След 14 г.: Германия забранява коли на бензин и дизел

Причината - вредните емисии, които трябва да намали
Обновена: 8 окт 2016 18:14 | 8 окт 2016 18:13, Бойчо Попов
69
След 14 г.: Германия забранява коли на бензин и дизел
Снимка: архив, Ройтерс

Германските федерални провинции възнамеряват да забранят за продажба от 2030 г. нови автомобили с бензинови и дизелови двигатели, пише в своя нов брой от събота местното седмично списание Der Spiegel.

Информацията е от публикуваните решения, приети от Бундесрата на последното му заседание. По този начин управлявани както от лявоцентристката Социалдемократическа партия (SPD), така и от Християн-демократичния съюз провинции се присъединяват към забраната.

В приетото решение се приканва и Европейската комисия да "оцени последните данъчни практики и други такси на държавите членки спряно ефективността по отношение на насърчаването на мобилността с нулеви емисии..., за да може не по-късно от 2030 г. в ЕС да се допускат само беземисионни автомобили".

Зелените приветстват решението, но са същевременно изненадани. "Предвид споразумението за климата от Париж след 2030 г. не може да се продават нови коли с двигатели с вътрешно горене", казва Оливър Кришер, заместник-председател на фракцията. "Решението на Бундесрата е надпартийно и е правилно. Но е изненадващи, че двете партии наскоро спориха със Зелените именно по този въпрос", казва той.

За да успее да спази споразумението за климата, Германия трябва да свие емисиите от CO2 до 2050 г. с до 95%. Една мярка е насърчаването на електрическата мобилност, което досега се случва с ограничен успех. Дори и стимулите при покупка на такива автомобили досега не предизвикаха желания тласък.

Преди няколко месеца Норвегия беше напът да стане първата държава в света, която да наложи пълна забрана на автомобилите с бензинови и дизелови двигатели. Продажбите на подобни превозни средства трябваше да бъдат спрени през 2025 г. Дни по-късно обаче се оказа, че вместо забрани, кралството вече предвижда бонуси за всеки, който смени бензиновата или дизеловата си кола с екологично превозно средство

Скандинавското кралство смята да инвестира значителна сума за масово разширяване на алеите за велосипедисти и платната за градски транспорт. Около 1 млрд. евро ще бъдат отделени за изграждането на велосипедни магистрали, които да свързват 9 града.

Освен това Норвегия ще стимулира продажбата на електрически управлявани автомобили чрез дотации от правителството на стойност 420 млн. евро годишно. Въпреки че в много страни електрическите автомобили тепърва навлизат, още през 2014 г. в скандинавската страна бяха закупени 18 хил. такива коли при население от малко над 5 млн. души.

Продължението четете на Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


69
Още по темата: германиядизелбензин
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонименsled 14 godini germania se stane kato balgaria
57
0
 
1
 
! Отговори
до 14 преди 7 години
Не искам да ти разбивам представите за света, но как ще реагираш, ако ти кажа, че Германия има и друга индустрия освен автомобилостроенето? Знам, че за хора с ограничетно полезрение, Германия е известна само с VW и co., Mercedes, BMW, но индустрията и икономиката са много по-диверсифицирани.
56
0
 
1
 
! Отговори
до 7 преди 7 години
Не е зле да научиш как работи един пазар и фирменото производство! И каква е ролята на една държава като законодател и регулатор! Знам, че ти е трудно да си го представиш, понеже България е една *** и такива институции и фирми не съществуват, ама го има извън България.
55
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Според мен Германия е последната държава, която трябва да си намаля емисиите или която и да е европейска държава! САЩ и Китай са главните замърсители и те са тези, които ще трябва да вкарат елементарни мерки, каквито има в Европа от десетилетия!
54
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като живущ в Германия се чудя кой ще ми плати 50 евробона, че да си купя нова електрическа кола? Пътувам на ден 180 км до работа и обратно. Връзката с влак ми коства 2 часа в едната посока, а с кола 50-70 мин. Трябва ми Тесла за да се справя с този участък и съответно 50 бона. До 14 години не мисля, че производителите ще са пуснали коли с цени от рода на един Форд-Фиеста или Поло. Отново иновации на гърба на немците. А Германия е по-чиста от България въпреки индустрията си! Думи нямам!
53
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
58, Батко ***, пак ли са ти виновни американците? За какво този път? В статия за ГЕРМАНИЯ?
52
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Леле какви *** ги управляват сега немците, леле. Едно време НСДАП беше цвете в сравнение със сегашните ***. Скоро ще им забранят и да онанират на горките.
51
4
 
21
 
! Отговори
:))))))))) преди 7 години
След 14 години ще има ли Германия - мислете все още не е забранено......
50
9
 
31
 
! Отговори
Батко преди 7 години
Нас тука ще ни задъжават да си сменяме колите с беземисиони такива , а в същото време американец не се качва в кола под 4000 кубика . Има цели области където си гледат по цял ден телевизия на генератор . Американската мечта е това : да се подиграваш на света от висотата на собствената си простотия .
49
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А самолети защо няма електрически? Те горят тонове керосин.
48
4
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То от Тирове не можеш да се разминеш по аутобаните, те се загрижили за колите. Банкярски истории.
47
11
 
5
 
! Отговори
что делат преди 7 години
Барел Йок Халиф Бин Ал Путин ще е на изхвъргачката след 14г и ще обмисля възможността да се оттегли в пенсия на Кайманските Острови с Алина Кабаева Да му мислят тези дето идват след него.
46
1
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А кога ще пуснат електримески мотоциклети, че ме дразнят тези дето минават нощем и вдигат много гюрултия.
45
3
 
17
 
! Отговори
да здраствует преди 7 години
Държавните регулации ми намирисват на социализъм. Социализма настъпва успоредно с интернет.
44
7
 
26
 
! Отговори
До Кофтакис преди 7 години
Германия не знам дали ще има, обаче тогава ще са миналои около 10-12 години от края на Третата световна война и прогресът ще е стигнал горе-долу до парни локомотиви ;)
43
6
 
23
 
! Отговори
кофтакис преди 7 години
2030 няма да има германия,новата власт ще решава какво да се кара.Та те като знам какви са само ес-класи ще се карат,да ви е честито,,,
42
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Така си мисли тъпата бабушкера, амо е жива до тогава.
41
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Подвеждащо заглавие. ...няма да продават повече, има разлика.
40
4
 
32
 
! Отговори
Ангел преди 7 години
А така.Още 14 години живот остават на Петро Нациите.След това Арабите ще усетят колко бил вкусен пясъка!!
39
4
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
СЛЕД 14 ГОДИНИ ГЕРМАНСКИТЕ КАМИЛАРИ ЩЕ КАРАТ МАГАРЕЩКИ ДВУКОЛКИ И ЩЕ ВИКАТ ПОД ПРОЗОРЦИТЕ-ДЮНЕЕЕР...ХАЛВААА...ЛОКУУММ!