Министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов се извини на пътниците от претъпкан влак, в който са пътували правостоящи, въпреки че са имали запазени места.
"На първо място желая да се извиня за неудобство, причинено на всички пътници! Незабавно разпоредената от мен проверка установи, че става дума за влак 2613, пътуващ на 28 март 2025 г. по направление София – Горна Оряховица – Варна. По предварителен план влакът е следвало да се движи с 4 вагона. Поради технически причини единият от предвидените вагони не е могъл да бъде прикачен към влака и затова той се е движил с 3, вместо с 4 вагона. Така пътници, които предварително са закупили билети със запазено място, не са могли да ги ползват и са били принудени да пътуват като правостоящи.
По мое разпореждане още днес е създадена организация от "БДЖ Пътнически превози“ ЕООД за възстановяване стойността на билетите на тези пътници, които не са могли да ползват предварително запазените си места в този влак. Ощетените граждани могат да се обърнат към най-удобната за тях гара или към централата на БДЖ-Пътнически превози в София, ул. "Иван Вазов“ 34, написа министър Караджов в профила си във Facebook.
Той е разпоредил занапред да се предвидят мерки, с които да се осигури наличието на резервни вагони в оперативна готовност, които да бъдат използвани при подобни ситуации.
"Наредил съм и да се подобри процедурата за рекламации, с която при подобни проблеми гражданите да бъдат обезщетявани много по-бързо и лесно", заяви вицепремиерът.
Караджов призова гражданите да се запознаят с правата си и да се обръщат към компетентните органи, не първо към медиите.
"Ситуацията в БДЖ не е лека и няма да бъде подобрена с магическа пръчка. Но с помощта и на гражданите, и на медиите съм убеден, че можем да започнем да решаваме забатачваните с години проблеми", написа още министърът.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.