В края на миналата седмица слуховете, че Apple ще представи платени реклами в своя онлайн магазин App Store се потвърдиха. Това означава, че разработчиците на приложения ще могат да си плащат, за да могат продуктите им да излизат в първите резултати при търсене от страна на потребителите. Магазинът на Apple има над 1,5 млн. приложения, което само по себе си затруднява откриването на голяма част от тях, ако не се инвестира сериозен бюджет за реклама в други комуникационни канали.
Към момента разработчиците смятат, че App Store не работи много добре. Техните продукти се губят в резултатите от търсене, потребителите не успяват да намерят това, което търсят и това не е добре и за двете страни, коментира VentureBeat.
През последните години компанията прави някои стъпки, за да подобри откриването на предложения като услугата Trending Search, която изкарва най-отгоре в резулатите най-често търсените ключови думи. Но новите това не решава проблема, смята Тед Наш, изпълнителен директор на компанията Tapdaq, която се занимава с реклама на приложения.
Според него нововъведението ще ощети малките фирми, занимаващи се с разработка на приложения, тъй като поради малките маркетингови бюджети, с които разполагат, те основно разчитат на търсенето. С платени реклами, те ще бъдат задушени от големите компании с големите маркетингови бюджети, които просто ще монополизират търсачката.
От друга страна, платеното търсене може да помогне на някои нишови приложения, като подобри тяхното откриване. Например, ако потребител напише по-общи думи за търсене като "приложение за такси", локални app-ове, които обикновено биват избутвани надолу в резултатите от лидери като Uber и Lyft, могат да се възползват от новата услуга, за да са по-видими в градовете, където Uber и Lyft не оперират. Това може да стане, ако Apple предложи таргетиране по локации – нещо, което за сега казва, че ще направи. Естествено, за тази цел по-малките локални приложения трябва да имат бюджет за това.
Друга част, която може да бъде засегната сериозно от платените реклами в App Store са маркетинговите кампании, които се правят чрез лидерите в сектора на дадено приложение, целящи добиване на популярност. Например, ако се пусне приложение за плуване, което да следи показателите на трениращите като колко дължини са направили, какви калории са изхабили, колко минути са тренирали и други, разработчикът се насочва към водещи плувци, които да го промотират чрез своите последователи в различните социални мрежи. Това до сега е генерирало доста голям успех сред реализиращите такива кампании и според Наш твърдението на Apple, че 65% от приложенията са откривани чрез търсачката до голяма степен се дължи точно заради такъв тип кампании. Ако платените реклами вземат превес, то тези кампании могат да бъдат оставени на заден план.
Като цяло до сега имаше доста слухове около вкарването на платени реклами в App Store и общото схващане бе, че едва ли ще се въведат, но очевидно Apple изненада доста хора. Наш смята, че важността на App Store за продажбата на мобилни устройства от Apple е твърде висока, въпреки че официалните данни сочат, че само 2% от приходите на компанията идват от там, за да притиска по този начин малките разработчици. Обаче, ако органичните резултати, т.е. това, което потребителите сами търсят, бъдат генерирани с приоритет над платените, то тогава нещата не биха изглеждали зле, но това предстои да бъде уточнено от Apple.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Макрон заплашва Китай с мита заради търговския дефицит
Чуждестранните инвеститори пак са привлечени от китайските AI компании
Инсталация, вдъхновена от Кристо и Жан-Клод, е сред задължителните за посещение места през 2026 г.
Швейцарската банка UBS може да съкрати още 10 хил. работни места до 2027 г.
Букурещ гласува на избори, които може да предадат на крайната десница първа столица в ЕС
Надзорният съвет на НОИ одобри единодушно проекта за бюджет на ДОО
Доставиха храна на екипажа на танкера Kairos край Ахтопол
Училище в Стара Загора празнува с песни, танци и бисквитки с лика на Славейков
Везенков и компания продължават без грешка в Гърция
Макс направи каквото трябваше, но все пак титлата във Формула 1 е за Ландо!
ЦСКА 1948 обяви голям мач в Турция
ЦСКА и Лудогорец не се победиха
Интер прегази Комо, но Киву не е доволен
Ливърпул готви сензационно завръщане на Стивън Джерард
Дневен хороскоп за 8 декември, понеделник
Седмичен хороскоп за 8 - 14 декември
Коледните сладки на Марая Кери
ИГРА: Участвайте и можете да спечелите страхотни награди от „Нощна смяна във „Фреди“ 2“
Коледни подаръци, които означават повече от парите
Седмична нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
41 пияни или дрогирани водачи спипа КАТ за ден
МОСВ започна спешен мониторинг на морските води заради блокирания танкер
Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Blue Origin представи проектиран с AI източник на енергия за Луната
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран