Uber се отказва от BG екипа си за подкрепа на шофьорите

От стартъпа молят всички шофьори "да не посещават местните офиси"
20 окт 2016 15:14, Бойчо Попов
7
Uber се отказва от BG екипа си за подкрепа на шофьорите
снимка: Ройтерс

Технологичният стартъп Uber се отказва от местния си екип, който подкрепяше и съветваше шофьорите на компанията в България, научи Investor.bg.

За решението става ясно от съобщения, разпратени от българското поделение на компанията до партньорите ѝ в страната. От стартъпа молят всички шофьори "да не посещават местните офиси".

Също така се съобщава, че имейл адресът partnerssofia@uber.com няма да бъде активен след 15 октомври.

От компанията все пак поясняват, че работят съвместно с партньори от информационно-технологичната индустрия, за да поставят "новите дигитални услуги като Uber в действащото законодателство" и се надяват услугата да бъде рестартирана в София възможно най-бързо. 

Investor.bg не успя да се свърже с компанията и нейния генерален директор Димитър Радуков. Имейл адресът му също не е активен. Обслужващата Uber агенция D&D също няма връзка със стартъпа, откакто са били прекратени услугите ѝ в столицата ни.

Решението на компанията не е изненадващо предвид затрудненията, които компанията срещна в България.

Uber навлезе в страната с услугата си UberХ на 9 декември 2014 г. Чрез платформата пътници правеха заявки за споделяне на превоз в рамките на населено място. Шофьорите установяваха контакт и си поделяха част от разходите за използване на личните си автомобили чрез споделеното пътуване. Това обаче предизвика негативна реакция на таксиметровия бранш и антимонополният регулатор забрани приложението. 

В края на септември 2015 г. Върховният административен съд (ВАС) потвърди решението на Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), че услугата за превози трябва да "преустанови некоректните практики". Към този момент компанията имаше около 40 хил. потребители в София. 

ВАС се произнесе обаче само процедурно относно незабавното изпълнение на решението на КЗК без да се произнася по съществото на спора. Предстои съдът да разгледа по същество жалбата на Uber срещу решението на КЗК. С други думи, ВАС на практика все още не е решил дали Uber нарушава законите на България, или не.  

В средата на ноември в студиото на Bloomberg TV Bulgaria Радуков каза, че решението на КЗК за забрана на операциите на Uber в България нарушава европейската директива за електронни услуги, както и член 56 от договора за Европейския съюз (ЕС), който не позволява на една държава да ограничава услуги, които се предоставят от фирма от друга държава. 

Припомняме, че през януари в блиц интервю за Investor.bg  генералният мениджър на компанията за България Димитър Радуков заяви, че "Uber има нужда да назначи поне 40-50 инженери в София през 2016 г.". 

В началото на годината компанията обяви, че стартира кампания за набиране на софтуерни инженери за разширяване на своя център за разработка на софтуер, базиран в София.

През лятото компанията получи сертификат за инвестиция клас А за проект за разширяване на съществуващия си научноизследователски център за разработка и поддръжка на високотехнологичен софтуер. В него тогава работеха над 20 инженери, наети на пълен работен ден. Планът на компанията беше да увеличи персонала до 60 души в рамките на една година.

Още такива новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още по темата: българияшофьориКЗКUber
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
1
 
4
 
! Отговори
Борис преди 7 години
Рано или късно ще ги пуснат да работят, щом има търсене...
4
2
 
6
 
! Отговори
lol преди 7 години
Браво ще се тараляскаме на ОК малшанс такси, със смръдливите и пияни *** за шофьори доживот. Демократична работа, ходи се чуди защо не ставаме за нищо после.
3
3
 
42
 
! Отговори
Бо преди 7 години
Убер видяха как се работи в мутренска държава - ха си настъпил интереса на някой и веднага - на ти КЗК, на ти ВАС, на ти протести на бакшиши, няма ЕС, няма сертификати, няма инвестиции и тем подобни - къш, беш и ни остави на си мутреем и смучем кръв.
2
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
това, че спира да вози в Сф, не означава, че затваря кепенци. Наетите програмисти ще продължат да си работят. До тук нищо фатално не е станало. В почти цяла Европа ти пренаписват бизнеса към кооперация с такси компаниите, а не в конкуренция на тях. Само при нас не стават нещата, дали защото нямаме пазар, или защото всички за шуробаджанаци и те сами могат да си направят много по-яка система, не е ясно
1
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"BG"?---------------Научете се най-накрая в този сайт, че в България пишем и говорим на БЪЛГАРСКИ!В България използваме БЪЛГАРСКАТА азбука - кирилица!Кой е собственик на този сайт - някой знае ли??