Печалбата на Facebook скaчa със 140%

Социалната мрежа успява да пласира повече реклами на смартфони и таблети
24 юли 2014 13:23, Бойчо Попов
1
Печалбата на Facebook скaчa със 140%
Снимка: Ройтерс

Най-голямата в света социална мрежа Facebook успява да пласира повече реклами на смартфони и таблети и затова продажбите отчитат изненадващо силен ръст, предава Bloomberg. 

Facebook успява да увеличи приходите си от продажби през второто тримесечие с цели 61 процента на годишна база до 2,91 млрд. долара.  

Приходите от реклама на мобилни устройства са се изстреляли с около 150 на сто. В момента общо 62 на сто от общите приходи идват от тази област, докато преди три месеца мобилната реклама бе отговорна за 59% от общите приходи.

Нетната печалба също експлодира с ръст от почти 140% в сравнение с предходната година до 791 млн. доларa.

Броят на потребителите, които влизат най-малко веднъж месечно в социалната мрежа, се повишава на годишна база леко от 1,28 млрд. до 1,32 млрд. души. Делът на потребителите, които влизат във Facebook всеки ден, също се повишава ясно – от 802 млн. до 829 млн. Това предполага, че потребителите прекарват повече време върху платформата. Редовните потребители са по-ценни за Facebook, тъй като те гледат повече реклами и разкриват повече лична информация за себе си. С това те могат да бъдат използвани, за да получават по-добре таргетирана реклама.

Според данни на компанията за пазарни проучвания Emarketer се очаква през тази година делът на Facebook от оценявания на 18 млрд. долара мобилен рекламен пазар на САЩ да възлезе на 18,4%, като това е повече от двукратен ръст спрямо 2012 г. Пазарният дял на Google за същия период вероятно ще спадне от 50 до 40 на сто.

Главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг потвърди, че иска компанията да върви не по „евтиния и лесен" начин на включването на реклама в приложението за разговори Messenger. Той многократно заявяваше, че твърде много реклама може да подплаши потребителите. По думите му обаче групата възнамерява да продължи да инвестира "агресивно" в нови проекти.

През февруари Facebook вложи 19 млрд. долара в бързо развиващата се услуга WhatsApp, за да натрупа точки сред по-младите хора. През март за 2 млрд. долара бе придобит старт-ъпът Oculus VR, с който социалната мрежа очевидно иска да направи виртуалната реалност масово достъпна.

До приключването на сесията в Ню Йорк книжата на социалната мрежа поскъпнаха с 2,9% до 71,29 долара, а със следборсовия ръст на акциите от 5% до рекордните 75,45 долара за брой сега Facebook е оценен на 190 млрд. долара – колкото IT концерна IBM. От началото на тази година книжата на компанията поскъпват с 30%, докато за същия период индексът Standard & Poor’s 500 се повиши със 7,5%.

Още технологични новини вижте в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още по темата: социални мрежиFacebook
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
2
 
2
 
! Отговори
СОЦИАЛНИ ГРИЖИ преди 9 години
Е как ги пласира като от сума ти нард вече не е на линия в тази тъпня?