Онлайн поръчката не идва, какво да правим?

Търговецът в ЕС има срок от 30 дни да направи доставката
Обновена: 3 дек 2020 14:38 | 3 дек 2020 14:37, Петя Славова
13
Онлайн поръчката не идва, какво да правим?
Снимка: pexels.com

При пандемия онлайн поръчките се увеличават. Всеки онлайн търговец в ЕС има срок от 30 дни, за да достави това, което клиентът е поръчал. Ако това не се случи, може да му се даде допълнителен срок за доставка.

В случай че и тогава пуловерът за половинката или играчката за детето не пристигнат, то може да развалите договора и да си поискате парите обратно. Препоръчително е това да стане по имейл, за да имате доказателство. След това търговецът трябва да Ви възстанови парите обратно по същата сметка или чрез същия платежен инструмент, който сте използвали.

За съжаление, понякога обаче това не се случва – а потребителите остават и без стока, и без пари, съобщава "Монитор".

Първото, което трябва да направите, е да се опитате да се свържете с търговеца и да разберете причината за това. Добре е да го направите писмено (по имейл или по пощата), като дадете разумен срок за отговор. Възможно е след подобна комуникация проблемът да се реши, казват експертите от Европейския потребителски център.

Ако обаче и тези действия не помогнат, то в такъв случай може да се прибегне до т.нар. оспорване на плащането. Процедурата се заявява в офис на банката, издала кредитната или дебитната карта. С този инструмент можете да получите обратно сумата от банката, освен ако търговецът не докаже, че е доставил стоката, обяснява Игнат Арсенов от Комисията за защита на потребителите..

Това не винаги е възможно, но е в полза на потребителите да опитат, като е важно да не забравят, че банките имат право на такса за тази услуга, ако оспорването е неоснователно. Нашият съвет е да го направите писмено, за да получите и официален отговор, уточнява Арсенов.

Такова искане към банката може да се направи до 13 месеца от датата на плащането. Добре е да го подкрепите с всички документи, с които разполагате – кореспонденция, поръчка, оплаквания от други недоволни клиенти. Подобно искане може да се прави и при покупки извън ЕС (например от търговци, регистрирани в Китай, Панама и т.н.).

Подобно оспорване може да се поиска и от системите за електронни разплащания (например PayPal, eBay, Amazon). В случай че плащането е станало чрез директен паричен превод или чрез банково преводно нареждане, оспорване няма как да се направи.

При проблеми с търговци извън България, в рамките на ЕС, Исландия или Норвегия, може да ни потърсите за съвет и безплатна помощ.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
4
 
! Отговори
Пийте една преди 3 години
студена вода
10
6
 
8
 
! Отговори
vlady преди 3 години
Не, при онлайн поръчки често се налага да се разчита на съдействието на служителите на Арменска Апостолическа Църква както е било регламентирано още в Османската империя.
9
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
vlady, ти да не си някой отец, само за протопрезвитери пишеш, смени плочата
8
3
 
5
 
! Отговори
vlady преди 3 години
До чорба/кашаСезира се архиереят на съответната епархия на Арменска Апостолическа Църква или католикос Карекин II Нерсисян, ако клиентът и търговецът са от различни епархии.
7
2
 
4
 
! Отговори
чорба/каша преди 3 години
Онлайн поръчката не идва, какво да правим?------------Пратете ми момата от снимката като компенсация...
6
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 6Моя е грешката, трябваше да се уточня. Това ресто ми е от квартален хранителен магазин. Не е от онлайн поръчка. Просто исках да споделя.
5
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 4,кви гурбетчии бе момче. Влизаш в българския сайт гледаш пералня за 800 лева. Влизаш в амазон.де, настройваш езика и виждаш същата пералня за 320 евро. Куца ти математиката или що.
4
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Абе днеска си гледам рестото от вчера...що да видя...1 ЕВРО ресто. Тва на кво прилича? Верно, че гурбетчиите имат много евра и сигурно плащат в евро, но аз не разполагам с евро.
3
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
От Германия например доставката е около 10 евро, но пък техниката е по-евтина понякога и с до 50 евро, а качеството е несравнимо по-добро. Няма да се натъкнете на някакъв боколук с руски или турски етикет зад гърба, което е гаранция за снижени критерии.
2
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хора, не купувайте от български търговци, продават стока, която не е предназначена за българския пазар. Последните две техники, които поръчах бяха за Русия, а качеството им е под всякаква критика. Купувайте си от Германия, Австрия, Англия и го набийте на разни технополиси, емагове и такива боколуци, които ви цакат с топла бира.
1
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А какво правим при заведен и спечелен диспут,върната сума и впоследствие получена поръчка!!!!!!!!