Очаква ли ни революция в автомобилния бизнес?

Най-големият технологичен гигант се готви да придобие производител на елитни коли
24 сеп 2016 21:10,
21
Очаква ли ни революция в автомобилния бизнес?
Снимка: Архив, Reuters

Там където има дим, (почти) винаги има огън. В последните седмици все по-упорито се тиражира спекулацията, че Apple се готви да придобие изцяло за сумата от 1.5 милиарда долара британския автопроизводител McLaren или да направи сериозна инвестиция в компанията. Също толкова упорито и двете компании отричат това, но според БиБиСи евентуална сделка въобще не е толкова невъзможна.

Знае се, че от известно време насам в Apple работят върху автомобилна технология. Дали става въпрос за производство на собствен автомобил все още не е ясно, но от няколко години в компанията се назначават (и уволняват) хора с експертиза в този бранш.

Технологичният гигант прави солидни инвестиции в чуждестранни компании, свързани с автоиндустрията по един и друг начин, в това число и 1 милиард долара в китайската фирма за споделен превоз Didi Chuxing. Фирма, която е толкова силна на местния пазар, че дори Uber се отказа да навлиза в Китай.

От своя страна McLaren обяви в официално изявление, че “не е в преговори с Apple за потенциална инвестиция”, но с уточнението, че си запазва правото да не споделя конфиденциалните разговори със свои настоящи и бъдещи партньори.

За редица специалисти тази позиция затвърждава тезата, че двете компании са имали поне начални преговори.

А основният източник на информация не е никак случаен, става въпрос за “Файненшъл таймс”. Същото това издание беше първото, което разкри последната голяма сделка на Apple за придобиване – купуването на Beats (фирмата за слушалки на рапъра Dr Dre) за сумата от 3 милиарда долара. Все пак от авторитетния вестник уточняват, че не е сигурно дали Apple продължават със сделката за McLaren.

Компанията от Купертино е пословична с потайнствеността си и категорично доказателство, че сделка се подготвя, можем да очакваме едва след приключването й.

По принцип Apple е доста назад в сравнение с други технологични лидери, които вече имат собствени коли, а някои като Tesla даже продават масово. Но Apple отдавна не се притесняват, че не са първи в дадена област, защото накрая се оказват изключително успешни.

Последните данни сочат, че проектът “Титан” (вътрешното кодово наименование на автомобилния отдел) е оглавен от ветерана Боб Мансфийлд. Той е една от най-влиятелните фигури в структурите на Apple и през годините се доказал като човек, който върши работата си ефективно.

Хардуерният инженер излезе в пенсия преди няколко години, но се завърна, за да следи развитието на смарт часовника на компанията. Сега, стотици служители от автомобилния проект се отчитат директно пред него.

Проблемът пред Мансфиелд, който не може да се реши дори и след евентуалното придобиване на McLaren е масовото производство. Тази автомобилен производител залага на суперлуксозните возили и капацитетът му на произвоство е в рамките на хиляди на години. Което е нищожно малко в сравнение с гигантите на пазара.

Но истината е, че McLaren не е просто производител на автомобили и запазена марка във Формула 1. Тази компания, например, стои зад технологията, която се използва на летище Хийтроу за разпределяне на трафика от хора по различните изходи и гишета.

В последните години McLaren насочи експертизата си по отношение на ефективността (придобита с годините постоянна работа по усъвършенстване до краен предел на състезателни болиди във Ф1) към други индустрии чрез отдела си McLaren Applied Technologies (MAT).

Един бърз пример показва MAT в действие при подобряване производствения процес на... паста за зъби. Фармацевтичната компания GlaxoSmithKline прибягва до услугите на McLaren с желанието да се намали времето от 39 минути за пълнене на празна туба с консистенция.

След намесата на MAT това време е свалено до 15 минути. GlaxoSmithKline получават възможността да произведат 6 милиона туби с паста за зъби повече годишно. Или около 100 милиарда паунда в повече.

Погледнат от този ъгъл, интересът на Apple изглежда все по-обясним, а слухът за придобиване на McLaren все по-близо до реалността.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


21
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
E ти пък не му разбивай илюзията, че кара самолет!!!
19
0
 
0
 
! Отговори
До 13 преди 7 години
"Летеца", я вземи се образовай малко какво значи любимата ти емблема, че като видя поредният wannabe БеЕмВист да ми обяснява как това било самолетна перка и ми идва да му нашокам канчето.
18
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Писането на операционна система си е висока технология. Ако мислиш че не е, напиши една и стани следващия Бил или оня нахапания. Или пък като всеуважаемия Торвалд. Аман от самоуверени изтресняци.
17
0
 
0
 
! Отговори
Blend-a-med преди 7 години
Значи една една туба паста излиза близо 17,000 паунда. Ами то по-евтино излиза да си смениш всички зъби с импланти и да не им се притесняваш, че ще се развалят ако не плащаш по хилядарка на ден за да ги миеш...
16
2
 
3
 
! Отговори
42 преди 7 години
Епъл_ технологичен гигант...Не ме разсмивайте.Отдавна да бълваш операционни системи и електронни джаджи в масови мащаби е пазарен и рекламен, а не технологичен успех.
15
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Елон обеща да отвори патентите на тесла за безплатно ползване от цял свят и обяви, че след това ще има бум в развитието на технологиите. Е, направи го преди доста време. А бум няма. Защото патентите му са като на епъл за правоъгълни петоъгълници и гаражни врати дето се плъзгат. Та така за патентите ;))Други въпроси?
14
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Например технологията за производство на контролера за батериитре си е чисто китрайски проект и чисто китайско изпълнение. Електродвигателите в повечето модели също. Само единия беше тайвански ли, сингапурски ли, което си е пак Китайско един вид ;))Повтарям, и поекта, и производството. Батериите също са си китайски. Проект и производство. А за електрониката няма пък изобщо да споменавам.В гугъл пиши:"Keen Security Lab Tesla" и ще можеш да прочетеш как китайчетата хакват Тесла от 20 Км.
13
3
 
5
 
! Отговори
аз преди 7 години
Завършените хомота ще карат коли с ябълка отпреде, аз продължавам със самолетна перка.
12
0
 
4
 
! Отговори
Сэьх преди 7 години
До Анонимен каква технология не притежава тесла, че не ми стана ясно...
11
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тесла са маркетинг, а не технология. Също като Епъл. На маркетинг компания не и трбва друга маркетинг компания, а и е нужна технология. Това е и причината Епъл да не купят Тесла, а Макларън. Макларън освен име са и технология. Идеалната хапка за маркетингови специалисти.
10
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На почти всички модели на тесла ВСИЧКИ детайли са ПРОЕКТИРАНИ и ПРОИЗВЕДЕНИ в Китай. Директно обяснено, това значи че не Тесла е високотехнологична, а китайците. То и за това те ги кракват и поемат контрол над тях от 20 километра.
9
4
 
2
 
! Отговори
САШО+ преди 7 години
Епъл , ако купува автопроизводител то той ще бъде хай-тек като Тесла .Там е бъдещето .МсЛарен нямат бъдеще, защо някой ще влага пари в потъващ Титаник .
8
3
 
2
 
! Отговори
197 преди 7 години
6mln tubichki pasta za zubi ......100 miliarda.Mnogo lujat v saitcheto na Kravarnika.Sorry za shliokovicata.
7
2
 
13
 
! Отговори
Очаква ли ни революц преди 7 години
естествено че да , след като Ябълка започнат да правят коли, ще ги продават без волан. воланът ще е безжичен и ще струва по 3000 долара . така се прави бизнес хаха
6
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Очаквам бг гъзарите да ги купуват втора ръка и да има специални места до кафенетата така че да могат да ги паркират най отпред за да се гледат. Иначе ще ги ползват само за да ходят до кварталното кафене. Както ползват айфона. Само за фейсбука и още 2-3 програми...нали...че то за какво друго да го ползваш айфоня. Ползвам айфон но всеки път като се връщам в България се убеждавам че тук се купува само за фукане. Иначе и 10% от това което може не се ползва...
5
2
 
18
 
! Отговори
Blake преди 7 години
да, очаква ни... ще плащаме 3 пъти по-скъпи коли, които ще могат да ходят само там, където Епъл са решили...
4
0
 
17
 
! Отговори
ined преди 7 години
McLaren ще го прекръстят на iMacLaren и емблемата му вече ще е нахапана ябълка
3
5
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Очаква се революция, но защо сте сложили изгнилата ябълка на снимката. Вече отброяваме до фалита.
2
1
 
7
 
! Отговори
Sas преди 7 години
Всъщност са с Хонда от има няма две години.Ама ф1 отборът им не е мн за хвалба последно време :)
1
3
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
АЛООУУУУУУУ МАК ЛАРЪНПРОЙЗВЕЖДА САМО ШАСИТА ЗА ФОРМУЛА 1двигателите са Мерцедес

Спонсорирани публикации