Volkswagen започва да оправя колите през януари

Само няколко служители са замесени в манипулирането
Обновена: 7 окт 2015 12:42 | 7 окт 2015 12:35, Бойчо Попов
7
Volkswagen започва да оправя колите през януари
Снимка: Ройтерс

Изпадналият в криза германски автомобилен концерн Volkswagen ще започне да изтегля от пазара автомобилите си с дизелови двигатели, оборудвани със софтуера за манипулиране на тестовете за емисиите вредни газове, чак през януари.

Това заяви в интервю за германския Frankfurter Allgemeine Zeitung новият главен изпълнителен директор на компанията Матиас Мюлер, който обеща колите да бъдат поправени до края на следващата година.

"Ако всичко върви по план, можем да започнем изтеглянето през януари. Всички коли трябва да бъдат поправени до края на 2016 г.", каза Мюлер в интервюто за FAZ. Hidden Field

Голям брой от колите могат да се поправят само чрез ъпгрейд на софтуера, а при други обаче са нужни по-сериозни намеси и поправка на част от детайлите. „В краен случай ще преправяме колите и ще ги заменяме с нови, разбира се, безплатно за клиентите“, казва Мюлер.

Милиардите евро, нужни за ремонтните дейности и за наказателните глоби, компанията възнамерява да осигури чрез програма за строги икономии. Междувременно ще се отложат и някои инвестиции в машини и инфраструктура. Освен това проекти като престижния висок клас джипове Phaeton ще бъдат подложени на проверка, както и редица проекти в Bugatti. Ангажиментът към футбола също ще бъде обмислен внимателно. „Ще обърнем внимание на абсолютно всичко“, казва той.

Мюлер счита, че едва няколко служители на компанията са замесени в манипулирането на дизеловите емисии, което удари по акциите и репутацията на компанията. Според него предшественикът му Мартин Винтеркорн не е знаел за измамата.

„Според това, което знам, само няколко служители са били замесени", каза Мюлер, който пое оперативното управление на компанията преди десетина дни.

„Засега са отстранени четирима души, сред които трима директори, отговаряли в различни периоди за развойната дейност по двигателите на Volkswagen" в очакване на резултатите от вътрешното разследване, уточни Мюлер. "Други бяха пенсионирани", допълва мениджърът. „Не вярвам, че ръководството на Volkswagen около Мартин Винтеркорн (неговият предшественик, който подаде оставка дни след избухването на скандала) е знаело (за софтуера "измамник" - бел. ред.), посочва Мюлер.

По думите му компанията трябва да стане по-малка и децентрализирана и ще се разгледа внимателно приносът на всеки модел и бранд за компанията. Мениджърът смята, че на компанията е необходима еволюция, а не революция, за да бъде вкарана отново в релси.

Повече за скандала можете да прочетете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още по темата: Volkswagen
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
А да бе, не е знаел шефа. И затова си подаде оставката. Те програмистите сами са се напъвали да пишат незаконен софтуер за да може шефа им да печели милиарди на техен гръб.
4
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
51% от ВАГ се държат от Пиех и Порше. Няма кой да им вземе фирмата с борсови манипулации. Те са единствените, които могат да спечелят от подобно нещо
3
0
 
2
 
! Отговори
от 3 преди 8 години
Докато стигне информацията ди мениджерите на високо ниво, минава през 5-6 мениджерски нива. И накрая борда на директорите, който се състои от няколко СТОТИН хора (това си е чист парламент при фирми с тази големина) взима решението.
2
1
 
8
 
! Отговори
от 2 преди 8 години
Освен това, аз личн не мисля, че само няколко човека са били знаели. Това са глупости. Като работещ във фирма конкурент на VW, ще ви кажа, че произовдителя знае МНОГО ДОБРЕ, колко всяка една част в автомобила ще издържи и къде са му слабите точки. Въз основа на това се прави анализ на риска, който се трансформира в ПАРИ. И накрая ако рискът е парично по-малък от печалбите, тогава няма проблем! Инжинерите засичат всякакви грешки, но решението се взима от мениджерите на най-високо ниво!!!
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Аз лично съм се нагледал на мениджери, които влизат във някоя фирма на високи постове и чрез грешни бизнес решения или скандали клатят фирмата, че да и паднат акциите до мазето и после по-голям батко я глътва веднага. Въпросният менижер получава заслуженият си пост за свършената работа при по-големият батко. Ако направим една истинска проверка в тези огромни корпорации (не само автоиндустрията) ще се хванем масово за главите. Но, това са икономически принципи!!!