конкуренция на частните фирми на ония от министерството. Без яка държавническа позиция БДЖ-то нема да се оправи, щото много хора ще започнат да губят пари, ако БДЖ-то е добре, а те не щат да губят, искат само да цоцат...
10
0
 
14
 
! Отговори
. преди 4 години
Много от съществата със скромни или никакви когнитивни възможности смятат,че са център на вселената.Да,ама не,по принцип ж.п. магистралите имат за основно предназначение за транспортиране на големи товаро-потоци.Освен това в МТ почти всички служители от ръководната част имат участие в различни транспортни фирми/в неявен вид/ и по всякакъв начин саботират задружно дейността на БДЖ.Затова от време на време ЕС ни извърта по един шамар в случая с изискванията за авттомобилните превози
9
0
 
9
 
! Отговори
Машиниста преди 4 години
Поредната лъжа за задимения локомотив, ИЗГОРЯЛ Е ДО ЕТАП ТОТАЛ ЩЕТА!Тия поръчки ще отпаднат съвсем скоро поради липса на пари! Никой не каза колко ще струва и от къде ще се вземат пари!
8
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
А в Япония разстоянието от Токио до Нагано е 270 км и се изминава за 1,5 часа с влакът стрела. Къде сме ние?
7
14
 
11
 
! Отговори
vovo преди 4 години
Всеки себеуважаващ се човек не ползва БДЖ, това е превоз за дърти ***.
6
0
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
БДЖ-то представлява човек в дълбока кома без изгледи да излезне от нея в близките 50 години. Когато хората се качваха на влак бяха сигурни че ще пристигнат без проблем. Локомотивите се отремонтирваха по план не се чакаше да се разпаднат. Профилактика им се правеше ежемесечно. Ремонтният ЖП завод в София преди да го унищожат постоянно ремонтираше локомотиви и вагони и във всеки един момент имаше резервни локомотиви да заместят аварирал. 40 г.от живота ми мина в БДЖ като локомотивен машинист.
5
3
 
12
 
! Отговори
vovo преди 4 години
Важното, че имаме самолети.
4
8
 
6
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
До шматкаЯ НЕ МИ ПРОБУТВАЙ ТАЗИ БКП ТЕТКА!!АЗ СЪМ ЗА УЧИНДОЛСКИЯ ЧАЛГАР
3
10
 
10
 
! Отговори
шматка преди 4 години
До анонимеНМдаааа та *** идва с 325 нови локомотива.Вервай си
2
5
 
27
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
ПРОДЪЛЖАВАЙТЕ ДА ГЛАСУВАТЕ ЗА ГРАБ ЩОМ ИСКАТЕ ДА СТРАДАТЕ ОЩЕ И ОЩЕ!
1
4
 
29
 
! Отговори
АнонимеН преди 4 години
ИСКАХТЕ БУДАЛИСОВСКИЯ ГРАБ НА ВИ ГРАБ!!!ЕДИН ЛЕВ НЕ ЖЕЛАЕ ДА ДАДЕ БОРИСОВ ЗА ДЪРЖАВНОТО БДЖ!СЪЩОТО Е КАТО С БОЛНИЦИТЕ ДА СЕ САМОИЗДЪРЖАЛИ ИНАЧЕ ГИ ЗАКРИВАЛ А ПАРИТЕ ЗА ЗДРАВНИ СИ БИЛИ ЗА КАКВНОТО БОРИСОВ СИ РЕШИ ДА ГИ ИЗХАРЧИ И ТЯХ!ИСКАТЕ ГРАБ НА ВИ ГРАБ