Старите дизели изчезват от белгийските пътища

"Забранените" коли влизат в зоните с ограничения срещу 35 евро на ден
33
Старите дизели изчезват от белгийските пътища
Снимка: Reuters, архив

Новите правила за чистотата на въздуха в големите градове в Белгия предвиждат скоро в страната да се движат само дизелови автомобили, произведени в последното десетилетие. Това сочат данни, представени в местни медии.

В Брюксел от миналата година е в сила забрана за движение на най-старите дизелови превозни средства (автомобили, автобуси и камиони), за които няма стандарт, или които са произведени по стандарт Евро 1. От тази година в столицата бе забранено движението на дизелови автомобили от стандарта Евро 2, както и на бензинови без стандарт или с Евро 1.

От началото на следващата година в града ще се движат само дизелови превозни средства по стандарт Евро 4 или по-нов. От 2022 г. за дизелите ще се изисква стандарт поне Евро 5, а от 2025 г. - поне Евро 6. След шест години се предвижда ограничаване на движението на бензинови автомобили от стандарт Евро 2.

Във Фландрия бе ограничено движението на превозни средства по двата най-стари стандарта, а във Валония мерки ще бъдат въведени от 2023 година. Общините имат свободата сами да предлагат и въвеждат зони с ограничения за движението на по-замърсяващи превозни средства. Спазването на забраните се следи с камери, способни да разпознават регистрационните табели и свързани със съответните бази данни.

Собствениците на "забранени" автомобили имат правото да влизат в зоните с ограничения в Брюксел до осем дни в годината и срещу билет от 35 евро на ден. На нарушителите се налага глоба от 350 евро, но за един автомобил не може да бъдат издавани повече от четири глоби годишно.

За да се избегнат повече неприятности, белгийските власти изпращат предварително писмени предупреждения на собствениците на автомобили, обхванати от новите мерки. Налагането на глоби започва три месеца след влизането в сила на поредните ограничения. Според властите въздействието на мерките е видимо, а по-засегнати са дизеловите двигатели, защото те цапат десет пъти повече. /БТА/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


33
Още по темата: белгияколидизели
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Белгийците какво да ги мислим - имат пари, ще си купят нови автомобили... и ние да имахме пари, и ние щяхме да си купим. Те какво мислят? Че българина кара Голф 2-ка и Голф 3-ка, щото е някакъв мазохист ли?
26
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ала бала екология всичко е в интерес на авто индустрията. Усетиха се че автомобилите до 97 *** бяха вечни и няма кой да купува сегашните еднодневки.И друго има, броя автомобили в Белгия без евро или 1 и 2 са 6% , в Бг знаете ли колко са... 66%. Нека ги забранят и да видим кой ще купува горива кой ще пълни хазната с акциз и ДДС. И на каква цена ще ви продават литър бенцин дизел....
25
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бензиновите харчат много повече, защото горят поне три пъти повече гориво.Ама кой ти гледа ...
24
4
 
5
 
! Отговори
Истината преди 4 години
Истината е, че още от 70-те години на миналия век в България автомобилът стана необходимост, а не лукс, но България е далеч назад по използването на автомобили от средното за ЕС, вкл. и от Белгия. Затова проблемите на Белгия в България ще ги има след 40-50 години. На човек от населението сме с 10-20 пъти по-малко изминати километри с кола в сравнение с Белгия. В Брюксел на кв.км. автомобилите изминават близо 60 пъти повече км на ден в сравнение със София.
23
10
 
4
 
! Отговори
белгиец преди 4 години
В момента сулювица и пулю се качили на коли. Не става така. Като станат много маймуните на клона, той се чупи. Айде честито и си пийте качествен алкохол - абатска бира от 4 лв.
22
2
 
4
 
! Отговори
Кой му дреме.37637 преди 4 години
Европа е 1/10 от Африка и 1/5 от близкия Изток.Представете си като се замогнат африканците и арабите поне на нивото на България какво ще стане свет ще ни се завие.Сега всеки бежанец е с айфон след 10 и с кола.
21
6
 
1
 
! Отговори
Мерджани преди 4 години
Ще има Sовици за без пари и баварци и аудуни.
20
4
 
12
 
! Отговори
111111 преди 4 години
Спокойно мили деца.В българия старите дизели ще изчезнат след 30 години.
19
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
какво си играят, а не вземат да забранят всички коли?!? само с велосипеди и пеш в градовете и с адски транспорт. да разрешат коне и магарета по улиците и да почваме шофьорски курсове за водач на биологична единица... съсипАха го тоя ЕС!
18
2
 
10
 
! Отговори
ВЪПРОС преди 4 години
Чудех се защо Новия завод за коли ще се прави в Турция .Сега разбрах .
17
7
 
8
 
! Отговори
Елзасец преди 4 години
С германия е свършено.Много гнусна държавичка.
16
6
 
11
 
! Отговори
Фалшива новина преди 4 години
Дизеловите автомобили не цапат 10 пъти повече от бензиновите, както се лъже в новината. Единствено с азотния диоксид дизеловите замърсяват повече от бензиновите, но не 10 пъти повече, а около три пъти до Евро 5 вкл., и съвсем малко повече при Евро 6. Дизел с Евро 6, замърсява с азотен диоксид, колкото бензинов с Евро 4. С въглероден двуокис, бензиновите замърсяват с 50% повече от дизеловите, а СО2 е основния замърсител.
15
10
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По цял ден копирате от други сайтове и накрая нищоВ Германия има вече Зони където под Дизел 5 е забранено за МПС
14
16
 
5
 
! Отговори
Абориген преди 4 години
В България кога !!! Продължаваме да бъдем клоаката на Европа и никой нехае за здравето на хората !!!
13
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Манипулативно поднесена новина. Брюксел не е цяла Белгия. Евро 1 е от 1992-1994 година, значи в града са забранили коли на над 20 години. Евро 2 е от 1996-1998 година, значи са забранили и тези над 19 години. Другата година за този град ще допускат само тези до 15 години. Явно в града имат проблем с азотния диоксид, защото само с него дизеловите замърсяват повече от бензиновите коли, а като цяло бензиновите замърсяват повече от дизеловите.
12
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
а така. еко хардлайнерите в бриксел подхранвани от авто лобито ще си забранят трошките дето ни продаваха до сега и ще ни накарат да си купим електрички по 50 бона. супер. това че производството на колата е доста по мръсно, нищо то е в китай. това че през две години нова батерия за 7-8 евро дето е супер токсична, нищо в китай ги "рециклират". като завода на бе ем ве "без ***". кой ли верва.
11
20
 
6
 
! Отговори
6 преди 4 години
От цяла Европа трябва да изчезнат, както и старите бензини. Вече всички нови са със срок на годност 2 години, на 10 години вече е талига с барбекю. Произведена 2020 и купена на старо 2030 няма нищо общо с произведена 2000 и купена на старо 2010. Нищо общо. Производството и качеството са съвсем други. Само Порше и Мазда останаха, които може да се купят оригинални, всичко друго е от Турция, Словакия, Мексико, Китай... за да му падне цената с 20 бона. ***. Затова и закона трябва да се промени.
10
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ами на територия от 30 000 кв.км.и население от 11 657 000 човека автомобилите са повече от народа. При годишна заплата от 45 000 евро на човек и децата ще се качат на автомобили. За Нов автомобил от магазина се плаща по 500 евро на месец вноска. Бълха ги ухапала. Затова е пренаселено с ламарини и се чудят как да се отърват.
9
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Мале и в Белгия ГЕРБ управлват
8
6
 
18
 
! Отговори
Радко преди 4 години
Живеем в един басейн, някой пазят хигиена и чистота, други пикаят вътре, а трети направо се ***...Ко праим..