Въпреки че страната ни е пълноправен член на шенгенското пространство за свободно движение, на граничния пункт Дунав мост продължава да се извива опашка от камиони.
"Шенген, Менген – йок Шенген!", отчита един от шофьорите, подредили се на опашката.
Заради ремонта на мостовото съоръжение, чийто втори от общо шестте етапа стартира вчера, в следобедните часове започнаха да се трупат камиони по булевардите "България" и "Тутракан" в Русе. Шофьорите се изнервиха, а заради липсата на ред настана хаос.
"Два часа съм тук. Пътувам от Варна за Букурещ да товаря. Учудих се като видях, че има камиони. Почва се опашката пак. Ремонтът все едно е граница. Ще се редим пак."
"Шенген, ама няма Шенген. Час и половина дотук и изобщо не върви опашката. Хаос абсолютен. Отвсякъде влизат коли, камиони, свирят и е същата работа като преди. Пак е задръстено всичко. Докато не свърши ремонтът, няма да свършат и опашките."
Проблемът с т.нар. "виртуална опашка" се създаде заради липса на гъвкавост в решенията. Тази система е предложена от общинската администрация на Русе още при сключването на договора с фирмата от най-големия паркинг в района.
Вземането на талонче с номер за преминаване на границата е напълно безплатно и не се свързва с престой в някой от паркингите. През почивните дни изобщо нямаше натоварване, но никой не се сети да спре системата.
Макар пътят да бе свободен, служители на паркинга спираха камионите и ги задължаваха да получат номерче. Те се ядосаха, сигнализираха медиите и кметът на Русе Пенчо Милков вместо да реагира веднага и да поправи грешката, отложи отговора си за понеделник.
Всички държавни институции стовариха върху него отговорността, тъй като заповедта за тази "виртуална опашка" всъщност е на кмета Милков, който вече е заръчал на общинския юрист да работи по текст, с който "да се калиброва заповедта".
Когато държавата се разбуни и премиерът Главчев реагира, оправданието на кмета беше, че не можел да взема решения по собствената си заповед.
Без да знаят какво е положението по моста, службите в София разпоредиха да няма "виртуална опашка" и с това си помислиха, че решават проблема. Да, ама не. Късно снощи областният управител Драгомир Драганов сам отиде на моста, за да брои камиони и да търси решения.
"Около 200 камиона са на бул. "Тутракан" и бул. "България". Четвъртък-петък може би ще има по-засилен трафик. В сравнение с миналата година и когато имаше ремонт, 50% сме вдигнали проходимостта на моста във връзка с влизането в шенгенското пространство", отчита Драганов.
Днес на парламентарно питане за Дунав мост ще трябва да отговарят министри. Преди това обаче е добре да знаят, че ако се намали времето за изчакване, ще се увеличи пропускливостта на колоната; че смяната на митничарите, които събират такса "Мост", е добре да не продължава повече от минута, за да не се струпват автомобили пред гишето; че е крайно време да има ръкав за вече платилите онлайн същата тази такса; че всъщност регулирането на движението може да стане много лесно през камерите на Агенция "Пътна инфраструктура", а не да лежи на плещите на частна фирма; че в крайна сметка няма да е лошо да обърнат внимание на Северна България, по чиято земя няма нито магистрали, нито скоростни пътища. /БНР
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Къде е България на световната карта на медицинските иновации?
Инфлацията в Турция се е забавила повече от очакваното през октомври
Л. Богданов: Бюджетът може да "издържи" при увеличение на данъци, без да има реакция от хората
Сърбия се стреми да ускори проекта за хотел на Тръмп в Белград
Банките се връщат назад във времето с манията си по златото
Китайската Seres набра 1,8 млрд. долара от листването си на борсата в Хонконг
Извършват забранени разкрасителни процедури в гаражи и бензиностанции
Бум в строителството: Разрешителните за нови жилища скачат с над 32% в края на 2025 г.
Vampire Love на SEVI поставя началото на новия албум на групата
Магия, карма и зодии: Тревожността кара примитивния българин да вярва на врачки
Парите за култура: Символични заплати и мизерни условия на труд
Ботев: Заплахите за изпращане в "Б" група не ни плашат, имаме най-добрия играч в шампионата
Шести различен пост! Коомпайнерс се превръща в защитник
Радост за Макс! Чакат дъжд в Сао Пауло през уикенда
Гасперини: Най-голямата загуба е контузията на Дибала
Алегри: Трябва да трупаме самочувствие!
Феновете на Ботев Пд избухнаха след скандалното пловдивско дерби
Тези 4 зодии ще бъдат най-засегнати от ретрограден Меркурий
5 есенни супи с малко въглехидрати
9 стъпки от аюрведа, които трансформират живота към по-добро
Протеинова салата с кисело мляко и грозде
Нумерологична прогноза за 3 ноември
Дневен хороскоп за 3 ноември, понеделник
Разбити улици, прах, кал и боклуци: Варненци протестират заради ремонт, продължил 2 години
Стартира акция "Зима", глобите започват да валят след 15 ноември
Мъж е с 90% изгаряния след огромен пожар във Варна
ИПБ за ситуацията по пътищата: Кипи безсмислен труд, МТС все още е на концерта на Роби Уилямс
Фондация "Македония“ коментира гафа на Цеца с българското знаме
Гуцанов: Минималната работна заплата става 1213 лева
На 3 ноември 1957 г. стартира първият в света биоспътник с кучето Лайка на борда
Учени предупредиха за засилване на слънчевата активност
От Токио до Ню Йорк само за час: Започват суборбитални полети
„Космически океан“ край черна дупка: Откриха най-големия воден резервоар във Вселената
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години