Традиционните магазини – битката, която Xiaomi трябва да спечели

Производителят на смартфони преминава през голяма трансформация
15 юли 2017 15:18, Елена Кирилова
4
Традиционните магазини – битката, която Xiaomi трябва да спечели
Снимка: Архив, Reuters

Китайската технологична компания Xiaomi е пионер в бързите онлайн продажби, които бързо я превърнаха в най-високо оценения азиатски стартъп. Но сега фирмата се сблъсква с трудни времена. Сега тя се насочва към добрите стари традиционни магазини за свoeтo завръщане. Това обаче се оказва доста по-трудно предизвикателство от очакваното, пише Bloomberg.

Производителят на смартфони преминава през голяма трансформация, след като не успя да изпълни целите, поставени от милиардера и неин съосновател Лей Дзюн. Xiaomi планира да създаде 1000 магазина в Китай до 2019 г. Това е двойно повече спрямо броя на магазините на Apple в цял свят. Всичко това може да ѝ донесе 70 млрд. юана (10 млрд. долара) приходи от продажби до 2021 г.

Xiaomi, която няма реален опит с магазини и армии от търговски представители, иска да даде нов тласък на марката си, като изгради отличаващи се магазини. Но се сблъсква с нарастващите разходи за наем и труд, докато конкурентите ѝ Huawei, Oppo и Vivo вече са се позиционирали на първокласни локации, сключвайки сделки за стотици хиляди търговци.
Клиентите в главния магазин на Xiaomi, които разглеждат продуктите, поставени на големи дървени маси, подобни на тези в магазините на Apple, са изправени пред гигантски магазин на Huawei от отсрещната страна на улицата. В Ухан новият магазин пък се бори с конкуренцията на Lenovo Group.

"Причината китайските марки да създават такива магазини за преживявания е, че искат да повишат познаваемостта на своите марки сред по-високия клас купувачи“, посочва Дзин Ди, менижър проучвания в IDC China. “Това съвпада с дългосрочната стратетия на Xiaomi, но те тъкмо преминаха стартовата линия“.

Основаната преди седем години Xiaomi предпочете онлайн кампаниите, които се радваха на голяма популярност в най-големите градове. До 2014 г. нейната формула за бързи продажби и представяне в социалните мрежи ѝ помогна да стане лидер на пазара на смартфони в Китай, а оценката ѝ от 45 млрд. долара беше надмината единствено от тази на Uber Technologies. Някои дори анализатори сравниха Лей с визионера Стив Джобс.

Но докато пазарът узряваше, Xiaomi се оказа неподготвена за привличането на клиентите от по-отдалечените райони, които искат съвет и предпочитат да тестват устройството, преди да го купят. Всичко това им беше дадено от Oppo и Vivo.

Първият магазин Mi Home на Xiaomi дори не беше предвиден за магазин. Той беше създаден през 2011 г., като център за услуги, където хората се редяха на опашки за ремонт на устройствата си или за да взимат онлайн поръчките си.

Apple показа как добре премисленото физическо присъствие може да засили марката и интеракциите с феновете. Това е от решаващо значение, тъй като промотира услуги от игри до филми и разширява „екосистемата“ и може да особено важно за продуктите на Xiaomi, вариращи от прахосмукачки роботи до кантари.

Фокусът на Xiaomi сега пада върху търговията във вторите и третите по големина градове, както и към столиците на провинциите. Въпреки че тези места не са толкова населени като Пекин и Шанхай, в тях живеят милиони хора, а броят им се увеличава, тъй като все повече хора се насочват към градовете. Освен това Xiaomi насочва все повече погледа си в чужбина, отваряйки магазини в Русия и Индия, където вече е вторият по големина игра след Samsung Electronics.

Засега търговските обекти не привличат толкова много посетители, като до момента компанията е отворила магазини на около 100 места. Миналата седмица тя сряза лентата на обект в Хонконг, скрит на осмия етаж на невзрачна сграда в търговския квартал. В съседство се намира офисът на туристическа агенция. На няколко метра от мястото Apple е окупирала няколко етажа. Докато Apple предлага само няколко продукта в огромни пространства, Mi Home включва много повече. Засега китайският стартъп отказва коментар по темата.

Но това е битка, която той трябва да спечели. През първото тримесечие слезе до петото място в списъка на топ играчите на пазара на смартфони в Китай, като продаде по-малко от половината от устройствата, продадени от първенците Huawei и Oppo, твърди IDC. И все пак в глобален мащаб тя скъсява дистанцията, карайки конкурентите си да следят внимателно как се продават Mi устройствата.

Четете още новини в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Учат се от американците, защото имат пазар. А имат пазар, защото имат пари. А имат пари, защото петрола се търгува в долари, а те печатат долари на поразия. Та така. Ако петола започнат да го търгуват в Евро, търсенето на долари ще спадне и съответно курса му ще спадне. Тогава покупателната способност на американците ще спадне, а от там и вече няма да са толкова добър пазар. Съответно ще им падне влиянието. И от там-печалбите. За това Кадафи умря и затова Либия стана демократична република ИДИЛ.
3
2
 
6
 
! Отговори
До 1 преди 6 години
Така гордо звучи коментарът ти, щото все едно говориш зА България, или все едно си американец
2
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ново тИлифонче да си закупа сакам.
1
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е положението - всички се учат от американците как се прави дългосрочен бизнес!