Microsoft среща нови регулаторни предизвикателства в Китай

Компанията вече продава Xbox One в страната
29 сеп 2014 21:58, Елена Кирилова
1
Microsoft среща нови регулаторни предизвикателства в Китай
Снимка: архив Ройтерс

Китайските потребители могат да закупят за първи път игрови конзоли след 14-годишна забрана, а на фона на това Microsoft Corp. Започва да предлага своите устройства Xbox One в 4000 магазина. Проблемът е, че нито една от най-популярните ѝ игри не е разположение за продажба заради правителствени ограничения, пише Bloomberg.

Microsoft беше първият голям играч в индустрията, който започна производство в Китай, изпреварвайки Nintendo Co. и Sony Corp. И все пак производителят на Xbox ще трябва да се бори с поколение, което е научено да играе игри на смартфони и таблети, а не на конзоли. Другият голям проблем, с който ще се сблъска компанията, е фактът, че на китайския пазар се предлагат само 10 заглавия от стотиците игри за нейните устройства.

Същевременно регулаторите са притеснени от съдържанието на игрите, включващо насилие. Сред засегнатите игри са и най-популярните заглавия „Destiny” и „Call of Duty: Advanced Warfare Day Zero Edition”.

Как Xbox ще се представи в Китай ще покаже дали страната с най-голямо население в света, може да помогне на създателите на конзоли да преобърнат съдбата си. Очаква се продажбите на видео игри да достигнат 111 млрд. юана (18 млрд. долара) тази година.

Китай забранява конзолите през 2000 г. - година преди първата продажба на Xbox. Правителството оправдава забраната с предпазването на младежите от насилието и лошото влияние на видео игрите.

Този ход създава поколение геймъри, свикнали да играят онлайн, което все повече се насочва към мобилни устройства и приложения. Много от най-големите геймъри играят на конзоли, които са лесно достъпни на черния пазар в Китай.

През януари Китай свали забраната, но Министерството на културата и други държавни органи са категорични, че ще се включат активно в регулирането на съдържанието на игрите за тези устройства. На пазара в азиатската страна в момента се предлагат игри, в които няма насилие, като „Forza Motorsport 5”, “Kinect Sports Rivals” и „Zoo Tycoon”.

“Halo: The Master Chief Collection”, “Destiny” и „Call of Duty” са сред 10-те най-добре продавани игри за конзоли в САЩ според Amazon.com, но те все още не са достъпни в Китай.

Microsoft и партньорът ѝ BestTV New Media планират да пуснат на китайския пазар 70 заглавия, с които работят, включително и такива като „Halo” и „Killer Instict”, твърди говорителят на технологичния гигант Щефи Сао. Устройствата ще се продават в азиатската страна на цена от 4229 юана (700 долара), заедно с контролера Kinect, улавящ движения. За сравнение цената в САЩ е 499,99 долара.

Цените са различни навсякъде и зависят от пазарните условия, данъците и валутните курсове, коментират от Microsoft. Въпреки че хардуерът ще е по-скъп от този в САЩ, софтуерът ще се предлага на значително по-ниски цени, отколкото в Америка.

Изпреварването на конкурентите в Китай е изключително необходимо на Microsoft, която се изправя пред продажбите на Playstation 4 на Sony. Миналия месец продажбите на PS4 надхвърлиха 10 млн. бройки. Това е два пъти повече от продажбите на Xbox One.

„Стартирането като първи играч в Китай говори красноречиво за отварянето на един пазар, който е бил затворен от повече от десетилетие“, коментира Йпшио Осаки, старши вицепрезидент на International Development Group.

По-рано тази година Sony се съгласи да създаде две венчър предприятия с Shanghai Oriental Pearl Group, за да произвежда и продава конзоли.

Nintendo планира да разшири бизнеса си в развиващите се пазари, пускайки нови устройства през следващата година. Компанията изучава регулаторната рамка в Китай.  

Още новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg!

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари