Кепенците уж хлопнаха, но... US компании с милиони във FB за реклама

Социалната мрежа ще обновява всяка седмица данните си за реклама
Обновена: 25 окт 2018 07:13 | 24 окт 2018 22:00,
10
Кепенците уж хлопнаха, но... US компании с милиони във FB за реклама
Снимка: Reuters

Големи американски компании като ЕксънМобил (ExxonMobil), Бен енд Джерис (Ben and Jerry's), Пензис спайсис (Penzeys Spices) и други харчат милиони долари, за да повлияят на американските избиратели, съобщиха световните агенции. Те се позовават на данните от нова информационна система на социалната мрежа Facebook, включваща поръчителите на политическа реклама в САЩ.

Обикновено биват публикувани малко данни за разходите за онлайн реклама на определени компании, но Фейсбук засили прозрачността около политическата дейност преди частичните избори за Конгрес на САЩ на 6 ноември, отбелязва Ройтерс. Социалната мрежа съобщава, че от май за политически реклами са били похарчени 256,4 млн. долара.

Още по темата

Алфабет (Alphabet), компанията майка на Google, и платформата за микроблогове Twitter също въведоха подобни бази данни. Спрямо Фейсбук обаче Гугъл обхваща по-тесен набор от рекламодатели, а системата на Туитър е по-трудна за използване.

Базата на Фейсбук, представена вчера, се казва "Справка за рекламния архив" (Ad Archive Report), и ще дава информация колко харчат рекламодателите за реклами в социалната мрежа, които конкретно насърчават гласуването, споменават политическа надпревара или теми от национална значимост. Данните ще се обновяват всяка седмица.

Ще бъдат обхващани реклами на официални предизборни щабове, както и платени публикации с политически аспект на производители на бутиково облекло, водещи на телевизионни предавания и глобални фирми.

Петролният гигант ЕксънМобил е похарчил над 2,1 млн. долара за реклама във Фейсбук от май, което е повече от разходите на всяка друга корпорация освен на услугата за онлайн петиции КеърТу.ком (Care2.com Inc.). ЕксънМобил е насърчавал кампании, подкрепящи офшорните сондажи, и е призовавал да се гласува с "не" при допитване в американския щат Колорадо за ограничаване на фракинга.

Прозрачността във Фейсбук все пак има ограничения. Социалната мрежа неофициално изисква регистрация в държавни органи за компании, купуващи политически реклами, макар същевременно да им позволява да остават анонимни при разпространението на посланията чрез използване на псевдоними.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абе не знам дали и демократите и републиканците работят за едни и същи работодатели, но демократите направиха всички бели мъже, които не са хомосексуални, престъпници по подразбиране. А затворите в САЩ са пълни с по - тъмните представители на американския народ, а не с бели. Аз лично, като бял мъж, хетеросексуален, чувствам с цялото си същество, че демократите в САЩ работят срещу мен, въпреки, че няма гражданство. Знам и че демократите спряха Южен Поток, Белене и Бургас - Александропулис.
8
3
 
11
 
! Отговори
:) преди 5 години
Перфектната демокрация, избор между две еднакви партии, работещи за едни и същи работодатели, които не са американския народ. Пародия на "избори", резултат от които е тръмп.
7
1
 
11
 
! Отговори
6 преди 5 години
Разликите между двете партии са по маловажни въпроси само. Единствено с цел да се поддържа илюзията за някакъв избор у гласоподавателв. Републикано-демократическата партия не пуска други до кокала.
6
0
 
8
 
! Отговори
Много кока и бело преди 5 години
Войната за кокала в САЩ е свирепа. За да асимилирате по-лесно информацията, която ви сервират медиите ще ви го обясня с проста аналогия от България:Демократите и Републиканците в САЩ са десните и левите - също както ГЕРБ и БСП в Бг. Там постоянно текат интриги и обвинения, както между нашите измeкяри, само че на стероиди. Там е някакъв ужас, защото властта е огромна и кокала е колосален.
5
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ромите нямат много доходи откакто евроатлантиците разбиха земеделието и леката ни промишленост. Аз ако не мога да смуча от политиците, които ме смучат, нека поне ромите ги засмукват здраво...
4
0
 
14
 
! Отговори
ined преди 5 години
Като нашите мошенници (политици) - на всички избори се повтаря непрекъснато, че купуването и продаването на гласове е престъпление, но всички партии редовно си пазарят гласове от ромския електорат
3
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тия много нерентабилни след като руснаците със сто хиляди $ им избраха президент.
2
4
 
22
 
! Отговори
ТHE Патриот преди 5 години
американската пропаганда и хибридна война накрая ще се оплете много яко във собствените си калчища,казах ви!За всеки по-интелигентен вече е ясно за какъв фарс става въпрос!
1
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ще се сетите...