В Космоса трябвало да се търсят следи от изкуствен интелект

Извънземен живот е по-малко вероятно да бъде открит
24 авг 2010 09:10,
В Космоса трябвало да се търсят следи от изкуствен интелект
Снимка: NASA/JPL

Извънземният живот, ако той наистина съществува, трябва да е достатъчно развит, за да е създал изкуствен интелект. Затова в Космоса трябва да се търсят именно неговите следи, заяви главният астроном на проекта SETI (Search for Extraterrestrial Intelligence) Сет Шостак в интервю пред ВВС.

През 1960 г. американският астроном Франк Дрейк започва да следи за радиосигнали, идващи от звездите Тау Кит и Епсилон Еридан, които се смятали за най-вероятни кандидати за присъствие на земен тип планети.

Този експеримент полага началото на проекта SETI, в рамките на който учените търсят сигнали от извънземни цивилизации. През 2010 г. SETI отбелязва половинвековен юбилей, а специалистите на проекта следят космическия радиоефир с Allen Telescope Array (ATA) в Калифорния.

При търсенето на разумен живот учените изхождат от предположенията, че той може да е възникнал на планети или спътници, годни за обитаване от „човешка гледна точка” – тоест където има вода, а атмосферата се състои от леки газове.

Според Шостак обаче предположенията за сходната биохимия на нашия и извънземните светове може да дадат грешна насока, ако става дума за търсене точно на извънземен разум.

„Нашата хронология предполага, че скоро след като един разумен вид изобрети технологии за комуникация, той ще създаде и изкуствен интелект. Следователно проучването на звездните системи, които имат годни за живот планети, в рамките на SETI може да се окаже гонене на доста призрачна цел”, пише Шостак в статия в сп. Acta Astronautica, цитирана от РИА Новости.

В сферата на вероятностите шансовете да се уловят сигнали от такива „мислещи машини” са по-големи, отколкото да се намерят следи от „биологичния” живот, който ги е изобретил, смята ученият. В същото време тази задача може да се окаже и по-сложна – тоест по-трудно може да се разшифроват приетите сигнали.

„След 50-годишно търсене на сигнали SETI започва постепенно да осъзнава, че скоростта на развитие на нашите технологии трябва да е добър пример за това как биха се развивали другите цивилизации, ако те съществуват. Целта на нашите търсения е еволюционната движеща се мишена”, съгласен е с колегата си по SETI доктор Джон Елиът от Университета в Лийдс, Великобритания.

Още по темата: франк дрейк

щтом са тук значи не са извънземни бе Венци.

Casper преди 13 години
Тука пак се спори по въпроса с религията и бог. След като логиката за бог е свързана с това, че все някой трябва да ни е създал, то тогава кой е неговия създател? Нали неможе да сме се появили сами от нищото, тогава и той неможе. Някой го е създал съответно неговия създатетел е върховния бог. Ама него също трябва някой да го е създал. И така се стига до момента "Кокошката или яйцето е първо", макар че учените го доказаха това с кокошката, използвам го само като пример.

Венци преди 13 години
Понеже гравитацията е с по малка сила от магнитната сила доказва,че тя се разсеива в още измерения които не виждаме

Венци преди 13 години
Търсете извънземния разум тук на земята защото той е под носа ни но ние сме слепи да го видим.Не забравяйте ,че учените доказаха ,има още измерения, които не може да видим .

Хрантутник от еБАН преди 13 години
Ние ще ви отговорим на всички тези въпроси! Само ни увеличете заплатите!

Вижте нашите държавници - до един са с изкуствен интелект.Чистата истина. :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

до Болярка преди 13 години
Господаря Бог бил създал света за 7 дни, но негови.А какво е тяхното времетраене е интересен въпрос? Не че не може да се сметне. Няма ли някой, който да е намерил отговор на този вселенски въпрос?

Павлик преди 13 години
до Хрантутник от ***:Ти да не би все още да не си разбрал какво е Господ Бог = Господаря Бог?Колко хиляди години трябва да минат, за да осъзнаете някои неща.И ти ли мислиш, че някои депутати си говорели с небесата.Съвсем земен е разговора.

Хрантутник от еБАН преди 13 години
Що не питаха нас тия американци. Ние открихме извънземен живот по време на управлението на Станишев. Секретарките много помогнаха в тази насока.

"Ако е вярно, че Господ е създал света само за 7 дни"...ti kak mislish dali e viarno? .......

ИМЕНИТ ПИСАТЕЛ ;) преди 13 години
При толкова милиони галактики и прочее!... Нашата сльнчева система направо си е капка в морето ;)

alf преди 13 години
abe ostavete toia kosmos namira, kakto i izvanzemnite, kato im potriabvame te 6te ni nameriat s intelekt ili bez!

p преди 13 години
Ако си избиеш от промитата тиква твоя Господ и измислицата наречена Библия, може и да започнеш да виждаш истината, която науката ни разкрива!

Ощи по-анонимен преди 13 години
*** е баба ти.

Тъпацииии,политизирате всяка новина ,нещастници ***.

Jolly Roger преди 13 години
До 7 Ха ха ха, такива като тебе, ми повдигат настроението за целия ден.

jena преди 13 години
mnogo si im nabral na katadjiite,da nqma6 globi4ka a? :))

Виткор преди 13 години
Сещам се за Neuromancer на Гибсън, където само един наш изкуствен интелект забеляза чуждия и си говореше с него.Както е казал бате Фридрих - "човека е нещо което трябва да бъде превъзмогнато" още повече като става дума за Космоса.

Изкуствен преди 13 години
Бре, къде из космоса го търсите този интелект бре ?! Ей го, в България е бъкано от такъв. Обичайно носи фуражка и се крие из храсталаците. За съжаление, има бъг в софтуера на интелекта. Не поддържа повече от 80 думи.

Viktor преди 13 години