Жалби за надписвани сметки за ток, най-често – човешка грешка

Над 880 оплаквания към енергийния регулатор
Обновена: 14 окт 2019 09:11 | 14 окт 2019 09:11, Петя Славова
14
Жалби за надписвани сметки за ток, най-често – човешка грешка
Снимка: архив, Булфото

Ръст на делата срещу енергодружества заради надписани сметки за ток, отчитат адвокати В момента всяка пета жалба срещу енергодружествата е за надписана сметка за ток. През миналата година от близо 880 оплаквания към енергийния регулатор – над 160 са свързани с грешки при отчитане и фактуриране.

Най-често жалбите са за неточно отчитане, липса на реален отчет или грешки при фактурирането на отчетените количества. Как точно може да се обжалва фактура, обясняват специалисти.

Още по темата

Преди няколко месеца Юли Кантарджиев и някои от съседите му в блока в столичния квартал "Младост" получават изненадващи сметки за ток. "Няколко семейства се оплакваха, че им е надвишена консумацията, без да са имали някакви допълнителни включени уреди. На хората им направи впечатление, че има между 30 и 50 % завишение", каза Кантарджиев пред Нова тв.

Според Юли – проблемът вероятно идва от дефект в електромера. "Когато човек погледне електромера, съмнявайки се, че има грешка, вижда, че показанията са такива – което ражда съмнения за евентуални манипулации, които не са ми ясни как стават", коментира още Кантарджиев.

Не изключва обаче да има грешки и при отчитането. "Служителите, които отчитат – макар и рядко да ги засичам, пишат на ръка. Във века на технологиите би трябвало с някакви електронни модули само да се снемат показанията. Тези неща разклащат доверието в корекция и точност на отчетите", каза още той.

Такива сигнали буквално заливат съдилищата в страната, разказват адвокати. А през отоплителния сезон броят им расте.

"Надвишените суми в някои от случите стигат над 150-200%. Грешките са постоянни като най-често надвишените суми с т.нар. корекционни сметки на ЕРП-тата са минимум 50-60 %", посочи адвокатът Николай Василев.

В една от последните  жалби потребителка се оплаква, че многократно е подавала оплаквания за неточни показания. "Начислената сума в размер на 112.66 не е реална и аз отказвам да я заплатя без отчет и коригиране. Моля проследете фактирути последните месеци и вижте как се пише на посоки", пише в жалбата й.

В писмен отговор от енергодружеството пишат "Поради липса на достъп до електромера, обаче, невинаги има възможност за реален отчет... Голяма част от фактурите на обектга са издадени точно на база показания, декларирани от клиента".

Юли Кантарджиев не изключва, че случаите са, че служителите пишат "на око" без да посещават реално обекта. От ЧЕЗ обясняват, че контролират строго служителите дали посещават адресите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
2
 
! Отговори
до 13 преди 4 години
Ква Нова година те гони пък тебе в началото на Октомври ?
13
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
СЕГА ПОКРАЙ НОВА ГОДИНА СЕ ЗАПОЧВА С ЧОВЕШКИТЕ ГРЕШКИ И НА ТОК И ПАРНО И ВОДА И ТЕЛ - ВСЕ ЧОВЕШКИ ГРЕШКИ ХАХАХАХАХ
12
1
 
1
 
! Отговори
1234 преди 4 години
Доаз-ът100% със съгласен, действително тъй.
11
0
 
2
 
! Отговори
До 7 преди 4 години
Ако единия месец си платил повече, следващия месец ще платиш по-малко.И обратно.Или може би не познаваш числата на електромера си.Те са си там.
10
0
 
2
 
! Отговори
аз-ът преди 4 години
1234просто ги е мързи да си вършат добре работата-диагнозата на повечето у нас.---------лошото е че си прав само наполовина брат. Другата половина - толкова си могат в действителност. Това е трагедията на тая държава, качественото - бега !
9
1
 
1
 
! Отговори
1234 преди 4 години
На мен ми бяха надписали сметката -110 лв при 15,аз заплатих ,но им залепих една бележка на електромера и следващият месец септември бях на 0 +4.44 лв за електромера само.Този месец ще видя какво ще напишат,просто ги е мързи да си вършат добре работата-диагнозата на повечето у нас.
8
0
 
2
 
! Отговори
тъй тъй преди 4 години
Когато стават грешки,те са в двете посоки!Може да платиш повече,може и по-малко!Само дето,кой знае защо, съм плащал винаги повече!А това значи,че не е грешка!А откровена кражба!
7
1
 
6
 
! Отговори
ти да видиш преди 4 години
е как па не пишат по малка сметка, а все "бъркат" с по висока?
6
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Повечето Ганчовци си представят Енергото като някакъв събирателен образ, на който като звъннат и той започва да се страхува и бързо казва на въпросната инкасаторка незабавно да им намали сметката.
5
1
 
2
 
! Отговори
До 3 преди 4 години
Много си ги уплашил да знаеш.Иначе като се събуди - пръстите в контакта, печката на 6 и Гойко Митич на прозореца, нали?
4
0
 
4
 
! Отговори
До 1 преди 4 години
Именно. Знам защото работя именно това.Иначе ако не знаете така нареченото Енерго го няма от 2006 година.Работил съм и в него. Тогава се пишеше на тетрадки.Сега отчитането е електронно.
3
1
 
1
 
! Отговори
до 1 преди 4 години
Преди няколко години открих, че майка ми, която ползва ток само за осветление, предимно ЛЕД крушки, един хладилник, един телевизор, рядко фурна и парти грил плащаше по 80-100 лв ток в продължение на няколко месеца. Затоплянето на вода е през слънчева система. Първо помислих, че инкасаторката бърка. Тя ми показа как снема показанията с един уред. Обадих се в централата и ги заплаших с дела, вещи лица и т.н. Без да сменят електромера, в следващите месеци сметките спаднаха близо три пъти.
2
3
 
5
 
! Отговори
До 1 преди 4 години
Да не си от енергото или си дете на някой от там ?
1
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отново изсмукана от пръстите статия.Отчитането, поне в София от повече от 10 години се извършва с електронни терминали.На ръка се пишат единствено протоколите.