IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Chernomore Posoka Boec
BGONAIR Live

Отпада изискването за имотни скици от Кадастъра

Промени в закона ще спестят таксите на гражданите

Снимка Фейсбук

Снимка Фейсбук

Важни промени за намаляване на административната тежест за гражданите и бизнеса минаха днес през Министерския съвет.

Министрите одобриха промени в Закона за кадастъра и имотния регистър, с които се съкращават времето, разходите и взаимодействието с администрацията. За такива промени се говори отдавна, а сега има два законопроекта по въпроса - освен приетия днес от правителството, има и проект на Божидар Божанов и колегите му от ДБ, внесен преди месец в Народното събрание.

Ключови промени в Закона за кадастъра и имотния регистър предлагат депутати от ПП-ДБ. Новите текстове съдържат важни улеснения за гражданите при вписването на обстоятелства около имотите, нови гаранции срещу измами, по-пълни данни в имотните партиди.

Промените, приети днес от МС, създават правна основа за нови функционалности на информационната система на кадастъра. По този начин гражданите и организациите ще спрат да бъдат "куриери" на документи между административните органи, като им се спести време и
финансови средства както за издаването на документа, така и за транспортни разходи в случаите, в които трябва да пътуват до областния център, в който се намират гишетата на службите по геодезия, картография и кадастър, за да заявят и да получат необходимия документ, посочват от правителствената пресслужба.

За крайните потребители няма да има финансова тежест за заплащане на държавни такси за документите, издавани от Агенцията по геодезия, картография и кадастър (АГКК), тъй като те ще бъдат предоставяни на органите, на които са необходими, по служебен път, безвъзмездно. Така изцяло се променя моделът на предоставяне на административни услуги, като водещ става електронният документ.

Различните администрации, съдебните органи, лицата с публични функции и организациите, предоставящи обществени услуги, вече няма да изискват от гражданите и бизнеса скици на имотите и други хартиени документи. Те вече ще бъдат предоставяни от АГКК по електронен път. Внедряването на новите функционалности на информационната система ще създаде възможност за централизирано разпределение на услугите. Системата ще следи за равномерно натоварване на служителите на АГКК в цялата страна.

Общините ще трябва да осигуряват на експлоатационните дружества безвъзмезден достъп до специализираните карти и регистри за устройствено планиране, когато данните от тях са им необходими във връзка с изпълнение на правомощията им в областта на инвестиционното проектиране. /Сега

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
България
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата