Между Трявна и Плачковци с парен локомотив

С пътуването се отбелязва и годината на жп транспорта
20
Между Трявна и Плачковци с парен локомотив
Снимка: БДЖ

БДЖ ще организира пътуване с парен локомотив 16.27 от Горна Оряховица до Трявна и Плачковци на 26-и юни. През 2021 г. обединена Европа отбелязва годината на железопътния транспорт и именно чрез парния локомотив, който е символ на поставянето на началото на железопътния транспорт, БДЖ ще предостави възможност на любителите на железницата да се докоснат до емоцията от пътуването с парна тяга, съобщиха от компанията.

Композицията, която ще бъде съставена от шест стандартни купейни вагона и един вагон-бистро, ще потегли от гара Горна Оряховица в 08:40 ч. След кратки престои в гарите Велико Търново, Дряново и Царева ливада, влакът ще пристигне в Трявна в 10:21 ч.

Любителите на парните локомотиви и историята на българската железница могат да продължат пътуването си до гара Плачковци, за да разгледат наскоро реставрирания в района на гарата музеен експонат на парен локомотив 36.01 и да се запознаят с интересни факти от историята на железопътния транспорт в България.

Теглената от парен локомотив 16.27 композиция ще пристигне в гара Плачковци в 10:36 ч. и ще потегли обратно към Трявна в 12:20 ч. По този начин пътуващите ще имат достатъчно време да разгледат приветливия град в подножието на Балкана, както и забележителната построена в началото на миналия век църква в града „Св. Пророк Илия“.

Влакът ще пристигне отново в гара Трявна в 12:30 ч., където ще престои до 14:49 ч. Така всички пътуващи с него ще могат спокойно да се насладят на богатия на история възрожденски град Трявна. Парният локомотив ще превози композицията обратно до гара Горна Оряховица в 16:20 ч. 

Цената на двупосочния билет е 36,50 лв. за един пътник с включено запазено място в двете посоки. Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно без да ползват отделно седящо място, като при закупуване на билетите е необходим документ, удостоверяващ тяхната възраст. БДЖ напомня, че децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

Билети могат да бъдат закупени онлайн на следния линк https://bileti.bdz.bg/ и от билетните каси и железопътните бюра във всички гари в страната. Възстановяване на суми за неизползвани билети и анулиране на закупени билети за тези влакове няма да бъде възможно.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още по темата: БДЖ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
19
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ние сме кошчето на света. Ежемесечно изгаряме десетки тонове бок,.,ук от цял свят. Тровим си въздуха с изгарянето на бок,.,уци много повече от всички парни локомотиви.
18
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Парният локомотив е абсолютна романтика....
17
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 12 -----------------И аз съм пътувал като дете. В тунел задължително се затваряха прозорците, защото купето се напълваше с пушек. Голямо приключене беше.
16
0
 
2
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
До Анонимен...Извинявай,ама много си в грешка!!..НЕ "замърсяването",причинено от парните е довело до тяхното спиране!!../По-голяма глупост скоро не бях срещал../..Просто те не са пригодни за "ДИНАМИЧНОТО СЪВРЕМИЕ"!!!!..Едно е да подгряваш 20 часа парния преди да му закачиш вагоните,друго е да натиснеш копчето и електричката да запърпори!...Не пишете глупости,много моля!
15
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Огромното замърсяване на въздуха е причина да бъдат спряни преди четвърт век парните локомотиви. Сега колко тона възглища ще издумкат? Без пари да ме канят няма да се кача след такова замърсяване на ОС.
14
0
 
0
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
До vlady..мда..За това неистово налагат САНКЦИИ и ограничения на въглищните тецове,създаващи основната част от замърсяването на атмосферата..А,и "ефективните парни турбини" нямат нищо общо с ПОЛУЧАВАНЕТО НА ПАРАТА,която ги задвижва!..Спомни за проблема с въглеродните емисии!..Що се отнася до ДВГ,те НАИСТИНА отдавна не създават пушилки,но ЗАМЪРСЯВАТ природата с ДРУГИ КОМПОНЕНТИ!..Някои дори много по-вредни от саждите,които всъщност са "екологични"..-ВЪГЛЕРОД..
13
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Трагедията в БДЖ, "новите" влакове се палят в движение, вадят се старите парни машини за да се покажат някакви уж традиции. Държавно "икономическо предприятие", умрели са, ако им спрат парите от хазната
12
1
 
1
 
! Отговори
vlady преди 2 години
До ПроСоТоДВГ са доста по-екологични - КПД е по-висок и изгарянето на горивото е по-добро, при парните локомотиви около 90% отива в дима. ТЕЦ са стационарни и с ефективни парни турбини, съответно също замърсяват много по-малко.
11
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пътувала съм с часове с парен локомотив. Още помня миризмата на сажди, примесени с вода. По гарите имаше "водопойни кранове". Тук спре, там спре, па накрая запухти като бивол и тръгне. Бяхме малки и друго не знаехме и за нас си беше приключение. ЦГ София и около района всичко беше ***. Част от миналото и сега колкото повече удобства имаме, толкова повече сме нещастни, че не можем да имаме всичко "сега и веднага".
10
1
 
2
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
До Toto..Каква "Екология"?..Та ТЕЦ-овете на въглища да не са по-"екологични"?..Ами двигателите с вътрешно горене?-Те какво,"чисти като сълзи" ли са?..Кошмарните СМОГОВЕ в мегаполисите НЕ СЕ ПРЕДИЗВИКВАТ от парни локомотиви!!!.."Хемитрейлсите" НЕ хвърлят сгурия от парните локомотиви!
9
1
 
4
 
! Отговори
Toto преди 2 години
Даа и като изгорят 4-5 тона въглища екологията ще е супер.
8
0
 
7
 
! Отговори
ПроСоТо преди 2 години
Не мога да опиша възхищението и преклонението си,когато видя парен локомотив!..Мога да го гледам с часове..Да слушам ДИШАНЕТО му...Това ГЕНИАЛНО ИЗОБРЕТЕНИЕ на човешкия гений!!..Парния ИМА ДУША!..Той е като ЖИВ ОРГАНИЗЪМ!..Иска ЛЮБОВ и ГРИЖА!...Е,за съжаление,"Техническия прогрес" ликвидира парните...Но,какво да прави човек?..-Нищо не е вечно..
7
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Направо вдигнете цената на билета до 1000 лева, какво се глезите! Иначе, който няма пари може да се разходи пеша между Плачковци и Трявна - разстоянието не е толкова голямо.
6
0
 
4
 
! Отговори
Пепи преди 2 години
До мдаа И банята е задължителна след пътуването.....Най-хубаво е когато влезе в тунел......
5
3
 
4
 
! Отговори
мдаа преди 2 години
Цената трябва да включва и безплатни очила , защото ако погледнеш през прозореца ти влизат сажди в очите.
4
1
 
4
 
! Отговори
Предложение преди 2 години
Предлагам цената на пътуването да бъде 99.99 лева, като в нея се включи и една бутилка от 0,500 l чешмена вода. Смятането ще бъде по-бързо и по-леко.
3
0
 
10
 
! Отговори
Чудесна инициатива преди 2 години
Би трябвало да стане постоянна атракция . В много страни подобни атракции радват туристи и носят приходи на общините.
2
2
 
7
 
! Отговори
злобар преди 2 години
Ами еко такса и стикер за тоя локомотив ?
1
1
 
9
 
! Отговори
ммм преди 2 години
... а не е ли доста салена тази сума от 36.50 лв. за стандарта на България, все пак ние не сме с доходи на депутати от Народното събрание?