На Юпитер: Ще бъде облачно, с валежи от амоняк...

"Хабъл" откри "загубения" южен пояс на планетата гигант
17 юни 2010 12:40,
На Юпитер: Ще бъде облачно, с валежи от амоняк...
Снимка: NASA/ESA

Космическият телескоп „Хабъл“ откри, че южният екваториален пояс, „загубен“ от Юпитер в началото на май, е бил скрит от високи светли облаци, съобщава пресслужбата на проекта, цитирана от РИА Новости.

Както беше съобщено по-рано, миналата зима южният пояс на Юпитер започна постепенно да избледнява и в началото на май австралийският астроном-любител Антъни Уесли откри, че една от „следите от гуми на камион“ на диска на планетата е изчезнала напълно.

Освен това астрономите отбелязаха, че щом знаменитото Голямо червено петно продължава да се вижда както преди, ивицата наистина е изчезнала, а не е била скрита от мъгла в по-високите слоеве на атмосферата.

Наблюденията на „Хабъл“ на повърхността на Юпитер обаче показали, че дълбоките и по-тъмни облаци, образуващи пояса, в действителност са скрити от слой облаци от бели кристали амонячен лед.

„Прогнозата на времето за южния екваториален пояс на Юпитер: облачно, възможни са валежи от амоняк“, казва участничката в проекта Хайди Хамел от Института за космически науки в Боулдър.

Според астрономите амонячните облаци ще изчезнат след няколко месеца, както вече се е случвало.

В съобщението се отбелязва, че на изображенията от „Хабъл“ вече се виждат първите признаци на тяхното разсейване, тъмни петна на границата на южната тропическа зона.

„За последен път южният екваториален пояс е изчезвал в началото на 1970 г. Никога по-рано не сме имали възможност да изучим това явление така детайлно“, отбелязва д-р Еми Саймън-Милър от Института за космически изследвания „Годард“ (GISS) на НАСА.

jiko преди 13 години
idealno mesto za pochivka na deputatite

Еколог преди 13 години
Глобалното затопляне е виновно! Трябва да се обединим срещу корпорациите които тровят Природата, защото Тя ни храни и облича, а мръсните частници я убиват! Голямото червено петно е много важно за екосистемата и ако изчезне заради алчните дебеловрати "бизнесмени", цялото човечество ще плати цената.

И Пиргов преди 13 години
Оставете изконната македонска земя, че ще предизвикате международен скандал!!! Къде, освен в македонско може да вали амоняк.

Психо преди 13 години
Това беше отговор на въпроса,който ме тормози от както съм на 4-ти километър.Лягам си спокоен!

мъдурко преди 13 години
Вярно ли е, че ше местят всички юпита на юпитер ?

@ преди 13 години
куууул :)))) ахъ с тухла по тимберицата и 2 леви джапанки с чорапи на месец и нещо :)))колко им е е ол-инклузива на юпитерианците ?

Марсиянец преди 13 години
Тва амоняка,нешо като капучино ли беше?

Къде е оня кахър с нибируто. Вече ме гони носталгия..

Президентът на Юпите преди 13 години

Киро Простото преди 13 години
ти колко си луд баткоо :D :D :D

Dan преди 13 години
Аз си мислех, че миризмата във входовете е от урината , *** не от амонячния облак на Юпитер ще е!

Тоя полюс е колкото 3 планети като Земята.Как изчезва такова нещо бе?

минчо празников преди 13 години
спокойно утре ще припече

Гошо Тъпото преди 13 години
На Юпитер всичко е....спокойно.дъжда спря да .....вали.Малко повече мирише на.....амоняк,но това е от завода за ....сода бикарбонат който наскоро пуснахмев .....експлоатация.Всъщност този.....завод беше в Кривунделово,аз го....приватизирах,като преместих машините,където е суровината.Сега търся транспортна фирма,за да извозвам содата из цялата Слънчева.....система.

Салахадин преди 13 години