Сигнализирали ли са правилно моряците от "Вера Су" за проблем?

Флаговата комуникация трябва да се извършва прецизно, коментира експерт
27 ное 2021 14:02, Петя Славова
11
Сигнализирали ли са правилно моряците от "Вера Су" за проблем?
Снимка: БГНЕС

Флаговата комуникация трябва да се извършва прецизно от капитана и неговия екипаж, за да не се дават грешни сигнали на останалите кораби или хората на брега.

Флаговата сигнализация на море е един от важните начини за комуникация между корабите дори и във века на високите технологии. С различни по цвят знамена и комбинации моряците обменят информация от векове. Това коментира пред БНТ капитан втори ранг Николай Данаилов.

"В момента може да видите вдигането на комбинация от два флага Чарли и Браво, които съгласно международната сигнална система означават "Имам нужда от бърза и спешна помощ".

С цел показване на приближаващ кораб или кораб в близост, каква дейност се извършва на кораба или каква помощ е необходима на бедстващия кораб, обяснява кап. II ранг Николай Данаилов, командир на Научно-изследователския кораб "Св. Св. Кирил и Методий".

Съществуват и толкова подробни комбинации от сигнали, които могат да покажат на външния свят, че на борда има моряк на 25 години със счупена ръка.

 Най-често се вдига за водолазна работа, когато имаме дейности по подводната част на кораба, това е флаг алфа. Ако има необходимост от медицинска помощ и тя трябва да стане бързо, се вдига флаг уиски. Вдигането на флаговете указва и стартирането на определени длъжности разписания, които екипажът започва да сработва. Тоест всеки заема своето място по това разписание, казва, кап. II ранг Николай Данаилов, командир на Научно-изследователския кораб "Св. Св. Кирил и Методий".

Много често един и същ цвят на флага се разчита по различен начин на море и на брега. Така например издигането само на червен флаг на борда показва на останалите, че корабът просто зарежда гориво или източва част от него, а не че бедства.

Жълтият флаг, който дълго време се вееше на злополучно заседналия край Камен бряг "Вера Су", породи различни спекулации. Оказва се, че моряците там не са вдигнали правилната сигнализация, след като са започнали да бедстват.

 Вдигането на жълтия флаг означава, че корабът е незаразен и желае да продължи по своя път в открито море, допълва, кап. II ранг Николай Данаилов, командир на Научно-изследователския кораб "Св. Св. Кирил и Методий".

Въпреки че добре подготвените капитани знаят най-важните сигнали със знамена, на борда на всеки кораб има и справочници за флаговата сигнализация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
2
 
! Отговори
КДП преди 2 години
Само мога да кажа, базирано на моя опит като КДП, жълтия флаг ( или флаг Q ) означава моят кораб е безопасен и искам free practique .От къде го измисли тоя капитан втори ранг това нещо-не мога да си го обясня.Аман от капитани капитанствали на бюро!!!!
8
0
 
0
 
! Отговори
КДП преди 2 години
Само мога да лажа, базирано на моя опит като КДП, жълтия флаг ( или флаг Q ) означава моят кораб е безопасен и искам free .От къде го измисли тоя капитан втори ранг това нещо-не мога да си го обясня.Аман от капитани капитанствали на бюро!!!!
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Е как да сме нормална държава, като тука населяват основно чутовни неграмотници като Анонимен 1
6
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Отклониха вниманието от кораба със смъртта на 9 те човека от дом и 45 в автобус. Отклоняват ви вниманието, за да не видите колко са некадърни.
5
2
 
2
 
! Отговори
Стамко СМ преди 2 години
До Анонимен 1. Съществуват международни конвенции, които регламентират средствата и способите за комуникации между плавателните съдове на море. Капитанът е длъжен да ги спазва. IMO е организацията която решава кое е напредничаво, назадничво и как да се плава. Ето, вече си информиран и не пиши повече глупости.
4
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Интересно ще успеят ли да вземат някакви пари от собственика/застрахователя за спасителната операция? Ако не държавата да продаде товара и кораба на старо, защото доста разходи имаше по издърпването му от защитената еко зона край Камен бряг.
3
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Ай стига вече с тоя кораб бе! Тя държавата ни е Вера Су при радеф, това пишете.
2
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Кораба се забил в брега. Мисля, че проблема е очеваден. Трябваше да махат с флагове на посетителите, който се снимат с кораба ли?Не разбирам статията?
1
16
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тоз пък какви флагове го гонят в ерата на комуникациите. Това са отживелици, които трябва да се премахнат, също като навигацията по звезди. Ама от книжни капитани и военни полирани мозъци, какво новаторство да очакваш!