Кола на старо от Германия – нова радост в България

Къде трябва да се внимава при покупката на автомобил на старо?
Обновена: 1 юни 2015 14:02 | 1 юни 2015 09:44, Елка Василева
58
Кола на старо от Германия – нова радост в България
Снимка: архив, Reuters

Къде трябва да се внимава при покупката на автомобил на старо? Тези, които са правили подобен избор, познават рисковете. На някои от тях обръщат внимание експертите от Клуба на автомобилистите в Германия (ADAC), пише Дойче веле.

През 2014 година в Германия са били закупени 7 милиона употребявани автомобили - т.е. значително повече, отколкото нови (3 милиона). Общият оборот от продажбите на коли на старо възлиза на близо 70 милиарда евро.

Употребяваните автомобили са били средно на 6,5 години. Типичният купувач на употребяван автомобил е на около 40 години и харчи за придобивката си средно по 9 870 евро. 40 процента от германците купуват кола на старо от частни лица. Останалите се осланят на автокъщите.

Винаги искайте проверка в сервиз!

Експертът от автомобилния клуб ADAC Кристиян Шефер съветва бъдещите купувачи на коли на старо да подложат автомобила на щателна проверка от неутрална инстанция. "Лично аз никога не бих си купил кола на старо слепешката. Преди да сложа подписа си под договора, търся техническа експертиза", казва той.

Според него автомобилът трябва да бъде проверен в сервиз или от вещо лице. "Естествено не можем да надникнем в двигателя, но на канала можем да установим общото състояние на автомобила - дали спирачките са за смяна, дали има ръжда по носещите части, както и други важни детайли", казва той.

Къде могат да се намерят по-изгодни автомобили?

Първо обаче трябва да бъде открит подходящ автомобил. "Кой модел в момента се продава изгодно на пазара? Кой модел предлага повече сигурност при пътуване? И не на последно място - колко харчи?" Това са най-важните въпроси.

След като бъде открит подходящ модел, следва търсенето на най-изгодната оферта. Зигфрид Треде от ADAC твърди, че поради голямата конкуренция цените в големите градове на Германия са значително по-ниски в сравнение с тези в провинцията. Човек може да се огледа и в градовете, в които има автомобилопроизводители, казва той. Те много често предлагат изгодно автомобили на малко километри и на възраст между 3 и 4 години.

Не купувайте без пробно пътуване!

"Независимо колко е стар един автомобил, не се хвърляйте да го купувате без пробно пътуване!", казва Кристиян Шефер. "И не шофирайте само около блока, а покарайте поне няколко километра и на магистралата. Едва тогава ще разберете дали колата ви приляга или не", съветва той.

Важно е също да се знае как е застрахован автомобилът. Защото без пълно каско пробното пътуване може да излезе твърде солено. "Много често продавачите твърдят, че имат и други кандидати, за да подложат купувача на натиск и да го накарат бързо да подпише да подпише договора за покупко-продажба", казва юристката от ADAC Силвия Шатенкирхнер.

Измами в интернет

Има и други опасности - например фиктивни обяви за продажби на автомобили от други страни на ЕС, които служат само за примамка. Подобни обяви вече се разпространяват и в интернет. Важно е да се знае, че такива договори могат да бъдат обжалвани или анулирани, само ако автомобилът не отговаря на обещаното в офертата.

Много често измамниците използват и други трикове. Продавачът си седи някъде в чужбина и изисква предплата, за да "транспортира" автомобила до Германия. Самият автомобил обаче не съществува и купувачът си хвърля парите на вятъра. Години наред германската инициатива "Сигурна покупка на автомобил в интернет" се бори срещу машинациите на измамниците, които измислят все нови и нови методи. "Преди да сте видели автомобила, не бива да плащате и един цент", съветват от ADAC.

Какво още е важно?

При първия оглед на кола втора ръка трябва да се спазват някои основни правила, твърдят експертите. Проверете дали уплътнителите на страничните стъкла и вратите са гъвкави! Ако са твърди или напукани, значи че колата е доста амортизирана!

Фаровете - светят ли всички крушки? Погледнете дали рефлекторите не са захабени или повредени! Гумите - ако са неравномерно износени, нещо с предницата не е наред.

Маслото - тук се изисква особено внимание! Видимите следи от масло под двигателя и скоростната кутия са указание за предстоящ скъп ремонт! Боята - неравности, разлики в цвета и потъмнели места навяват на мисълта за скорошен лошокачествен ремонт от удар! И ауспухът трябва да е в изправност - както тръбите, така и гърнето!
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
41
0
 
1
 
! Отговори
"nov" vnos преди 8 години
Ne iskam da striaskam nikoi, no predi vreme obikaliah garajite da si kupia kola, ne jiveia v BG, i dokato gledah kolite v edin salon zabeliazah v zadnia dvor parkirani dosta koli i pitah prodavacha "Tezi zasto sa tam" i toi kaza "Ami tova sa izpolzvani koli koito ne otgovariat na standartite i ne sa v izriadno sastoianie za da gi prodadem tuk, prastat gi drugade, ne znam kade..." Pitah v iztochna Evropa li? I toi si prizna che da...Kupivaite v chujbina ako mojete.
40
0
 
0
 
! Отговори
mjhjh преди 8 години
Аз пък си карам нова дачийка и ми е през ... за вашите прекрасни мерцедеси и бмв. И професорите какво сравнявате коли, които като нови са стрували три пъти повече от дачията като нови с нея.
39
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Do 37!Mi brat kupisi pak peugeut!
38
1
 
1
 
! Отговори
Не ще ме прочетат преди 8 години
Мъж на стара печка се учи да кладе!Купих 8 годишно Мондео,карах го 8 години-чудовищен разход,добре че съм "сръчко". Ноо, замогнах се и пресметнах, че съм карал кола за 6 бона и съм изхарчил за нея 2 хил. за ремонт(1.2 след катастрофа)-т.е. никога не ме е оставяла на пътя, режех баварци на баира и се забавлявах. Евтини части, все още разбиращи от антики в сервиз. Внимавайте-новите автомобили имат срок на самоунищожение=5години-и в сервизите не ги разбират. Карам новата Елантра-100% платена!!!
37
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До АнонименМОСКВИЧЪТ Е МНОГО ПО-УБАФ ОТ МЕРСЕДЕСА !ЛЯП И СОЛ ДА ЯДЕШ - ОТ МОСКВИЧ И ЛАДА ДА НЕ СЕ ОТЪРВЕШ
36
2
 
13
 
! Отговори
Румбо преди 8 години
То всеки е фен на новите коли,ама ...С 4- 5 хил.лв в джоба и 600-800лв заплата(масовия случай) трудно се взема нова кола!То и със старите коли става голям проблема-всичко вече е толкова усложнено(и оскъпено),че няма накъде!Всъщност-има!Автомобилите,произведени след 2010 май изобщо не стават за нищо след 10-тата година.Няма ги вече "безсмъртните" моноинжекции 8-клапанници,дето се ремонтираха за жълти стотинки..Търговска политика-какво да се прави!
35
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Само ще ви кажа, че карам Мерцедес W124 е200 от 93г. и не бих го сменил за нов модел Дачия примерно! Това е специално към хората, които плюят по "20 годишните немски талиги". Да, Мерцедесът ми е 22 годишен, но е бъкан с екстри, като кожен салон, махагоново табло, двузонов климатроник и т.н. За возията да не говорим, повече от уникална е, само който е карал подобен Мерцедес знае за какво става въпрос. Самата кола създава невероятно чувство за комфорт и сигурност по пътя! А вие си карайте Дачиите!
34
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ТПТИ прави бедните - завинаги бедни, а богатите - още по-богати!Познайте от три пъти ние от кои ще сме ?!
33
0
 
5
 
! Отговори
30 - годишна преди 8 години
До коцкарРазбираш ги нещата!
32
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Мда само у нас и в арабският свят можеш да видиш "тарикати" които карат кола за 500 лв обаче телефона им е за 1000лв и го сменят всяка година, а кошницата им не излиза от сервиза.
31
23
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ВМЕСТО НЕМЕЦА ДА Я ХВЪРЛИ НА ВТОРИЧНИ СУРОВИНИ ТИКВОЛАНДЦИТЕ Я КУПУВАТ И СИ МИСЛЯТ ЧЕ КАРАТ НОВА КОЛА. ДА НА ВЪНШЕН И ВЪТРЕШЕН ВИД Е ДОБРЕ. ЗАЩОТО НЕМЕЦА ПОДЪРЖА А И В ГЕРМАНИЯ НЕ ХВЪРЛЯТ СОЛ ПРЕЗ ЗИМАТА ПО ПЪТИЩАТА. . НО ДВИГАТЕЛЯТ Е ПРЕВЪРТЯЛ КИЛОМЕТРАЖА ПОНЕ ДВА ПЪТИ ЗА ТЕЗИ 5 ГОДИНИ ОТ КАКТО Е ИЗЛЯЗЛА ОТ МАГАЗИНА. ЧЕСТИТО ТИКВОЛАНДЦИ УПОТРЕБЯВАЩИ СКРАП.
30
1
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Коли ЕN-та употреба от гробището, дрехи ЕN-та употреба от умрели, Западни стоки от специалното производство за бившите соц. страни със силно занижено качество, изобщо кеф ! Но пък банани бол и лъскави опаковки пълно.
29
1
 
17
 
! Отговори
художника преди 8 години
До 38Пич, колата има гаранция за сменената част. Уловката тук е че датчиците са 15бр. докато не ми вземат парите за всички ЗДРАВИ датчици, няма да ми оправят клапана на турбото, който действително е за ремонт. Е те така ни скубят.
28
2
 
17
 
! Отговори
do 37 преди 8 години
За това има в европейските страни гаранция. След като колата е била ремонтирана в един сервиз и след това не работи, тогава се връща като рекламация! Ама в България сме един диваци, че направо се чудя как сме оцелели като държава толкова векове.
27
0
 
26
 
! Отговори
художника преди 8 години
Българина си мисли, че си е взел евтин автомобил докато не я вкара в сервиз. И се почва едно прецакване по български. ПРИМЕР:Отивам в сервиза на ПЕЖО на Цариградско-/колата е на 8г./ няма турбо и климатроника не духа в купето. Два пъти ми сменят датчици на турбото и то все отказва. Оказа се, че има около 15 датчика?? Оказа се всъщност, че клапана не отваря след преглед в друг сервиз. За климатроника: 900лв.- пробит радиатор, да ама НЕ пак след преглед от друг сервиз.В ПЕЖО ЛЪЖАТ ЗДРАВО !!!
26
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Има и перфектно запазени коли, но трябва да си ги намерите сами. Ако поръчате на някой, ще ви излъже. Защото пък има и едни, които само изглеждат перфектно запазени. Но по принцип сичко се ремонтирара, ако не е млатена здраво.
25
1
 
9
 
! Отговори
Anonimen преди 8 години
DO komentar 26:"Bulgaristaneca" kakto go narichash znae mnogo dobre, che novata kola e za predpochitane, samo deto ne moje da si q pozvoli. Estestveno, che ima i kompleksari, no kato cqlo bolshinstvoto ot horata pravqt podobna pokupka zashtoto za tolkova im stigat silicite...
24
4
 
14
 
! Отговори
do 31 преди 8 години
Не не, не говоря изобщо за тест драйв автомобили. Говоря ти за административен принцип. Цената пада в Германия само от факта, че вече е била регистрирана. Колата не е разопакована дори. Дават ти я с фолиото и найлоните в салона.
23
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Автоджамбазите още вървят с номера, че колата е карана от бабичка, която само в неделя я изкарва да ходи на църква. А ако се закачаи на диагностика в сервизен режим, ще излязат едни 400 000 км. пробег. Егати бабето, ходи на църква на 2000 км от тях.
22
7
 
11
 
! Отговори
do 27 преди 8 години
В Германия има един трик, нарича се Тагесцуласунг. Чисто нови се регистрират от продавачът! Не са карани, но по документи се водят употребявани, понеже вече са регистрирани веднъж. Така цената им пада с едно 15-20%. И така обикновените хора си купуват чисто нова кола. Така направих и аз ако искаш чисто нова кола. Иначе лизингови коли на по 1 година на по 10-20 хиляди километра също са голяма далавера! Само фирми купуват коли от завода, заради изключително изгодните за фирми условия.