Абонати лишени от 3% отстъпка, заради закъснели фактури

Редовни платци на софийското парно оставени без информация
Обновена: 27 ное 2020 13:39 | 27 ное 2020 13:39, Петя Славова
8
Абонати лишени от 3% отстъпка, заради закъснели фактури
Снимка: БГНЕС

Закъснели фактури лишавали абонати на столичната топлофикация от 3% отстъпка при плащане на сумата до месец. Това са констатирали тримата обществени посредници на дружеството в придружителното писмо към доклада за дейността им през първото полугодие до председателя на Столичния общински съвет Елен Герджиков.

"Жалбите на клиентите относно недоставяне на съобщенията към фактури са постоянни и тенденцията е към увеличаване. Сигналите са, че съобщенията към фактури не се доставят за повече от един месец. Ощетени са клиентите на "Топлофикация София" ЕАД, тъй като фактурите се носят със закъснение и се пропускат сроковете за отстъпка "Лоялен клиент", пишат в придружителното писмо обществените защитници Гергана Николова, Ралица Илкова-Петкова и Деян Дянков.

В текста му има и десетки препоръки към дейността на дружеството, предава "Монитор". Относно въпросните 3% по-ниска цена на фактурата се предлага за повишаване на събираемостта на сумите и в интерес на дружеството и абонатите програмата „Търговска отстъпка“ да се ползва и при прихващане от суми за възстановяване по изравнителни сметки, които не са получени от клиентите на каса или по банков път и при липса на задължения за отчетения отоплителен период, като тя да се прилага и при доплащане на изравнителни сметки.

Обществените посредници констатират още и за нередки случаи, в които клиентите, бидейки редовни платци, не се уведомяват за останали борчове по съдебни производства.

По проблемите с качеството на услугата са налице случаи, когато са се налагали допълнителни проверки, защото при предишни на клиентите не е била предоставяна коректна информация за състоянието на абонатните станции. Посредниците са констатирали през първото полугодие отново липса на резервни части - най-често циркулационни помпи за битовата гореща вода и заглушки.

Нерядко при повреди в абонатните станции, неоткрити веднага, се стига до подаване на огромни количества енергия, отчетена от общия топломер. След това при изготвяне на изравнителната сметка се вижда, че количествата са в пъти по-високи в сравнение с предходни сезони. За това е необходимо фирмите за дялово разпределение активно да участват в комуникацията на етажната собственост с районните техници на топлофикацията.

За първото полугодие 1000 клиенти са потърсили посредниците и от тях са били приети 336 писмени заявления. Издадени са били 114 придружителни писма за сключване на споразумения за разсрочено изплащане на задължения.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


8
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
4
 
! Отговори
СЪВСЕМ УМИШЛЕНО Е преди 3 години
Фактурите излизат автоматично, но се бавят умишлено да се пратят по пощите, за да може отстъката да не се даваТова дава допълнителни приходи на дружеството, може да става въпрос и за милиониПрестъпление е, но институциите си спят, защото и те прибиратМамицата им ***!
6
0
 
1
 
! Отговори
бих преди 3 години
им препоръчал първо да си направят по-ясни фактурите! Рядко се среща по объркваща и неясна информация.А 3-те% са регламентирани-плащаш до 30-то число на месеца и пей сърце-3% надолу:)))).
5
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Винаги плащам онлайн до два дни след излизане на електронната фактура. Нито веднъж не съм видял отстъпката на тези *** от топлофикация.
4
0
 
9
 
! Отговори
zeus преди 3 години
Последната ми сметка е двойно надписана, те 3 процента търсят...
3
3
 
2
 
! Отговори
Св.опашка преди 3 години
А ве бааго, ти трябва да си бааа те. По 3 проц.от 2 млн абонати нали знаеш къде отиват *** герберски - в чекмеджето.
2
0
 
6
 
! Отговори
anonimen преди 3 години
Pone da behte smenili snimkata
1
0
 
15
 
! Отговори
бааа го преди 3 години
Три % отстъпка е една СМАЗВАЩА в размерите си отстъпка!