Макрон със спасителен пакет от ?8 млрд. за автоиндустрията

Президентът призова френските компании да произвеждат в страната си
27 май 2020 11:56, Елка Василева
13
Макрон със спасителен пакет от ?8 млрд. за автоиндустрията
Снимка: БГНЕС

Френският президент Еманюел Макрон обяви спасителен финансов пакет от 8 млрд. евро, който цели да превърне Франция в най-добрия производител на екологично чисти превозни средства в Европа и призова френските автомобилни компании да осъществяват производството в собствената си държава.

"Страната ни не би била същата без страхотните ни марки Renault, Peugeot, Citroen", каза Макрон, преди да разкрие спасителния пакет, който включва държавни субсидии за купувачите на автомобили и повече инвестиции в по-екологично чисти превозни средства, предаде БНР.

Френските автомобилни заводи едва сега започват постепенно да засилват производството след въведените преди месеци карантинни мерки заради коронавируса, които тежко засегнаха автомобилния сектор, като Макрон желае да се ускори преходът към електрически автомобили, за да помогне за възраждането на индустрията.

"Нуждаем се от мотивационна цел: да направим Франция най-добрият производител в Европа на екологично чисти превозни средства чрез доставката на повече от един милион електрически и хибридни автомобила годишно през следващите пет години", заяви Макрон на пресконференция, цитирана от Ройтерс.

Той посочи, че за да бъде постигната тази цел, Франция ще увеличи държавния бонус за потребителите, купуващи електрически автомобили, на 7 000 евро от досегашните 6 000 евро.

За да помогне на автомобилните дилъри да продадат 400 000 превозни средства, които останаха непродадени поради въведените ограничителни противоепидемични мерки в страната, Еманюел Макрон заяви, че хората, които купуват традиционен автомобил, също ще получат бонус от 3000 евро по схема, която ще се прилага за три четвърти от домакинствата.

"Нашите съграждани трябва да купуват повече превозни средства, и по-специално екологично чисти. Не след две, пет или десет години", заяви Макрон след посещение във фабрика за авточасти на компанията Valeo в Северна Франция.

Според него никои от автомобилните модели, произвеждани понастоящем във Франция, не трябва да се произвежда в чужбина.

Компанията "Рено", която произвежда своите електрически модел Zoe във Франция, се ангажира да произвежда в бъдеще и електрически двигател на алианса Renault-Nissan във Франция, а не в Азия, както първоначално беше предвидено, отбеляза френският президент.
Макрон посочи, че правителството няма да се откаже от планирания държавен заем от 5 млрд. евро за "Рено", докато ръководството на компанията и синдикатите не приключат преговорите за френската работна сила и автомобилните заводи във Франция.

Ройтерс напомня, че Франция беше най-големият производител на електрически и хибридни автомобили в Европа през 2019 г. с почти 240 000 превозни средства, но данни на проучвателната компания IHS показват, че през настоящата година тя ще бъде изпреварена от Германия.

Междувременно финансовият министър Брюно льо Мер отново заяви, че местните автомобилостроители трябва да върнат производството си обратно във Франция в замяна на държавната подкрепа.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нали имат 56 чисти и екологически атомни централи, сега е ред на колите с чистите батерии.
10
0
 
0
 
! Отговори
1 преди 3 години
До Анонимен 7Ц. Единици са тия дето не трябва да се напрягат, за да завършат. Всички останали завършват с пот на челото. Това не ги прави "неспособни". Шанса е ти да си или от единиците или от тия, които въобще не са завършили нещо дето си струва завършването.:)
9
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До StalinistaМантрата на капитализма е да се произвеждат все по-качествени неща с което да се правят все повече пари, но то е нормално някой който е учил за Капитализма от Сталин да знае толкова ....
8
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Франция Велика Сила българия клoзeт.Край на темата!
7
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 5Нищо не разбираш, така че си мълчи там ... ако беле ВАШАТА идея за икономика, сега още щеше дребното занаятчийство и орането с лопата, да са основен поминал на 99% от населението ...
6
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До 6С пот на челото завършават само неспособните ...
5
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хаха само българските смешници завършвали незнайно как неизвестни университетчета мечтаят за фалити и изкупуване от китайски компании.Французите завършили с пот на челото инженерни и икономически специалности ала Екол Политекник си пазят Ноу Хауто от примитивните азиатски орди и си защитават компаниите и работните места.Но това е непонятно за българският студент шмекер на ТУ и други такива който мечтая да купят катайцити дори и жена му.
4
2
 
3
 
! Отговори
Victimized преди 3 години
Какъв капитализъм ве хора, какъв свободен пазар. Какви са тея калпави бизнесмени и инвеститори дето при всяка криза се нуждаят от милиарди помощ от държавата, но ако някой политик заговори за повече социални политики реват до небесата.Навсякъде са такива, големи бизнесмени, големи предприемачи, но не искат да плащат данъци и искат държавата да им помага непрестанно. А после Дариткова ще ни разправя, че трябва да спасим бизнеса а малките хора да го духат......
3
2
 
4
 
! Отговори
Stalinista преди 3 години
Рено има и заводи в Турция и Макрон акцентира основно да се върнат производствата от там, защото руският и респективно пазарът от бившите соц страни е по-голям от турския. Но ако се спазва мантрата на капитализма, държавата не трябва да им дава пари, а да оставят Рено да фалират.
2
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Един Гад Зееви може да спаси френската автоиндустрия от фалит.Време е Франция да стане функционираща пазарна икономика и да спре всички държавни помощи.
1
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Аматьор! Скивай мутрата и се Учи!