Как една компания може да промени напълно телевизионната индустрия

Aereo изведе на преден план въпроса за препредаването на телевизионно съдържание
23 апр 2014 14:54, Елена Кирилова
0
Как една компания може да промени напълно телевизионната индустрия
Снимка: http://www.freeimages.com/

Малко известна интернет старт-ъп компания разбуни духовете в телевизионната индустрия с технология от старата школа – антената.

Aereo използва хиляди малки антени, за да улавя излъчването на телевизионни програми, а след това конвертира информацията в онлайн видео стрийминг, предаван на потребителите в 11 града в САЩ, пише Washington Post.

Бившият мениджър на Paramount, QVC и Fox TV Бари Дилър може би не е имал особено големи успехи досега в интернет бинеса – никой почти не си спомня за неговата търсачка Ask.com със седалище в Окланд. Но с Aereo ветеранът е на път да създаде абсолютен преврат в телевизионната индустрия. За някои от бранша основаната през 2012 г. компания е нещо като „възродената платформа Napster за телевизионните станции, за други това е дългоочакваната златна рибка, която може да промени изцяло една от най-свадливите сектори на развлекателната индустрия.

Уебуслугата предлага на своите клиенти срещу такса от осем долара на месец предавания на ABC или CBS на телевизора, смартфона, таблета или компютъра. Нищо необичайно, ще си кажат мнозина. Ако не беше една подробност. Това, което Aereo не прави, е да плаща лицензионни такси на тези, които произвеждат въпросните програми. По този повод компанията се озова в центъра на дебатите за обсега на законите за авторското право, достъпността на публичния ефир и бъдещето на телевизията.

Изглежда, че Дилър е намерил „свещения Граал“ - дупка в закона, която позволява на компанията да не плаща такси. А делото „American Broadcasting Companies, Inc vs. Aereo, Inc“ се влачи от две години от инстанция на инстанция и всеки път победител е старт-ъпът.

Във вторник Върховният съд започна да изслушва аргументите по гражданското дело, подадени срещу двегодишната частна компания от ABC, CBS, NBC и други големи оператори. Според тях Aereo не е е по-различна от кабелните и сателитните фирми, които са длъжни да плащат солидни такси за препредаване на тяхната продукция.

„Много е просто, Aereo отнема материали с авторски права, печели от тях и при това без да компенсира притежателите на авторските права“, посочва Гордън Смит, президент на Националната асоциация на радио и телевизионните оператори.

От своя страна Aereo отвръща, че има право да използва подобни безплатни програми, предавани в публичния ефир. Ако се окаже успешен, аргументът има потенциала да взриви скъпите телевизионни канали, които ще трябва да намалят разходите на домакинствата за гледане на телевизия.

Всъщност Aereo може би е част от променящия се бизнес модел на телевизионната индустрия. Една евентуална победа на компанията може драматично да промени начина, по който хората гледат любимите си програми. Така спортните и други предавания, излъчвани на живо, които са предавани само по телевизията, често - от кабелни телевизии, могат да се превърнат в нещо достъпно, по-удобно и по-евтино благодарение на интернет. Това обаче може да накара много потребители да се откажат от кабелните услуги в полза на широколентовия интернет и абонамента за Aereo или други доставчици на видео услуги като Netflix и Hulu. 

Останалата част от материала можете да прочетете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


0
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари