Тежката катастрофа на магистрала "Тракия" взе пет жертви и рани още няколко души. В късния неделен следобед ТИР къса мантинелата, навлиза в насрещното, удря пет коли и се запалва. Сред ранените има и 3-годишно дете, което в момента е с опасност за живота.
"Трябва да положим усилия, за да направим най-добрите анализи. Говорихме още преди три години за нов законопроект за децентрализация, с който общините да могат да инсталират камери, за да се засили контролът", коментира автомобилният състезател Крум Дончев в ефира на Bulgaria ON AIR.
По думите му 40-тонен автомобил, който се движи със скорост от 90 км/ч, не може да бъде спрян дори от нова матинела или бетонни постаменти. Има постоянна възможност подобни инциденти да се случат.
"Причините за него може да са разнородни - от спукване на гума, през заспиване на водача, до засичане от друг водач. България е ключова държава за транзита. Коридорите, през които преминават водачите, трябва да са приоритет за държавата, за да е безпроблемен трафикът и стокообменът. Липсата на приоритет и познания е основен проблем", кометира той.
Според Димитър Димитров от Камарата на автомобилните препозвачи, многократно са били отправяни апели за засилване на контрола.
"Ако имаше бетонни постаменти, можеше да се възпрепятства преминаване на ТИР-а в другото платно", каза той.
Той смята, че ако се изградят буферни паркинги водачите ще могат да почиват активно, а не непрекъснато да местят камионите и така да се избегнат част от катастрофите.
"Искрено се надявам скоро да не се събираме по подобен повод заради прохода "Петрохан" или Искърското дефиле", допълни Димитров.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase
Прости *** прости и т,н Причината е само една и тя е че тоя Тир няма работа в неделя на магистралата когато половин България се прибира от Мурету.Никаква дистанция не се спазва от шофьорите скороста е над 140 а на Тира е 90 !Или спират тировете или правят максималната скорост 110 км с камери на всеки километър
от тези анализатори съвсем незабелязано спомена причината е че патната администрация не спира тировете от движение в светлата част на деня особено в празнични дни. С тази нова тол система АПИ са зинали за пари и ще утрепат стотици хора от алчност.
това със заспиването не го вярвам, те туркишите през повечето време са в полузаспало с-е, по-вероятно е да му е дошло времето да бие чело в килимчето, и този "шофьор" да се е оттеглил в покоите си да почете ритуалите си, тва е моята официална версия за причината за катастрофата.
причините за катострофата няват нищо общо с мантинелитеи който обсъжда мантинелите или е обикновен гл.упак или го рправи с определен интересняма такава мантинела която е в състояние да спре тир даже ако се движи с 5 км в часно това което казаха тези които поддържат пътищата е в разрез с песните на банкянския комунист хората казаха че пътната ни система е в плачевно състояниетира може да го спре само преградата която е направена по цялата магистрала вия игнатия в гърция- това е истината
Взимам си отпуск от сряда, 2 седмици и се връщам на работа пак в средата на седмицата. Така никога не се налага да пътуваме в неделя, когато трафика е ужасен, за да бъдем в понеделник на работа. Но някак хората не разбират колко е голям стреса да пътуваш в неделя и понеделник да си кисел на работа а и виждате колко е рисковано.
За да премине в другото платно, значи мантинела го позволява. Поради тази причина трябва да се търси вариант това да не може да се случи. Мантинелате са евтинки и слаби.
Причината е че ДАИ гърбят и проверяват само нашите тираджии и то разни шматки причината е че особенно турските тираджии карат със 100-120, че и нагоре постоянно и никой не ги притеснява, причината е че камионите на Доган карат с цележка и возят по 40т товар на пристанището в Русе, причината е че се гледат едни 50-100лв да се вземат, че да не е празен деня
Стига сте дрънкаки глупости, намерете причината защо се е случило. Много ясно, че е най-добре да се сложат бетонни разделители, да се оправи пътя, да карат по внимателно хората, да карат чисто нови коли и тн.
Магистралите да са само за тирове и други товарни камиони, свързани с бизнеса. Българите с коли по успоредните третокласни пътища. Каква е тази анархия ? Ама ха !
Тоест изгнила мантинела е нещо в реда на нещата? А защо примерно шефа на организацията отговорна за поддръжката на този участък не полежи в затвора 5 години ей така, да му се опресни паметта за какво е на този пост.Нямало буферни паркинги... ам чи скоро сигурно едното платно ще го направят бус лента, а друготот вело алея, в София така го решават този проблем
Осемдесет хиляди шкембеливи трудоустроени потомствени корумпирани трудоустроени непрокопсаници, не вършещи за пет пари работа,занимаващи се с всевъзможни престъпления, но ревящи за пари, парцалки и пенсия на младини . Това е повече от достатъчна причина.