Разбиването на А320 сочи пропуски на авиопревозвачите

Много авиокомпании не правят редовни психотестове на пилотите
Обновена: 29 мар 2015 14:06 | 29 мар 2015 13:57, Елка Василева
25
Разбиването на А320 сочи пропуски на авиопревозвачите
Снимка: Reuters

Кабинният екипаж на Deutsche Lufthansa AG и други европейски превозвачи не е задължен да преминава повторен психически скрининг в някои страни извън региона, така че често проблемите му не са разкривани от лекари, а от самите пилоти, пише Bloomberg.

Пилотът на Germanwings, за когото следователите твърдят, че е разбил самолета във Франция, убивайки себе си и още 149 души, е преминал психологически тестове само по време на процеса по наемането му в компанията. След това е установено, че в деня на катастрофата не е бил готов за полет - нещо, което е скрил от своите началници.

“Ако той реши да го скрие, вероятно ще успее да го направи”, коментира Андреас Адриан, секретар на германската Association of Aeromedical Examiners.

В Азия, където от 1982 г. насам поне двама големи превозвачи пострадаха заради самолетни катастрофи, причинени от желанието за самоубийство на пилотите, авиокомпаниите могат да бъдат задължени да правят редовни психологически прегледи на своите служители.

Още по темата

В последните десетилетия Европа не е понасяла подобна травма, а самоубийствата на пилоти са толкова редки, че се стигна дотам главният изпълнителен директор на Lufthansa Карстен Спор да нарече случилото се със самолета на Germanwings “трагичен, изолиран случай”.

AviationSafetyNetwork, която следи инцидентите по света, заяви миналата година след изчезването на малайзийския полет MH370, че от 1982 г. досега има пет катастрофи, причинени от умишлените действия на пилотите. В рамките на тези случаи са загинали 422 души.

Сред засегнатите се нареждат азиатските превозвачи Japan Airlines и SilkAir Singapore, както и африканските оператори EgyptAir Airlines, Royal Air Maroc и LAM Mozambique Airlines.

Някои експерти твърдят, че загубата на MH370 от радарите и по-късната му поява, но на 180 градуса, от което стана ясно, че лети на юг над Индийския океан, а всичките му комуникационни устройства са изключени, е можело да бъде дирижирано само от някой, който се намира в пилотската кабина.

В Южна Корея превозвачите правят непрестанни индивидуални оценки на пилотите си, съдържащи 350 въпроса. Освен това се организират и групови оценки, като изпитите включват дори членовете на семейството, съгласно политиката на страната за авиационна безопасност на гражданското въздухоплаване. Сингапур също има строги изисквания.

Европейският орган за безопасност на въздухоплаването обаче не изисква подобни рутинни психически и физически тестове. Те могат да бъдат поръчани, ако има основания за опасения, гласят указанията на агенцията.

Според Международната организация за гражданска авиация личните тестове за подбор на персонал показват дали даден пилот е подходящ за тази работа. ООН предлага задаването на няколко въпроса, за да се помогне на сертифицираните авиационни лекари да разкриват проблеми като депресия, тревожност, алкохолна или наркотична зависимост.

Първият помощник пилот на Germanwings Андреас Лубиц, за когото френските власти твърдят, че умишлено е заключил капитана си извън пилотската кабина, преди да разбие самолета Airbus A320, се е присъединил към компанията само 18 месеца преди смъртта си.

Прокуратурата в Дюселдорф намери в дома му бележка, която предполага, че той не е бил в адекватно състояние за полет в деня на катастрофата. Твърди се, че той умишлено е укрил състоянието си.

Депресията, която може да произтича от прекалено изтощение, може да е доста разпространена сред високопродуктивните работници като пилотите, но все пак е лесна за откриване от квалифициран медицински персонал, твърдят някои медицински експерти.

Финансовите тревоги, с които се сблъскват младите пилоти, могат да добавят още повече стрес. Пилотите, които се обучават в Германия, плащат по около 70 хил. евро за двугодишното си обучение.

Програмата за обучение на Lufthansa включва “много тежък процес на скрининг”, като може би само 10% от кандидатите успяват да преминат през ключовите етапи, въпреки че те са за интелигентност и правоспособност, твърди Джон Кокс, бивш американски пилот.

САЩ също избягват обширните психологически тестове, които не се смятат за необходими, защото за разлика от превозвачите в Европа тези в Америка са склонни да наемат граждански и военни пилоти, които имат хиляди летателни часове зад гърба си. Критиците казват, че така се игнорират психични проблеми, които се развиват с времето заради стреса или зависимостта от наркотици.

Икономически новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


25
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Вчера някой питаше "къде е обгорялата растителност?"... много конспирации им се върят в главите!Ето на снимката да гледа има ли въобще растителност, големи ***!!!
11
0
 
1
 
! Отговори
анонимен преди 9 години
НА ТОЗИ МОДЕЛ САМОЛЕТИ МОТОРИТЕ СА МНОГО МОЩНИ И СА ПРЬСНАЛИ САМОЛЕТА НА ПАРЧЕТА ПИЛОТИТЕ НЕ СА ИМАЛИ ВРЕМЕ ДОРИ ДА НАЖАТ ОХ
10
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Проблемът идва от огромното его на съвременния човек. Без Господ в главата, и най-здравият може да даде накъсо.
9
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Много е удобно да се обяви някой за луд,ако той е ..вече мъртъв и не може да опровергае тези обвинения!!Това,което не казват е че всички пътници и пилоти,стюардеси...са били с маски!!!Били са упоени..и неадекватни,затова няма и крясъци от ужас на записа в черната кутия!!На борда е имало млади студенти!!И малки деца!Мислите ли,че не биха крещели?Експерт изказва версия за пробив на литиеви батерии,чиито хим.състав действал за секунди.,и е блокирало и вратата и системите на борда!Затова няма SOS
8
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Просто трбва да има кози крак и пожарна кирка или брадва и вратата за секунди се разбива.
7
2
 
1
 
! Отговори
London преди 9 години
Kato padne ochte edin samolet sledvachtite 3 meseca ,,togava nqma da moje da mine versiqta s poludeliq pilot
6
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
проблема не е нито във възрастта на един самолет нито в тяхната супер компютъризация. погледнете статиститиките - а на човещинката. един самолет не е голф трета ръка дори и нов внос. ако програмата за поддръжка се изпълнява правилно един самолет на 40г е толкова надежден колкото и новия ( дори повече защото е изпитан и няма възможност от дефект или грешка в концепцията). най голямата опастност е човешкия фактор, било то пилот или механик.
5
2
 
3
 
! Отговори
индус преди 9 години
спокоино ще се оправят работите когато ЕС се присъедини към евразииският е ще има още малко "инциденти" с луди слепи кривогледи и тнт пилоти
4
0
 
16
 
! Отговори
Илко преди 9 години
Имали нова версия за СЛЕПИЯТ , ЛУД летец на самолета?
3
1
 
10
 
! Отговори
Кукувица преди 9 години
Преди да дрънкат толкова много, по добре да намерят втората черна кутия с техническите данни. Да ни разкажат каква е разликата между тази катастрофа и катастрофата при терористичния атентат в Питсбърг. Защо тука чарковете са пръснати по целите Алпи, а при Питсбърг няма и кошница такива. Те Боинг били много просто направени бре! Да се чуди човек как изобщо летят.
2
6
 
12
 
! Отговори
Отново преди 9 години
Нова авария с Airbus A320 в Канада само с ранени. Не разбрахте ли, че като остареят, се скапват? Ама изкарахте човека побъркан, a той е прегрял от работа на странен самолет. Но като умрат още хора, ЩЕ СА на вашата съвест, че не сте сменили машините! Тънка е границата между предприемач и опасен печелбар на цената на животи. Не са лесни милионите, господа и дами! С по-голям риск са от очакванията, да си знаете!
1
1
 
29
 
! Отговори
ХА-ХА-ХА ! преди 9 години
След всички мерки за сигурност взети след 11.09. 2001-ва излиза, че е по-трудно да се качиш на самолета, отколкото да те пуснат да го управляваш ... :)Поредният идиотизъм на Новия световен ред в действие ! :)