Партията "Спаси София" представи план от пет точки за подобряване на кризата в столичния градски транспорт, като призова фокусът да се измести от исканията за заплати към структурни решения с полза за всички граждани.
Планът включва увеличение на заплатите за най-дефицитните позиции – основно шофьори и механици, закупуване на нови превозни средства и инвестиции в трамвайната мрежа, изграждане на повече бус ленти и коридори за градския транспорт, реформа и обединение на транспортните дружества в един оператор и реформа на паркирането, с пренасочване на приходите към градския транспорт и изграждане на паркинги.
Общинският съветник Андрей Зографски посочи, че по-добрата инфраструктура ще подобри условията на труд и ще намали натоварването на шофьорите. Борис Бонев допълни, че парите от синята и зелената зона трябва да отиват в транспорта, а не в ЦГМ. Той призова кмета Васил Терзиев да приложи предложенията, представени пред него още преди шест месеца, пише БТА.
Бонев се обърна и към Бойко Борисов с предложение държавата да поеме охраната на метрото – мярка, която би спестила на общината около 30 млн. лева годишно.
Междувременно протестът на наземния транспорт в София продължава с искане за "достоен труд и достойно заплащане". Метрото се движи с намалени интервали и повече мотриси.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.