Руска рулетка по пътищата, най-много загиват на "Тракия"

Ще публикуваме "Черна карта на българските пътища", заяви инж. Милчев
Обновена: 23 юни 2021 12:34 | 23 юни 2021 12:27, Анисия Иванова
112

Институтът по пътна безопасност отчете ръст на загиналите по пътя. От началото на годината до средата на юни жертвите са 162-ма. Ще бъде ли безопасно пътуването ни през лятото? Къде са рисковите отсечки, качествено ли се строи у нас? Защо сме в челната класация по смъртност на пътя?

"Тези, които управляват транспортната система, не знаят, че през май - юни месец вали дъжд. Изненадаха ни дъждовете, защото те очакват през май и юни да е като през август.  Истината е, че в България отговорните институции - Агенция "Пътна инфраструктура" и Държавна агенцията за пътна безопасност, са тотално абдикирали да управляват транспортната ни система", заяви инж. Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в студиото на "България сутрин".

Той информира, че от май жертвите бележат ръст от над 40%. Според него това рязко увеличение на жертвите се дължи на неумението да се управлява транспортната ни система или на статистическа манипулация.

"Когато на пътя има задръстване и повече коли, има повече катастрофи, но по-малко жертви. Когато на пътя има по-малко коли, се кара по-бързо, по-малко са катастрофите, но има повече жертви", категоричен е експертът.

Инж. Милчев коментира, че промените в АПИ са се извършили с голямо закъснение.

"Идеята на това служебно правителство в сферата на пътищата е не да реши някой проблем на българския гражданин, а да създаде симулация на проблеми, които има. Нима ние не знаем, че пътищата се строят некачествено и че се краде?!", добави той и подчерта, че е необходимо е да има публичност.

"Ние настояваме всички проекти на всички ремонти да бъдат качени на техния сайт, за да може експертите да се запознаят с проектите и да сравнят  изпълнението им", уточни експертът.

Милчев подчерта, че българските мантинели са като солети - когато трябва да задържат автомобила, те не го правят.

"Има много проблеми с организацията на движенията. Организацията на движенията е този елемент от транспортната ни система, който ни показва къде какво трябва да правят водачите. Ние искаме да видим кой е този проект, кой е този проектант и кой го е разрешил", добави Милчев.

Той информира, че София е най-опасната столица в ЕС по отношение на движението, както и че от 2018 увеличението на жертвите е със 100%.

"Всеки ден увеличаваме жертвите. Ние играем на руска рулетка по нашите пътища", каза още той и информира, че в понеделник ще публикуват "Черна карта на българските пътища", която ще покаже статистическа информация и десетте най-опасни пътища в България.

"Магистрала "Тракия" има повече жертви, отколкото жертвите на всички останали магистрали. Няма в целия свят магистрала, в която в рамките на 3 години да загинат 100 човека", сподели той пред Bulgaria ON AIR.  

По думите на експерта в България не говорим за черни точки, а за черни пътища. Той изрази мнение, че най-съществен е проблемът за контрола, който е статичен, а не динамичен.

"Когато санкционираме един шофьор, в света няма шанс той да се размине, а в България 50% от санкционираните шофьори никога не си плащат глобите! Това има обратен ефект", категоричен е той.

Инж. Милчев добави, че 60% от маркировката не отговаря на изискванията, както и че шофьорите у нас загиват, защото се изморяват на пътя.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


112
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
1
 
3
 
! Отговори
опетков преди 2 години
До Аз Не е вярно. Не на всяка магистрала в Германия е така.
85
1
 
8
 
! Отговори
опетков преди 2 години
До Реалист В грешка си. Българският шофьор е основната причина за катастрофите и високата смъртност. Какво говори това, че най-много смъртни случаи имало по магистрала Тракия? Какъв по-добър път от магистралата? Българският шофьор например знае ли, че след като задмине кола на магистралата, веднага трябва да свие вдясно? Или, че трябва да дава път на влизащия в магистралата? И много други такива "лигавщини", които се спазват в цивилизованите държави. По магистралите на Запад въобще не видях КАТ.
84
4
 
7
 
! Отговори
Аз преди 2 години
Истината е, че тая магистрала отесня отдавна. Спокойно могат да изграждат по още една лента в посока, както се прави в цивилизованите държави. Ако сте били в Германия, там по дясната лента са само тирове, но има още 2-3 ленти.
83
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Изволняват 80% от пътните полицаи, със спестените пари се купуват нови камери. За водачите с видеорегистратори се поощряват като им се дава 30% от глобата ако докладват с видео сериозно нарушение.
82
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Доксъединителчета с малки жила никога не ги пускам ако дясната лента е заета.. това че бърза за поредното хапче за еректилан дисфункция неможе да ме накара да спра до 90 или пък да карам по бързо от ограничението.. Пускам круз контрола на 150 и ако ще да слезе да бута не ги пускам..ПАаа ако ми се лепне отпукам газта и заковавам на 130-140
81
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До КачоТипично за българина, като се качи на немски параход се мисли за безсмъртен.
80
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ае вии не мое да казвате на *** ко ше прай! Ток е по-голем и по велик от физичните закони!
79
2
 
22
 
! Отговори
Док преди 2 години
На Тракия има два скоростни режима - дясна лента 90км/ч със тировете и лява лента 160-180км/ч със всички останали. Там нормално не може да се кара, има постоянно присвяткване с фарове отзад и гаднярско засичане, щото си им се изпречил на пътя. А контрол няма.
78
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
На Витиня първия тунел е тъмен като нощ.Лампите малки не е боядисано в бяло пълна скръб.Старите където са със жълтите лампи светват е пъти по добре.
77
4
 
6
 
! Отговори
Георги преди 2 години
Проблемът в БГ е че няма стимул да се спазват законите. В САЩ, ако не си платиш глобата, след 6 месеца те вкарват в затвора за 6 месеца + 10000$ глоба.Глобата за превишена скорост над 50 км/ч е 10000$.
76
13
 
6
 
! Отговори
Незнайко преди 2 години
До Кольо 92. Нали знаеш едни зомбита предождани в момента от марионетката в фуражка свеждат реваншистката си логика до това, че асфалт не се яде?!? Ами яжте му главата на пииииииииииииип сега, на майка ви пиииииииииииииииииииип. На комуниста недоклан само *** от лопата в пииииииииииииииииииииииииип миризлив
75
3
 
0
 
! Отговори
Енчо преди 2 години
До Койчо Не забравяй и АЕЦ ,,Белене". Не се прави, че не знаеш какво е това АЕЦ.
74
5
 
14
 
! Отговори
Кольо преди 2 години
Лоши пътища са 90% причина. България за 75 години не можа да изгради магистрален пръстен ОТ и ДО големите градове. Фалирала.
73
4
 
33
 
! Отговори
Реалист преди 2 години
Така де, гледал съм франсета, австрийци и немци и други, от истинските, как шофират в България и как шофират в родината си. Тук за два дена се променят коренно. Обратното става с българските шофьори в чужбина. Очевидно причините не са в шофьорите, а в средата, в която шофират. Не е трудно за разбиране.
72
4
 
18
 
! Отговори
Щирлиц преди 2 години
Не съм съгласен с Реалист.Първото и най-важно условие за да има малък брой катастрофи,е възпитанието и обучението,което е получил всеки шофьор.Всичко останало идва после.
71
3
 
22
 
! Отговори
Реалист х2 преди 2 години
До РеалистКакво приказваш приятелю? За какви фактори говориш и какво общо имат те? Нещата за които говориш са просто условия, а незачитането им само доказва факта ,че всичко зависи от самите хора.Стига с това овче мислене нито кривият път е виновен, че не си държиш волана и не си се съобразил с него нито дупката те не носят отговорност ,а ти и околните. Зимата всички писнали ,че не било чисто.Ми зима е пичове какво очаквате като тръгвате в снегове и ледове подово отопление?Караш с 30 и тва е.
70
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Такава става, когато на един комплексиран, ограничен и пpocт човек, му дадеш право да управлява МПС. В това число слагам и жените шофьори (ако има такова животно). Всички са примерни, до момента, в който не си получат СУМПС. Проблема е във вашия телевизор.
69
19
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 2 години
Причините за катастрофите са много, но българския шофьор не е сред основните причини. Най-лесното е да се хвърли вината върху шофьорите, след което нарушенията, катастрофите, ранените и загиналите се увеличават. Поведението на шофьора на пътя на 99% зависи от външни фактори - например състояние на пътя, знаци и маркировки, организация на движението и контрол за спазването на правилата.
68
3
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Истината е, че високото самочувствие на някои хора и завишената им самооценка за възможностите им е основна причина за рискови маневри и предпоставки за ПТП. В БГ слаб шофьор и слаб е*ач няма. Особенно пък тия седнали в по-нови коли си мислят, че те сами се карат и им е позволено да погазват закона. Контрол по магистралата на практика няма. Най-много да има една патрулка с радар до морето и това е. То и за това масово карат камикадзета.
67
3
 
15
 
! Отговори
Така е било и ще е преди 2 години
Ще се затрием от манталитета си.Всички много знаят и никой не взима на сериозно скоростите и ограниченията.Трябва ли да свършат в ковчези за да се спрат.Някой му викат карма.Не, не е карама това е следствие на действия водещи до логичен резултат в който участват и други.Но това е егоизъм и олигофрения във всеки един момент от струпване на разумни хора може да бъде забелязан *** който се мисли за нещо повече от тълпата лесно разпознаваем по маневрите между колите способни да впечатлят дете.