Ползата от моста Видин – Калафат не се вижда заради лошите пътища

"Файненшъл таймс" за попарената надежда за съживяване на региона
18 окт 2013 18:58, Елка Василева
44
Ползата от моста Видин – Калафат не се вижда заради лошите пътища
Мостът Видин - Калафат. Снимка: Булфото

Лошите пътища към втория мост над Дунав между България и Румъния попарват надеждите за съживяването на региона, пише в. "Файненшъл таймс".

В статия за моста Видин - Калафат анализаторът Андрю Макдоуъл пише, че с откриването през юни на моста на стойност 300 милиона евро може да се съживи град Видин и той отново има възможност да се превърне във важна връзка между изтока и запада.

Анализаторът посочва, че последните години не са били добри за българския град, засегнат силно от санкциите, наложени през 90-те години на съседна Сърбия. Освен това жителите на Видин, особено младите хора, масово напускат града.

Вероятно има възможност, но все още не е напълно вероятно Видин отново да се превърне във важна връзка между изтока и запада, посочва анализаторът.

Той отбелязва, че мостът с дължина 1,97 километра е вторият мост над Дунав между България и Румъния. Другият мост, открит през 1954 г., свързва градовете Русе и Гюргево.

Интензивен трафик се осъществява през България от Турция към останалата част на Европа, но много превозвачи предпочитат да преминават през Сърбия вместо през Румъния.

Надеждата в момента се състои в това, че новият мост наред с намаляването на времето за транспорт за хората от региона ще бъде алтернативен маршрут за пътуванията на дълги дестинации, като ще бъде намалено натоварването върху първия мост над Дунав и ще бъде оказан "конкурентен натиск" върху таксите за магистралите в Сърбия и Македония.

За съжаление на Видин, Калафат и региона наоколо, наскоро се появиха информации за проблеми на моста - в частност за дупки на платната.

Освен това е необходимо пътищата от двете страни на моста също да бъдат подобрени. Мостът не изглежда вероятно да се превърне в голямо предимство за регионалния трафик без съществено подобряване на свързващата инфраструктура.

Откакто Румъния и България се присъединиха към ЕС през 2007 г., в Русе - петия по големина град в България, се преместиха много румънски компании, за да се възползват от по-ниските данъци. Не е ясно дали Видин ще преживее подобно активизиране.

Като се имат предвид превозвачите, не може да се каже, че има голяма промяна в трафика към новия мост, каза изпълнителният директор на "Юнимастърс лоджистик" Николай Божинов.

Мостът подобрява връзката и бързия достъп до Западна Европа през Унгария. Обаче като се има предвид липсата на добра пътна инфраструктура от двете страни на моста, ще отнеме години, докато видим истинската полза от него, добави Божинов.

Това мнение се споделя и от румънска страна. Някои твърдят, че през него ще има смисъл да преминават превозвачите, които пътуват от Турция за Унгария, едва след като бъде подобрен пътят, свързващ Калафат с граничния пункт Надлак на границата с Унгария. Трябва да се има предвид, че участъкът от Калафат до Дробета на север е в лошо състояние и не е ясно дали ремонтирането му ще остане приоритет за румънското правителство, което е все по-зависимо от финансиране от ЕС, но все още има има ниско ниво на усвояване на европейските фондове.

Отговорността за инфраструктурата в Румъния в момента е поделена между агенции и министерства с припокриващи се компетенции, посочва Макдоуъл.

Фарук Хан, член на Съвета на външните инвеститори, заяви, че веднъж след като Румъния разработи добре инфраструктурата си, ще може да разчита на географското си положение.

Може да отнеме известно време преди новият мост над Дунав да реализира потенциала си като катализатор за икономическо развитие, пише в заключение анализаторът от "Файненшъл таймс".
 

(БТА)
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
1
 
7
 
! Отговори
Гневен бдинец преди 10 години
До 4321Когато управляваха другарите и другарките, ***, във Видин имаше индустрия - заводи за полиамид, за гуми, за твърдосплавни инструменти, за помпи, порцелан, цигарена фабрика, месокомбинат, млекопреработване (там въведоха сирене "крема", пушен кашкавал), сериозна шивашка промишленост - голямата част от продукцията се пласираше в ГФР. Нямаше безработни, *** си знаеха мястото и те работеха. Така че трай, попитай видинлии какво беше!При това Тошо не припарваше там, боеше се! Миризливец!
40
1
 
6
 
! Отговори
Атакист преди 10 години
До ЕмилТова е мнталитета на типичния турчин. ***, нагъл и мазен. Как да не му пръснеш канчето на такъв.
39
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ти Аспаруховият мост във Варна с тоя на Видин ли ще сравняваш, моста Нова Европа е супер модерно съоражение и е в крак с времето и 100 пъти по красив от Варненският ...
38
0
 
7
 
! Отговори
Емил преди 10 години
До TroinataЧе си *** е видно от пръв поглед. Но, че се хвалиш, че се "4ukаl ...16 godishna svetlokosa bulgar4ica" зночи, че си ***, който си признава за извършено престъпление. Помни ми думата: и тебе ще те "4ukat" рецидивистите в панделата някой ден!А мостът е нужен, СЗ България е нужна на България. Бдинците са едни от най-качествените хора в тази страна!
37
0
 
2
 
! Отговори
pepatilena преди 10 години
За да има финансова изгода от този мост, трябва приходите от него да са над 80 000 (приблизително) евро на ден. При 6 евро за кола и 12 за камион, това прави над 12 000 коли или над 6 000 камиона до 7 тона. За да има такъв трафик е нужна доста добра инфраструктура и на самия мост и на подстъпите към него. Това прави 4 леки коли на минута или 2 камиона до 7 тона на минута в едната посока денонощно.
36
0
 
0
 
! Отговори
elantra преди 10 години
a na rusenskijat most e 35 euro, a lodkata na Orjahovo - Becet vzima 195 leva tova e za TIR
35
0
 
0
 
! Отговори
elantra преди 10 години
До Анонименza Tir se plasta 37 euro
34
2
 
8
 
! Отговори
въйййй преди 10 години
Ако 2 км мост струват 300 млн. колко пари ще е струвал Аспаруховият във Варна....
33
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
полза от моста имат само *** които си разделиха 10-15% комисиона ...да бяха построили нещо смислено с тези 300 милиона ....пари на европейските данъкоплатци а и наши ...там ползата от този мост е колкото завод за пясък по средата на пустинята ...и успех на всички
32
7
 
12
 
! Отговори
Kostov преди 10 години
Един от стратегическите обекти на "другаря" Костов беше строителството на магистрала Кулата - Видин за да се свърже Гърция с Румъния. Но други магистрали май бяха по-важни за "господин" Борисов.
31
13
 
3
 
! Отговори
Troinata преди 10 години
Troinata koaliciq, razdadoha zemite okolo mosta na tehni hora, za mnogo tunki sumi, posle durjavata gi otkupi za mnogo golemi sumi :) A vie ste glupacite. Mehmed - mejdu drugoto karam BMW ot 2004ta i 4ukah v nego 16 godishna svetlokosa bulgar4ica :)
30
8
 
22
 
! Отговори
мс преди 10 години
Като всяко боково творение и това се оказа ялово...
29
14
 
27
 
! Отговори
Сталин преди 10 години
Аз не знам тоя мост с какъв акъл е строен,след като моста на дружбата в Русе се намира на 60 километрова права отсечка от Букурещ. А за качеството и дизайна на мостовете-вижте моста на дружбата, строен с подкрепата на Съветския съюз-60 години не е мръднал никъде мега здрав и изродски, на две нива е-и за влакове и за камиони,и може да се вдига като Лондонския нищо че е 2км, а тоя строен с подкрепата на Европейския съюз е пълна порнография,проби се за една година,и прилича на ясла пред СССР-ския.
28
18
 
23
 
! Отговори
сс преди 10 години
герб доказаха че освен да трошат и крадат пари, друго не правят
27
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Аз съм от Видин отидете седнете на едно столче до моста за 1 час и сметнете колко коли и тирове минават и ще разберете колко много пари се наливат в Мангалия всеки ден!! За кола е 6 евро за тир не знам!!
26
0
 
23
 
! Отговори
Язе преди 10 години
До ShopИ сега като не храним толкова голяма армия, къде са ни освободените ресурси?
25
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ами той може и да падне.Ако са сложили по-тънки и по-евтини въжета.....................Еийй не се накрадаха.Какво да се прави, така ще е ,като сме простаци.
24
2
 
14
 
! Отговори
Петко преди 10 години
България винаги се е съобразявала с другите, а те с България НИКОГА! Така ще е и за напред, а защо? - Всеки може да си даде отговор сам.
23
8
 
36
 
! Отговори
Чичо Сам преди 10 години
"надеждите за съживяването на региона" - Чии надежди? На българите, на руснаците, на румънците или на турците? Защото САЩ и ЕС се надяват на още по-голяма деградация на България.Колкото си по-смазан от живота, толкова повече слушкаш и не се възпротивяваш на това, което ти заповядат.
22
1
 
16
 
! Отговори
няма лек преди 10 години
Вижте картата на магистралите в това държавоподобно образувание и потърсете логичната връзка към ЕВРОПА.Защо ли всичко на тази територия е нерационално?Май в клатенето на главата е нормалното обяснение.Нещо генетично е проблема.