Дострояват АМ "Хемус" с 1,38 млрд. лв., осигурени от кабинета

Довършването на автомагистралата е важно за Северна България
Обновена: 11 дек 2019 14:36 | 11 дек 2019 14:35, Веселина Йорданова
65
Дострояват АМ "Хемус" с 1,38 млрд. лв., осигурени от кабинета
Снимка: архив, БулФото

Правителството се ангажира да осигури 1,38 млрд. лв. по бюджета на МРРБ за изграждането на последните 88,9 км от АМ "Хемус".

Това е участъкът между 222-ри и 310-ти километър - след връзката с пътя Русе - Велико Търново до строящия се в момента участък Белокопитово - Буховци. За целта се увеличава размерът на ангажиментите за разходи, които Министерството на регионалното развитие и благоустройството може да поеме през 2019 г. С това се цели планиране на завършването на автомагистралата от София до Варна, съобщиха от МС.

Средствата ще бъдат предназначени за изготвянето на технически проекти и изпълнение на строително-монтажните работи в отсечката в периода до 2022 г. От тях 483 000 000 лв. се отпускат по бюджета на МРРБ за 2019 г. за предстоящи плащания.

През миналата година правителството предостави 1,3 млрд. лв. за строителството на 134 км в отсечката от Боаза до връзката с пътя Русе - Велико Търново.

Цялостното доизграждане на АМ "Хемус" е основен приоритет в управленската програма на правителството, тъй като бъдещето на Северна България и модернизирането на региона е свързано със строителството на автомагистралата и осигуряването на бърза и безопасна пътна комуникация между София и Варна.

В момента в експлоатация са участъците от София до Боаза и от с. Белокопитово до Варна, с обща дължина от около 180 км. Неизградената част, започваща от п. в. „Боаза“ и завършваща при с. Белокопитово, ще свърже вече изградените участъци от двете страни на магистралата.

Изграждането на АМ "Хемус" е разделено на следните участъци:

-     Участък 1 е с дължина 15,26 км. Започва от Боаза, където ще приключва изграждащата се в момента отсечка, и ще е до пресичането с път III-307 Луковит - Угърчин (км 87+800 до км 103+060), включително пътен възел „Дерманци“.

-     Участък 2 е 19,2 км. Той е от края на пътен възел „Дерманци“ - при пресичане с път III-307 Луковит - Угърчин, до връзката с път III-3005 Радювене - Катунец, включително пътен възел „Каленик“ (от км 103+060 до км 122+260).

-     Участък 3 е 17,08 км. Той ще започва от края на пътен възел „Каленик“ при пресичането с път III-3005 Радовене - Катунец до връзката с път II-35 Плевен - Ловеч, включително и п. в. „Плевен“ (от км 122+260 до км 139+340).

-     Участък 4 е 26,8 км. Той е от края на п. в. „Плевен“ при пресичане с път II-35 Плевен - Ловеч до път III-301 Летница - Ловеч, включително пътен възел „Летница“ (от км 139+340 до км 166+144.09).

-     Участък 5 е 23,2 км. Той е от края на пътен възел „Летница“ при пресичането с път III-301 до път III-303 Бутово - Павликени, включително и пътния възел (от км 166+144,09 до км 189+344).

-     Участък 6 е 32,6 км. Започва от края на пътния възел на път III-303 Павликени - Левски до път 1-5 Русе - Велико Търново, включително и пътния възел (от км 189+344 до км 222+000).

С поетите като ангажимент от страна на правителството 1 380 000 000 лв. ще се изгражда отсечката от 222-ри до 310-ти км. Обособени са следните три участъка по нея:

-     Участък 7 е 43,6 км. Той е след пресичането на път I-5 Русе - Велико Търново до км 265-ти км при пресичането с път II-51 Бяла - Търговище.

-     Участък 8 - 33,5 км. Отсечката е след пресичането с път II-51 Бяла - Търговище и е до връзката с път II-49 Търговище - Разград.

-     Участък 9 - 11,9 км. Този участък е от пресичането с път II-49 и до изграждащия се в момента участък Белокопитово - Буховци, при пресичането на път I-4 с път III-5102).

За изграждането на трите участъка се подготвя процедура за сключване на договор по Закона за обществените поръчки, приложими за публичните възложители, какъвто е Агенция "Пътна инфраструктура" с държавното дружество "Автомагистрали" ЕАД.

МРРБ е едноличен собственик на 100% от капитала на "Автомагистрали" ЕАД и правата на държавата в дружеството се упражняват от министъра на регионалното развитие и благоустройството. АПИ също е второстепенен разпоредител на бюджетни средства към министъра на регионалното развитие и благоустройството.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


65
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
*** то всичко идва от "кабинета" бе, джанъм. Защо плащаме данъци, като може тоя кабинет и всички в него - тикви, суджуци и други престъпни изпокаеми, дето са въртели бухалката през 90-те, да издържат държавата със "своите" пари.
60
1
 
5
 
! Отговори
dd преди 4 години
Ардино ще чака пари от ТОЛ с-та , за магистралата от бюджета а от винетки?Лиляна Павлова нали за това ги вдигна!
59
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не знаех , че кабинета произвежда нещо . Мислех си , че парите излизат от нашият джоп на данъкоплатците . Добре , че ми разяснихте . Не разбрах само защо са им моите пари .
58
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Този няма ли да спре със заемите?
57
1
 
13
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
Премиерчето е дало,построило,осигурило,платило.....Изобщо Луи14 пасти да яде.
56
3
 
8
 
! Отговори
men преди 4 години
мърльонко, правил съм им система за подръжка на магистралите. знам кога как и колко. тунела 60 километра по планината струва между 6 и 10 милиарда франка. тиквеника за 100 километра през полетата ви взима милиард и половина. още цифри искаш ли репортерчо?
55
2
 
9
 
! Отговори
Браво на кабинета преди 4 години
Каква саможертва само, да извадят от джоба си цял милиар, не милиард а 1.3 милиарда, евалата на кабинета, баси как ги вади тес пари.
54
4
 
9
 
! Отговори
бай Тошо преди 4 години
Станишефците крадяха 100% и само с това за се занимаваха.
53
5
 
8
 
! Отговори
abe преди 4 години
абе хора, са тия пари като са "от кабинета"...на бойко пари ще му отчитат ли неговите хора...или не. Значи преди много години едни сърби казваха колко сме *** да крадем 80% от парите за магистрали и само с 20% да правим мизерии...верно било още преди толкова години...и е толкова явно дори за съседите....а ние още ги търпим тея крадци
52
6
 
17
 
! Отговори
men преди 4 години
в швейцария където заплатите на работниците са от 15 пъти на горе по високи и материалите на двойни и тройни цени, километър магистрала излиза 3 пъти по евтино че и повече. там са мост до мост и тунел до тунела. оляха се
51
4
 
18
 
! Отговори
Ха ха!!! преди 4 години
Ако не бяхме на 111 място по 'свобода на словото' а някъде в първите 30 да речем - заглавието щеше да е "1.38 милиарда лева осигурени от кабинета за приятелски фирми"
50
3
 
12
 
! Отговори
Grom преди 4 години
134 км за 1.3 млрд. (10млн/км), а останалите 88 км - 1.38 млрд. (15млн/км) Найс, а!
49
19
 
17
 
! Отговори
Бесепар преди 4 години
Ние асфалт Не ядем. Който иска да се вози на магистрали да оди в Германия или в Сърбия- наскоро построиха една до границата.
48
9
 
21
 
! Отговори
Шопа преди 4 години
Евала Бат'Бойко! Така требва.
47
22
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бравос! Соц утрепките пък ще умрат от злоба да не би някой да направи нещо хубаво в тази държава.
46
9
 
28
 
! Отговори
Икономист преди 4 години
Кажете му на г-н Борисов, че строежа на тази магистрала е започнал доста преди времената когато охраняваше Тодор Живков. Както тогава, така и сега парите за това не ги е давало нито БКП-то, нито нейният генерален или друг секретар, нито пък сегашния министър председател. Може да уволни всичките министри в правителството, но няма да може да пререже лентата за пускането на магистралата Хемус !
45
13
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ТАЗИ МАГИСТРАЛА СИГУРНО Е ОТ ЗЛАТО И ДИАМАНТИ ЗА ТОЛКОВА ПАРИ
44
10
 
30
 
! Отговори
Д-р Исня преди 4 години
Ще платим за магистрала от карбон и титаниеви сплави, а ще получим черен селски път 3 ленти!
43
10
 
24
 
! Отговори
Д-р Исня преди 4 години
Требат още 800 милиона за ремонтните дейности след първата година, щото нема да попадат в гаранцията на наща фирма!
42
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мога ли и аз да помогна в краденето... ъ пърдон, дострояването? Къде да помогна с дострояването нещо адрес телефон да ми кажете?