Нови надежди, че на Марс все пак има живот

Учените излязоха с още разработки за Червената планета
25 мар 2015 07:35,
Нови надежди, че на Марс все пак има живот
Снимка: Reuters

Колкото повече научаваме, толкова по-интригуваща става Червената планета като потенциален дом за примитивен живот в древното минало, а може би и в настоящето. Това пише Space.com, съобщи „Фокус”.

Изданието цитира ново изследване, според което на древния Марс е имало форма на азота, която може да е била използвана от микроорганизми за изграждане на ключови молекули като аминокиселините.

Друго, независимо проучване пък предполага, че въглеродният монооксид в марсианската атмосфера е бил потенциален източник на енергия за микроби на Червената планета в миналото. Двата научни доклада са публикувани едновременно в журнала Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS).

“Това подкрепя идеята, че околната среда е съдържала съставки, необходими за съществуването на живот”, казва Дженифър Стърн от Центъра за космически полети “Годдард” на Националната космическа агенция на САЩ (NASA), която е ръководител на изследването за азота. Всички земни форми на живот се нуждаят от азот.

В другото проучване, публикувано от PNAS, Гари Кинг от Луизианския университет предполага, че въглеродният монооксид (СО) може да служи като източник на енергия на Марс – от древни времена до днес. За повечето организми на Земята, включително хората, СО е отровен, но съществуват микроби, които извличат енергия чрез окисляването и превръщането му във въглероден двуокис (СО2).

Според Кинг СО изглежда подходящ кандидат за енергиен източник за живот на Марс. Той е открил, че някои земни микроорганизми могат да използват СО при условия, подобни на условията на марсианската повърхност – ниско налягане, високи концентрации на СО2, ниски нива на кислород и ниски до умерени температури.

Според Кинг резултатите имат значение и за осъществяването на плановете за изпращане на хора на Червената планета. Организмите, които окисляват въглеродния монооксид биха могли да се използват за превръщане на Марс в по-гостоприемно за човешките същества място, отбелязва Кинг.

Още по темата: космосМарс

имало е, ама откакто събраха всичкото джилязу и оставиха само ръждата /затова планетата е червена/, марсиянците се довлякоха и на земята! по червеникаво-кафявия естествен тен ще ги познаете!

А това, че приемаш теориите "учените" като миродавни си е твой проблем. Замисли се върху мнението на учените, дори само това в статията, Учените казват че имало живот на Марс, въпреки че не са открили такъв, но пък смятат че няма извънземни! Въпреки, че не са проверили други планети. 200 милиарда звезди има само в нашата галактика, вероятно има стотици милиони планети с подходяща среда като земната само в нашата галактика а има над 100 милиарда галактики във вселената. Но за тях няма извънземни!

Човек другия път като пращаш някой да пита майка си, вземи и провери какви глупости си писал. Знаеш ли кога ще се изпари воден лед със"сублимация"? Точно никога. Използваш думи, чийто смисъл и значение са непонятни за теб, че и 5 плюса си написал на простотията ха ха ха. Сублимация, да те светна, че не е топенето на лед при минусува температура а изпарение на вещество без загряване чрез промяна на налягането, примерно:примерно сухия лед, но това не е воден лед. Много си зле евала.

Нещо си чул от майка си но не си го разбрал "сублимация" не е изпарение а възпарение, но за това е нужно високо налягане на водата. Освен това загубите са толкова нищожни, че няма на къде повече. Тоест да очакваш от сублимация да се изпари океан е като да чакаш от небето да цъфнат налъми. Относно температурите това ги пасах примерно. Иначе и в момента в през зимата на Марс си е минус 140 градуса. А преди милиарди години предполагам доста повече. Ама трябва ти акъл професоре а не ***.

онбашията преди 9 години
До Анонимен 17не го мисли толкова, не си по-умен от тия дето са ги мислили тия работи навремето. да се позабавляваме ли малко правейки се на професори? щом искаш, добре. две глупости каза, първата е че замръзналата вода не се изпарява, изпярява се и се нарича сублимация. питай майка си, тя знае че дрехите съхнат и под нулата. втората глупост от 20% докара 50 келвина разлика при 170 келвина температура. не е нито 50, нито 34, а само десет гаруса. защо ли? закон на стефан болцман

Не мога да проумея защо постоянно говорят за живот на Марс, за океани в миналото на Марс... На Марс океани едва ли е имало, защото е общоизвестен факт, че там няма вода, бих попитал къде са отишли тези океани ако са съществували? На Марс вечер е минус 100градуса тоест не може да се изпари, трябваше да виждаме океани от лед ама не виждаме. А преди милиарди години, когато съществували тези океани, общоизвестен факт е че още младото ни слънце е било с 20% по слабо, тоест на Марс е било -150градуса

въйвъй преди 9 години
Марс е изконна македонска територия-не го пипайте! Даже и започва с буквичката на макетата-М!

онбашията преди 9 години
какви надежди бе? вместо да си го поделим като изоставен имот, ще трябва да водим война със зелените, кое му е хубавото на това?

Гагарин преди 9 години
На луната свети,щот има хора! :)

Колега, животът на Марс са го унищожили *** след успешна "приватизация". И след това кацнаха в София 89г. Резултата от тяхното идване го усещаме още.

По лесно е седерастията да се върна на Марс.

От там 1989 г. пристигнаха ***.

Дано преди 9 години